View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 07:32

Reply to topic  [ 189 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson?? 
Author Message

Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Dags för en uppfriskning av forumreglerna, läs och begrunda. :wink:

(Reglerna står ovanför annonserna)

Religion vs fossils. Fossils win.

21 Nov 2015, 09:26
Profile

Kul med så många svar och tack så mycket för alla bra tips!
Jag har kollat mycket på blocket också och det lutar nog att det blir något där, bor i Göteborg så det dyker upp många annonser hela tiden.

Angående Green så känns det som en rimlig approach att göra som min vän sa till mig när jag hittade sidan, att testa och om det är skit så är det skit och om det är bra så är det bra typ. Men jag var i alla fall nyfiken på om det fanns någon här som hade personliga erfarenheter med märket. Det är ju inte så lätt att hitta opartisk objektiv information om gitarrerna. Hoppas alla fattar att det var det enda syftet med tråden, hade ingen aning om att det skulle kunna vara något känsligt ämne hehe..

21 Nov 2015, 11:33
Profile

Madiba wrote:
Jag har kollat mycket på blocket också och det lutar nog att det blir något där, bor i Göteborg så det dyker upp många annonser hela tiden.

Angående Green så känns det som en rimlig approach att göra som min vän sa till mig när jag hittade sidan, att testa och om det är skit så är det skit och om det är bra så är det bra typ. Men jag var i alla fall nyfiken på om det fanns någon här som hade personliga erfarenheter med märket. Det är ju inte så lätt att hitta opartisk objektiv information om gitarrerna. Hoppas alla fattar att det var det enda syftet med tråden, hade ingen aning om att det skulle kunna vara något känsligt ämne hehe..

Tror inte folk bryr sig så mycket om ämnet i sig det är nog bara så att det är rätt så suspekt när någon registrerar sig på ett forum och direkt startar en tråd om något som lätt kan uppfattas som reklam.

Efter att ha kollat på sidan så kan jag ju konstatera att de verkar sälja både billiga gitarrer och dyra gitarrer, så själva prisfrågan angående märket förstår jag inte riktigt, de verkar erbjuda gitarrer byggda i Japan också?

Angående deras marknadsföring. Där sjunker dock förtroendet för dem. Gör man bra grejer behöver man inte ägna sig åt billig marknadsföring. Då kan man stå bakom sina grejer utan att behöva jämföra med något annat.

Sannolikheten för att det är dåliga prylar de erbjuder (i alla fall de billiga) är ganska stor tyvärr. Så ser tyvärr marknaden till största del ut i dagens värld. Folk tänker enbart på pengar och inte på kvalité.

21 Nov 2015, 11:57
Profile ICQ WWW

Om man tar bort hela den j-a klyschan med 'Bättre än Orginalet' så är det väl inget fel med ytterligare
en kinaleverantör. TYcker det där med asiater/kineser är lite förolämpande också.

Om det är några som verkligen kan bygga kvalitet är det just kineser.

Sen att man beställer en gitarr som ska kosta ett par tusenlappar i detaljistledet,
ja det säger sig självt vad det blir för kvalitet

21 Nov 2015, 12:07
Profile ICQ WWW

Madiba wrote:

Köp en Green, kommer du inte överens med gitarren vill du förmodligen sälja vidare. Låt oss säga att du lägger 4000 kr för en ny, hur mycket tror du att du kan få?

Köp en beg. Gibson för 4000 kr, kommer du inte överens med gitarren vill du förmodligen sälja vidare. Hur mycket tror du att du kan få?

Matematiken är enkel och rationell, musikdrömmarna är inte rationella. :wink:

Religion vs fossils. Fossils win.

21 Nov 2015, 12:31
Profile

De har väl iofs nån slags returpolicy så det går bra att returnera den om man inte är nöjd.

21 Nov 2015, 15:23
Profile

Kan man inte köpa gitarrer direkt från den kinesiska tillverkaren så slipper man ju ge pengar till green för att få deras logga på'n?

Emilio wrote:
Brutalisator wrote:
Japp, tycker det är bannlysning på det IP't. Såhär får man fan inte hålla på.

MEN FÖR HELVETE!
VARFÖR HOPPAR DU PÅ HONOM??!!!?? DU VET INTE ATT DET ÄR HANS SIDA.
DU ÄR BARA SUR FÖR ATT DU SJÄLV BETALT MER FÖR EN SÄMRE GITARR!
GENOMSKINLIGT!!!!!

