View unanswered posts | View active topics It is currently 18 May 2026, 16:43

Reply to topic  [ 3 posts ] 
Axelband i läder/Boogie Music i Växjö SÅLT 
Author Message

Post Axelband i läder/Boogie Music i Växjö SÅLT
Hittade detta axelband i en gammal undanstuvad pedalkartong. Justerat som på bilden är det ca. 125 cm långt men det går att göra till drygt 130 cm. Bredd 6,8 cm. Som synes svart med rött tryck, Boogie Music Växjö.

Pris: 100 kr eller kanske ett strängset 010-046 eller va' fan, buda nå't riktigt lågt bud vet ja' :lol: SÅLT

Image Image

Fler bilder finns, säg till så kommer de.

Religion vs fossils. Fossils win.

Last edited by Granis67 on 21 Dec 2015, 02:26, edited 1 time in total.

16 Dec 2015, 18:46
Profile

Post Re: Axelband i läder/Boogie Music i Växjö SÄNKT PRIS
PM

18 Dec 2015, 23:43
Profile

Post Re: Axelband i läder/Boogie Music i Växjö SÄNKT PRIS
Om du inte kommer överens med Edlund så kan jag väl betala för minnesresan. Googlade Boogie/4Sound i Växjö och insåg att jag nog inte varit i musikaffärer i närheten av adressen sedan omkring 1980. Har ett vagt minne att en Washburn lefty kollades in, kanske en Falcon/Hawk eller så, tung.

Sedan gick jag vidare till Hagströmbutiken och fick ett bud på en vit lefty Viking: Ja, Hagström bygger en vänsterhänt bara du beställer. Det gjorde jag inte för den var dyr, kanske två månadslöner för en bankaspirant. Beslutet har jag ångrat många gånger sedan dess. Några år senare köpte jag ändå en Viking som byggts om till lefty av en Bojare, fan också röd!, men ändå.

Växjöresan slutade med ett LP-köp: Creedence CR live in Europe, kanske hos Hagström. Fake, LP.n drogs tillbaka efter att någon kommit fram till att vinylen är inspelad i Kalifornien. Men, vem bryr sig egentligen.

Jag har senare jobbat periodvis i Växjö, men gitarrbutiker som besöktes låg längre ner på Storgatan.

130 cm är kort men kan fungera på något stratliknande för en liten tjock gubbe.

Skambudet. Några set Ernie Ball Slinky 11-54, fel storlek, ligger i en låda och väntar på att jag ska öva tillräckligt. Jag kommer nog aldrig att öva så mycket. SRV gav nog inte tillräcklig inspiration. Har ett set på en annan Hagström och det passar inte bra där heller.

Trevlig helg,
Roger

19 Dec 2015, 01:29
Profile
Reply to topic   [ 3 posts ]