View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 17:05



Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Tips på Ibanez TS10-klon? 
Author Message

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Tips på Ibanez TS10-klon?
Jag har ett original som jag haft med på gig i åratal. Om jag hade vetat vad den är värd idag när jag drällde omkring med den, senast faktiskt så sent som 2019 så hade jag varit mer rädd om den.

Jag vill bara ha nåt som låter och beter sig likadant som inte kostar skjortan. Finns det?


09 Sep 2022, 14:05
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3701
Location: Hising Island
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Vilken tubescreamer som helst enligt mig men Wampler Moxie är väl en klon men switchbara moddar. Den är billigare än JHS Bonsai iaf.

Sen vet du väl det att värdet på komponenter och potar och så ibland diffar? Det innebär att inte ens två ts10:or låter samma vid samma inställning. Men detta har du koll på..?

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


09 Sep 2022, 15:00
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
glassfinger wrote:
Vilken tubescreamer som helst enligt mig men Wampler Moxie är väl en klon men switchbara moddar. Den är billigare än JHS Bonsai iaf.

Sen vet du väl det att värdet på komponenter och potar och så ibland diffar? Det innebär att inte ens två ts10:or låter samma vid samma inställning. Men detta har du koll på..?


Nja, vilken som helst duger inte eftersom det är just TS10 som är min favorit. Säkert två bra pedaler du rekommenderar som kan leverera alla tubescreamerljud man önskar men jag var ute efter något billigt, helst under 500kr. En dyr pedal har jag ju redan.


09 Sep 2022, 16:02
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Vinyljunkie wrote:
glassfinger wrote:
Vilken tubescreamer som helst enligt mig men Wampler Moxie är väl en klon men switchbara moddar. Den är billigare än JHS Bonsai iaf.

Sen vet du väl det att värdet på komponenter och potar och så ibland diffar? Det innebär att inte ens två ts10:or låter samma vid samma inställning. Men detta har du koll på..?


Nja, vilken som helst duger inte eftersom det är just TS10 som är min favorit. Säkert två bra pedaler du rekommenderar som kan leverera alla tubescreamerljud man önskar men jag var ute efter något billigt, helst under 500kr. En dyr pedal har jag ju redan.


Bara gissar här.
Det är nog inte TS10 som modell som är din favorit utan den specifika TS10 du har.
De, precis som alla andra Ibanez TS pedaler (och alla andra fabriksbyggda analoga kretsar), är exemplar, exemplar där det skiljer lite mellan alla.
På den nya är det ganska jämnt (men skillnad) men på de äldre är det stor skillnad på olika exemplar (kan vara radikalt olika).
Hade du fått testa 10 st TS10 sidan om varandra hade du inte hittat två som var likadana, samma med äldre TS9, TS808 osv.

Jag samlar på TS pedaler och har många av exemplar av varje modell och det går inte att hitta två som låter exakt lika av någon modell.
Så närmast din TS10 kan vara, till exempel, en TS7, kanske en TS808 eller nått.

Köp en TSmini.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


09 Sep 2022, 16:20
Profile WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Magnus Olsson wrote:
Bara gissar här.
Det är nog inte TS10 som modell som är din favorit utan den specifika TS10 du har.
De, precis som alla andra Ibanez TS pedaler (och alla andra fabriksbyggda analoga kretsar), är exemplar, exemplar där det skiljer lite mellan alla.
På den nya är det ganska jämnt (men skillnad) men på de äldre är det stor skillnad på olika exemplar (kan vara radikalt olika).
Hade du fått testa 10 st TS10 sidan om varandra hade du inte hittat två som var likadana, samma med äldre TS9, TS808 osv.

Jag samlar på TS pedaler och har många av exemplar av varje modell och det går inte att hitta två som låter exakt lika av någon modell.
Så närmast din TS10 kan vara, till exempel, en TS7, kanske en TS808 eller nått.

Köp en TSmini.

/Magnus


Jag säger inte att du har fel men brukar det inte snackas om att just tubescreamer-typ-pedaler innehåller kretsar som inte skiljer sig mellan olika exemplar?

Har kollat på minin men vill ha möjlighet till batteri.

Men om det är som du säger så kanske jag bara ska köpa en Behringer eller nåt annat byggt i Kina.


10 Sep 2022, 12:11
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3233
Location: växjö
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
TC har ju sin smörgåsbord serie där T-S varianten heter El Macambo (stavningen?). Ska ju vara lite förbättringar på bäringers kopior.