Fan också, du har rätt som alltid, Emilio. Jag tror att jag måste cykla dubbla varv runt kvarteret på skammens cykel nu :cry:

21 Nov 2015, 15:47
Profile

Emilio wrote:
Brutalisator wrote:
Japp, tycker det är bannlysning på det IP't. Såhär får man fan inte hålla på.

MEN FÖR HELVETE!
VARFÖR HOPPAR DU PÅ HONOM??!!!?? DU VET INTE ATT DET ÄR HANS SIDA.
DU ÄR BARA SUR FÖR ATT DU SJÄLV BETALT MER FÖR EN SÄMRE GITARR!
GENOMSKINLIGT!!!!!

Support your local diskantare!

21 Nov 2015, 21:17
Profile

Eftersom det inte går att avgöra vad som är "bättre" när det gäller gitarrer så blir ju ett påstående om att gitarren A skulle vara "lika bra eller bättre" än den betydligt dyrare gitarren B ett helt meningslöst påstående. Det blir detsamma som att "Pizzan A är lika god eller godare än den betydligt dyrare Pizzan B", eller att "Spandex-byxan A är lika snygg eller snyggare än den betydligt dyrare Spandex-byxan B".

22 Nov 2015, 09:00
Profile

Steven wrote:
Eftersom det inte går att avgöra vad som är "bättre" när det gäller gitarrer så blir ju ett påstående om att gitarren A skulle vara "lika bra eller bättre" än den betydligt dyrare gitarren B ett helt meningslöst påstående. Det blir detsamma som att "Pizzan A är lika god eller godare än den betydligt dyrare Pizzan B", eller att "Spandex-byxan A är lika snygg eller snyggare än den betydligt dyrare Spandex-byxan B".

Fast det går ju alldeles utmärkt att avgöra och bestämma att, Gitarr A, är bättre för MIG jämfört med Gitarr B, därför alla råd: Testa, testa och testa igen innan du bestämmer dig för vilken gitarr som får följa med hem.

22 Nov 2015, 09:20
Profile

Holmis, jag tror Steven menar den jämförelsen som företaget bakom Green gör på sin egen hemsida. Väldigt amatörmässigt och skrattretande nästan. Visar väl att man vänder sig i första hand till en lättledd kundkrets.

Jag menar, hur seriöst är detta? " Jag, som importerar och säljer dessa instrument för att tjäna pengar, tycker att Green är lika bra och i vissa fall bättre än en Gibson LP Std."

Matte

22 Nov 2015, 10:02
Profile

clapton71 wrote:
Holmis, jag tror Steven menar den jämförelsen som företaget bakom Green gör på sin egen hemsida. Väldigt amatörmässigt och skrattretande nästan. Visar väl att man vänder sig i första hand till en lättledd kundkrets.

Jag menar, hur seriöst är detta? " Jag, som importerar och säljer dessa instrument för att tjäna pengar, tycker att Green är lika bra och i vissa fall bättre än en Gibson LP Std."

Matte

Vad jag försöker säga är väl att man får ta ansvar för sina egna val, som du säger, detta verkar inte seriöst, och då blir det ju lika oseriöst att köpa en gitarr på grundval av videon.
Alla är kapabla att avgöra vad som är bra för sig själva däremot, reklam är ren subjektiv skit i min värld, aldrig objektiv, jag byter alltid kanal när det dyker upp på TV, avböjer till brevlådan, och försöker alltid prova själv vad som är bra eller dåligt, så långt det är möjligt.

22 Nov 2015, 10:38
Profile

Hade ju varit betydligt intressantare om de helt enkelt letat upp någon random gitarrist på nåt forum och bett om en ärlig recension kanske? Dock utan smörjmedel såsom pengar eller gratis gitarr eller liknande. Tro dock ingen vill göra sånt då de inte kan styra över det.

22 Nov 2015, 12:29
Profile

Brutalisator wrote:
Kan man inte köpa gitarrer direkt från den kinesiska tillverkaren så slipper man ju ge pengar till green för att få deras logga på'n?
Fan också, du har rätt som alltid, Emilio. Jag tror att jag måste cykla dubbla varv runt kvarteret på skammens cykel nu :cry:

Chapman Guitars har inspirerat massvis med ungdomar att "vilja starta ett eget gitarrmärke". Så Chapman svarade till slut på vad man behöver i startkostnad för en liten uppsättning gitarrer. Det är inget man sparar ihop till på ett år iallafall 8)

Steven wrote:

Jag tycker definitivt man kan jämföra gitarrkvalitéer.