Har själv några TC i den serien, dock inte T-S klonen. Dom låter bra, men med ett par mindre saker jag stör mig på två av pedalerna. Phasern: Ljudet förstärks, boostas när man slår på den, kan kanske vara ett plus om man använder phasern som Eddie gjorde.
Samma sak med echoplex klonen "gauss" fast tvärt om signalnivån sjunker när man slår på den.
Men ljudet i sig är helt ok i båda!
Distpedalen jag valde heter Cindy, ska vara en klon på Boss bluesdriver och är helt ok tycker jag! Har dock inte A-B testat den mot Bossen dock!

_________________
pudas


10 Sep 2022, 12:30
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
pudas wrote:
TC har ju sin smörgåsbord serie där T-S varianten heter El Macambo (stavningen?). Ska ju vara lite förbättringar på bäringers kopior.



Ja det är väl samma innehåll men i plåtlåda som jag fattat det?


10 Sep 2022, 12:39
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3233
Location: växjö
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Det vet nog bara dom själva, men enligt JHS pedalshow på nätet så ska dom även ha tittat över kretsarna, vad det nu kan innebära!

_________________
pudas


10 Sep 2022, 12:44
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Vinyljunkie wrote:
Magnus Olsson wrote:
Bara gissar här.
Det är nog inte TS10 som modell som är din favorit utan den specifika TS10 du har.
De, precis som alla andra Ibanez TS pedaler (och alla andra fabriksbyggda analoga kretsar), är exemplar, exemplar där det skiljer lite mellan alla.
På den nya är det ganska jämnt (men skillnad) men på de äldre är det stor skillnad på olika exemplar (kan vara radikalt olika).
Hade du fått testa 10 st TS10 sidan om varandra hade du inte hittat två som var likadana, samma med äldre TS9, TS808 osv.

Jag samlar på TS pedaler och har många av exemplar av varje modell och det går inte att hitta två som låter exakt lika av någon modell.
Så närmast din TS10 kan vara, till exempel, en TS7, kanske en TS808 eller nått.

Köp en TSmini.

/Magnus


Jag säger inte att du har fel men brukar det inte snackas om att just tubescreamer-typ-pedaler innehåller kretsar som inte skiljer sig mellan olika exemplar?

Har kollat på minin men vill ha möjlighet till batteri.

Men om det är som du säger så kanske jag bara ska köpa en Behringer eller nåt annat byggt i Kina.


Det finns inga analoga, fabriksbyggda, kretsar som inte skiljer sig mer eller mindre.
Både att toleransen på alla komponenter gör skillnad och att (framförallt förr) tog men lite vad som låg närmast när något tillfälligt tog slut. Man tog ett annat värde på något osv.
Handbyggda kommer närmare varandra om byggaren är noggrann och mäter varje specifik del så att alla har exakt samma värde. Inget fabriksbyggt byggs så.
Varje komponent har en tolerans, alla komponenter ihop kan den toleransen gör stor skillnad.
Tänk en pedal där alla delar är 20% under givet värde VS en där alla komponenter är 20% över och man har två helt olika pedaler med liknande karaktär.


Jag har aldrig hört att just TS skulle vara väldigt lika i exemplar, bara att alla olika modeller är väldigt lika.
Så man kan inte säga att en TS9 är bättre eller sämre än en TS808 (eller vilken som av de flesta andra, egentligen).
Prova låna ihop 10 TS9 (de är lättast att hitta) och jämför.
Man blir galen av det men det är lärorikt.

Den enda TS som verkligen skiljer sig från de andra är TSV808 (den som gjordes ihop med Vemuram).

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


10 Sep 2022, 12:46
Profile WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Om man ska lita på folk som skriver om just TS10-an så är det den som skiljer sig mot alla andra med att låta lite mer åt distpedalhållet.

Och om exemplar dessutom skiljer sig åt från varandra känns det nu som att jag letar efter en nål i höstack eller nåt.

Usch vad lurigt det blev.


10 Sep 2022, 13:47
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Vinyljunkie wrote:
Om man ska lita på folk som skriver om just TS10-an så är det den som skiljer sig mot alla andra med att låta lite mer åt distpedalhållet.

Och om exemplar dessutom skiljer sig åt från varandra känns det nu som att jag letar efter en nål i höstack eller nåt.