En styv stabil hals är alltid bättre än en mjuk
En graphtechsadel är alltid bättre än plast
En BaCH är alltid bättre än en Gibson

:mrgreen: 8)

Frisk wrote:
Efter att ha kollat på sidan så kan jag ju konstatera att de verkar sälja både billiga gitarrer och dyra gitarrer, så själva prisfrågan angående märket förstår jag inte riktigt, de verkar erbjuda gitarrer byggda i Japan också?

Japp dom verkar sälja en del FGN Guitars vilket jag tycker är rätt coolt, det är Fujigens egna märke.
Om man är Gotoh Floyd-bög som jag blev jag riktigt överaskad att man till skillnad från Suhr, Musicman, Ruokangas och så vidare kunde få en gitarr med livs levande Gotoh Floyd runt 15000-kronors lappen. Det är lite mindre än man får lägga för många gitarrer med (Made in Germany) Original Floyd Rose ju. Tyvärr fanns det inga FGN gitarrer som föll mej i smaken utseendemässigt, hade dom gjort nåt mer strataliknande med Floyd hade jag kunnat vara intresserad.

Image

22 Nov 2015, 15:15
Profile

Hej alla,
Jag har varit med och startat upp guitarnet.se
Har läst tråden och vill klargöra en del saker.

1. Vi har aldrig påstått att våra Green gitarrer är bättre än Gibson. Skulle aldrig falla oss in att säga att våra gitarrer är bättre än andra märken.
2. Vi har aldrig gjort någon smygreklam för våra gitarrer eller vår sida. Tanken har inte ens slagit oss.
3. Vi har startat upp guitarnet.se och tagit fram Green gitarrer bara för att vi tycker det är så jäkla kul med gitarrer. Det har varit en jäkla massa jobb och ännu har vi inte fått en enda krona i lön. Den som tror att man kan dra igång en sån här verksamhet och tjäna en massa pengar vet inte vad han snackar om. Det är fem år sedan vi började och vi kanske kan plocka ut något under 2016 - det är vår förhoppning. Hittills har vi bara fått skjuta in pengar i företaget, men vi har förbaskat roligt - känns som en dröm att få lansera ett eget märke och glädja andra med dem.

/Anders Axelsson
En som gillar att lira

02 Jan 2016, 01:48
Profile

Guitarnet wrote:
Hej alla,
Jag har varit med och startat upp guitarnet.se
Har läst tråden och vill klargöra en del saker.

1. Vi har aldrig påstått att våra Green gitarrer är bättre än Gibson. Skulle aldrig falla oss in att säga att våra gitarrer är bättre än andra märken.
2. Vi har aldrig gjort någon smygreklam för våra gitarrer eller vår sida. Tanken har inte ens slagit oss.
3. Vi har startat upp guitarnet.se och tagit fram Green gitarrer bara för att vi tycker det är så jäkla kul med gitarrer. Det har varit en jäkla massa jobb och ännu har vi inte fått en enda krona i lön. Den som tror att man kan dra igång en sån här verksamhet och tjäna en massa pengar vet inte vad han snackar om. Det är fem år sedan vi började och vi kanske kan plocka ut något under 2016 - det är vår förhoppning. Hittills har vi bara fått skjuta in pengar i företaget, men vi har förbaskat roligt - känns som en dröm att få lansera ett eget märke och glädja andra med dem.

/Anders Axelsson
En som gillar att lira

Hej Anders, tack för att du klev in i tråden! Jag hittar på er sida tre st jämförelser med andra gitarrer, Gibson vs Green, Fender vs Greenoch Epiphone vs Green. Läser man dessa så gör ni ju precis så, talar om att ni tycker att Green halsar är mer lättspelta, intonerar bättre osv. Inte så seriöst i mina ögon i alla fall. Det ser ut som sales bullshit, om det kommer från den som har ekonomiskt intresse. Finns liksom ingen poäng i jämförelser, allt är subjektivt tyckande som i sin tur grundar sig på egna erfarenheter av att ha spelat/ägt många olika gitarrer.

Men, hatten av för att ni satsar på detta. Jag tror att ni är helsjyssta gubbar och önskar att det håller för er. FGN gör bra gitarrer som också syns på internationella marknader, ert samarbete med Lundgren och Sonnemo är också kul. Se till att ni stavar märkesnamn korrekt, av respekt för dessa om inte annat.

Matte

02 Jan 2016, 12:10
Profile

Hej Matte!
Tack för ditt svar - sätter stort värde på dina kommentarer. Bra att veta hur du uppfattar våra jämförande tester. Alla tester är ju subjektiva, oavsett vem som gör dem. Sen blir ju trovärdigheten olika stor beroende vem som gör den. Vill dock vänligt men bestämt bestrida att vi skulle påstå att våra Green gitarrer är bättre än andra märken. Så här skriver vi när vi jämför med Fender " Vi vill inte påstå att de är lika bra, men känslan är att skillnaden är väldigt liten."

Ja vi är väldigt glada för vårt samarbete med Lundgren Pickups och Sonnemo Guitars. De är väldigt kompetenta. Och dessutom trevliga att jobba med. Vi skulle helst tillverka våra gitarrer i Sverige men det är tyvärr inte möjligt. Men med svenska pickuper och Sonnemos relicering blir det ju lite svensk touch.

/Anders :D

03 Jan 2016, 11:56
Profile

Guitarnet wrote:
Det har varit en jäkla massa jobb och ännu har vi inte fått en enda krona i lön. Den som tror att man kan dra igång en sån här verksamhet och tjäna en massa pengar vet inte vad han snackar om. Det är fem år sedan vi började och vi kanske kan plocka ut något under 2016 - det är vår förhoppning. Hittills har vi bara fått skjuta in pengar i företaget, men vi har förbaskat roligt - känns som en dröm att få lansera ett eget märke och glädja andra med dem.

/Anders Axelsson
En som gillar att lira

Kul med entusiaster, detta kommer aldrig kunna bära sig ekonomiskt tyvärr, det säger sig självt.
Men kul med entrepenörer som försöker i alla fall, även om jag tycker just elgitarrer inte behöver fler lågprismärken det finns 14 på dussinet redan.

Hemsidan innehåller som sagt en hel del felaktigheter och tveksamma påståenden , för de som är insatta men det funkar säkert bra för målgruppen vilket denna tråd i inledningen bekräftar.

03 Jan 2016, 13:09
Profile ICQ WWW

Guitarnet wrote:
Hej Matte!
Tack för ditt svar - sätter stort värde på dina kommentarer. Bra att veta hur du uppfattar våra jämförande tester. Alla tester är ju subjektiva, oavsett vem som gör dem. Sen blir ju trovärdigheten olika stor beroende vem som gör den. Vill dock vänligt men bestämt bestrida att vi skulle påstå att våra Green gitarrer är bättre än andra märken. Så här skriver vi när vi jämför med Fender " Vi vill inte påstå att de är lika bra, men känslan är att skillnaden är väldigt liten."

Ja vi är väldigt glada för vårt samarbete med Lundgren Pickups och Sonnemo Guitars. De är väldigt kompetenta. Och dessutom trevliga att jobba med. Vi skulle helst tillverka våra gitarrer i Sverige men det är tyvärr inte möjligt. Men med svenska pickuper och Sonnemos relicering blir det ju lite svensk touch.

/Anders :D

Trevligt att ni tittar in och "svarar" (även om det sällan blir lyckat när tillverkare går in på forum och skall ställa saker rätt).

Väldigt skoj att någon tar in FGN gitarrer till vårt land, sjukt bra gitarrer och trevligt folk.

I övrigt håller jag med Matte i det mesta han skriver, men har en liten fråga också om det är ok?
Vad är planen med era gitarrer? Menar, de är ju bara rakt av kopior på modeller det redan finns miljoner av i landet.
Vad är det ni vill tillföra, tänker jag?

D'Addario stavas inte D'Addrio, eller är det någon kopia ni menar?

/Magnus

03 Jan 2016, 13:21
Profile WWW

Jag stör mig inte så mycket på jämförande och påståenden mot andra märken så länge det klart framgår att det rör sig om en kommersiell sida eller annons etc!
Att använda referenser mot konkurerande tillverkare är en standardkomponent inom reklam och marknadsföring. Som exempel kan man läsa i Opels senaste slogan: "Utmanar överklassen", en klar anspelning på Mercedes modellserier grupperade i klasser!
Problem kan det nog bli om man skriver konkurrentens namn och produkt i klartext, då är man ju juridiskt tvingad att tala sanning, då det annars är vilseledande reklam.

03 Jan 2016, 13:35
Profile

pudas wrote:
Jag stör mig inte så mycket på jämförande och påståenden mot andra märken så länge det klart framgår att det rör sig om en kommersiell sida eller annons etc!
Att använda referenser mot konkurerande tillverkare är en standardkomponent inom reklam och marknadsföring. Som exempel kan man läsa i Opels senaste slogan: "Utmanar överklassen", en klar anspelning på Mercedes modellserier grupperade i klasser!
Problem kan det nog bli om man skriver konkurrentens namn och produkt i klartext, då är man ju juridiskt tvingad att tala sanning, då det annars är vilseledande reklam.

Och man kan ju ta fram den absolut sämsta Fender stratan någonsin att jämföra mot den absolut bästa Harley Benton-ditot. Det säger ju inte mycket om genomsnittet på vardera märken :)

Tror inte Green har tagit dåliga kopior av vardera gitarr dom jämför med dock, men ja... Oberoende test ska tas med en nypa salt av döda havet-mått.

03 Jan 2016, 13:41
Profile

Magnus Olsson wrote:
Trevligt att ni tittar in och "svarar" (även om det sällan blir lyckat när tillverkare går in på forum och skall ställa saker rätt).

Väldigt skoj att någon tar in FGN gitarrer till vårt land, sjukt bra gitarrer och trevligt folk.

I övrigt håller jag med Matte i det mesta han skriver, men har en liten fråga också om det är ok?
Vad är planen med era gitarrer? Menar, de är ju bara rakt av kopior på modeller det redan finns miljoner av i landet.
Vad är det ni vill tillföra, tänker jag?

D'Addario stavas inte D'Addrio, eller är det någon kopia ni menar?

/Magnus

Ja ska man lyckas idag så måste man göra något nytt och unikt och det i sig är inte ens någon garanti för framgång. Kommer man med nåt eget och gör det jävligt bra så går det ju, som Strandberg t.ex. Men ska man sälja saker det finns överflöd av i ett litet land som Sverige blir det nog jävligt svårt i längden.

03 Jan 2016, 13:49
Profile ICQ WWW

Vi säljer mer gitarrer för varje månad som går och ökningen är markant - så framtiden får utvisa huruvida det blir lönsamt eller inte. Det ser onekligen väldigt bra ut.
Vi har ett mål med våra gitarrer och det är att göra förbaskat bra gitarrer till lägsta möjliga pris. Sen jobbar vi med halsprofiler, lacker, laborerar med lite olika träslag och tjocklekar på kroppar. Gör inga exakta kopior även om det på ytan kan se så ut. Men inget banbrytande - det är inte lätt.
Vi är inget lågprismärke - har även dyrare gitarrer i vår Master och Custom Shop serier. Vi har några återförsäljare, små lokala musikaffärer - de har fått ett uppsving med Green gitarrerna. Det känns också bra - viktigt att det finns fysiska butiker. De har det tufft idag.
FGN har dock ett eget uttryck för sina gitarrer.
Är tacksam för era synpunkter om vår sida - ska kolla stavningen på D´Addario
Hittar ni fler felaktigheter får ni gärna upplysa oss om det.
Vi är nya i branschen och har en hel del att lära oss. Ingen är väl ofelbar?
Rom byggdes inte på en dag.
Men vi får väldigt mycket positiv respons från de som köper våra gitarrer och det driver oss vidare.

/Anders

03 Jan 2016, 13:57
Profile

Vilka är Ni då?

Är det E-Kraft Ekologi & Ekonomi (ek förening) eller var tar omsättningen vägen?
Ni skriver att Ni omsätter 10 miljoner på hemsidan, men det är väl knappast Guitarnet som står för det i så fall.
E-kraft omsätter väl inget heller?

Jag bara undrar, för det är ju viktigt när man väljerr leverantörer och företag att känna till vem man handlar med.

Orsaken att jag är skeptisk till idén har inget eg med själva produkten att göra (annat än att jag tycker mig inte känna någon 'svensk design' alls)

Vad jag tänker spontant är att vända sig till en svensk kundkrets på lågbudgetgrejer i elgitarrsvängen är väldigt begränsat, dessutom har Ni ju inte 'kapat ett led' i distributionen genom att återförsälja dessa, snarare skapat ett extra då man förväntar sig att denna kundgrupp snarare handlar på nätet direkt från producenten eller någon större aktör typ Alibaba, Ebay etc..

Fraktkostnader måste ju vara en hel del som läggs på varje instrument, ska Ni tjäna pengar på detta måste Ni sälja volymer, och då går det inte att tillverka i custom shop liknande förhållanden utan att leverantören måste uppgradera alt Ni byter leverantör.

Att sälja High-end grejer är ju en bättre idé i så fall, men då behöver man ha en galjonsfigur som bygger och då kostar det plötsligt en himla massa tid om man ska ha lön.

Sen tänker jag spontant att om man inte får ett företag i E-handel att flyga på 5 år så blir det otroligt svårt att fortsätta pumpa in pengar i det om det inte är revolutionerande teknik i produkten.

Så det var lite negativa tankar från BOJENS suraste gubbe.! Kan inte bli värre.

8)

ps
Det GÅR JU att skapa ett nytt gitarrmärke och sälja under ett par år, Jerker gjorde det med Eagle, men där var det ju egen design och man höll sig borta från de klassiska varianterna för att just skapa en egen identitet. Och han hade ju redan en bra plattform.

03 Jan 2016, 14:38
Profile ICQ WWW

Det finns gott om "förståsigpåare" inom området gitarrer - precis som inom många andra områden.
Jag har sett mer än en självutnämnd specialist trampa i klaveret vid en blindtest av gitarrer. Där
kan man få bita i det sura äpplet och inta en plats vid skampålen.

Själv har jag gitarrer som både är "äkta vara" och andra obskyra fabrikat som vissa inte skulle ta i med tång.
Jag har 55 års erfarenhet av gitarrer och gitarrspel men skulle aldrig vilja uttala kategoriska påståenden där
man anser sig veta bäst. Bäst är dessutom ett subjektivt ord som bara säger något om personen som uttalat det.

Hur många gånger ser man inte på olika forum där medlemmar frågar - "vilken är bäst", svaren är ju vanligtvis lika
många som subjektiva och det enda tips man kan ge den som frågar är rådet att prova sig fram. Smaken är ju
dessutom delad och inte ensidig.

Vässa självförtroendet, tro på dig själv och bilda dig en egen uppfattning är mitt tips.

Glömde skriva - all heder till personerna bakom Guitarnet - man kan åtminstone konstatera att det inte är några
leksaker dom säljer även om jag inte haft nöjet att prova någon av modellerna.

//BoB

Last edited by BlueOnBlue on 03 Jan 2016, 19:20, edited 1 time in total.

03 Jan 2016, 16:11
Profile

jävligt tråkigt att läsa alla negativa kommentarer om affärsmodell etc.
låt guitarnet göra sin grej...har man inte provat en green-gitarr så bör man kanske inte ha en massa åsikter.

03 Jan 2016, 17:28
Profile

Guitarnet wrote:
Vi säljer mer gitarrer för varje månad som går och ökningen är markant - så framtiden får utvisa huruvida det blir lönsamt eller inte. Det ser onekligen väldigt bra ut.
Vi har ett mål med våra gitarrer och det är att göra förbaskat bra gitarrer till lägsta möjliga pris. Sen jobbar vi med halsprofiler, lacker, laborerar med lite olika träslag och tjocklekar på kroppar. Gör inga exakta kopior även om det på ytan kan se så ut. Men inget banbrytande - det är inte lätt.
Vi är inget lågprismärke - har även dyrare gitarrer i vår Master och Custom Shop serier. Vi har några återförsäljare, små lokala musikaffärer - de har fått ett uppsving med Green gitarrerna. Det känns också bra - viktigt att det finns fysiska butiker. De har det tufft idag.
FGN har dock ett eget uttryck för sina gitarrer.
Är tacksam för era synpunkter om vår sida - ska kolla stavningen på D´Addario
Hittar ni fler felaktigheter får ni gärna upplysa oss om det.
Vi är nya i branschen och har en hel del att lära oss. Ingen är väl ofelbar?
Rom byggdes inte på en dag.

Men vi får väldigt mycket positiv respons från de som köper våra gitarrer och det driver oss vidare.

/Anders

Kom inte med ursäkter utan fixa det bara. Säger det som ett tips, inte för att vara grinig.

03 Jan 2016, 21:18
Profile ICQ WWW

Jag tycker trådens ursprungliga syfte nådde maximalt klimax när Holmis konstaterade att det var ekonomiskt bättre för TS att helt sonika köpa en beggad Gibson för samma summa som en ny Green.

Köp en en beggad BRA pålle oavsett märke. Inte krångligare än så. En Green kanske rent av.

04 Jan 2016, 13:05
Profile

Är det inte en gitarrhandlare detta handlar om? Låter som många tror det är Gitarristombudsmannens hemsida de kommit till...

04 Jan 2016, 21:20
Profile

Petar in en post...

Säger begagnat alla gånger...mer gitarr för pengen helt klart....
Budget 4-5k beggat kommer du långt.på....

04 Jan 2016, 22:44
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 189 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next