Usch vad lurigt det blev.


Ja, det är lurigt. Mitt tips är att låna ihop och testa tilldelas hittar en som är som du vill.

Tro mig, TSV808 är den som skiljer sig mest. Tveksamt om man ens skall kalla den en Tube Screamer.
Utan tvekan är den även den bästa av dem.
TS9DX skiljer sig också ganska mycket med det att den har många olika läge. Men ljudmässigt är de den jag skulle rekommendera minst av alla.

Av det vanliga modellerna är ett specifikt exemplar av en 808 den bästa jag har.
Daniel på Guitar Geeks har en gammal TS9 som också är fantastisk, mer öppen och med bättre separation.

Min syn på TS10 är att folk skriver upp den för att den är ovanlig och dyr. Skulle Ibanez göra en exakt kopia skulle alla tycka att den var klart sämre. Ett kul fenomen, det där, tycker jag. Enligt nätet är det alltid de ovanliga samlar ibanezerna som är de bästa gitarrerna.
RBM2NT är tillexempel magisk enligt nätet. I verkligheten är det bästa man kan säga om den att den är ovanlig och ful :D
Jag som har många av dem kan säga, nä, det är oftast inte bättre.

/mo

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


10 Sep 2022, 15:12
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Enklaste lösningen är väl att du fortsätter använda den pedal du gillar?
Vad är eg problemet? har du inte annan utrustning som är dyrare än en gammal Ibanez pedal när du giggar?
Utrustning är till för att användas.

_________________



10 Sep 2022, 15:33
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Mike Leaf wrote:
Enklaste lösningen är väl att du fortsätter använda den pedal du gillar?
Vad är eg problemet? har du inte annan utrustning som är dyrare än en gammal Ibanez pedal när du giggar?
Utrustning är till för att användas.


Asså för det första så är det en pedal som har en kass konstruktion, eller rättare sagt en flimsy switch.
Med tanke på att de verkar kosta runt 5000kr idag och bara går uppåt så, nä jag har nog inte någon enskild pryl som är värd mer än den pedalen när jag giggar.
Utrustning som blivit utsatt för en löjlig hype är till för att säljas..


12 Sep 2022, 12:06
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Magnus Olsson wrote:
Vinyljunkie wrote:
Om man ska lita på folk som skriver om just TS10-an så är det den som skiljer sig mot alla andra med att låta lite mer åt distpedalhållet.

Och om exemplar dessutom skiljer sig åt från varandra känns det nu som att jag letar efter en nål i höstack eller nåt.

Usch vad lurigt det blev.


Ja, det är lurigt. Mitt tips är att låna ihop och testa tilldelas hittar en som är som du vill.

Tro mig, TSV808 är den som skiljer sig mest. Tveksamt om man ens skall kalla den en Tube Screamer.
Utan tvekan är den även den bästa av dem.
TS9DX skiljer sig också ganska mycket med det att den har många olika läge. Men ljudmässigt är de den jag skulle rekommendera minst av alla.

Av det vanliga modellerna är ett specifikt exemplar av en 808 den bästa jag har.
Daniel på Guitar Geeks har en gammal TS9 som också är fantastisk, mer öppen och med bättre separation.

Min syn på TS10 är att folk skriver upp den för att den är ovanlig och dyr. Skulle Ibanez göra en exakt kopia skulle alla tycka att den var klart sämre. Ett kul fenomen, det där, tycker jag. Enligt nätet är det alltid de ovanliga samlar ibanezerna som är de bästa gitarrerna.
RBM2NT är tillexempel magisk enligt nätet. I verkligheten är det bästa man kan säga om den att den är ovanlig och ful :D
Jag som har många av dem kan säga, nä, det är oftast inte bättre.

/mo


Efter att ha spenderat delar av helgen med att kolla på klipp om tubescreamers är jag tämligen övertygad att TS10:an är den som sticker ut ändå. Möjligen att det bara är mer gain i den och att karaktären inte det är det som skiljer sig.
Jag kanske borde ha skrivit att vad jag är ute efter är en (billig) pedal som på ett 80-talsvis kan skrämma upp en gammel-Marshall och få den att låta "chuggigare".

RBM2NT är bland det coolaste och snyggaste Ibanez har gjort. En smaksak tydligen.


12 Sep 2022, 12:13
Profile
User avatar

Joined: 10 Aug 2002, 10:34
Posts: 2256
Location: Söderhamn
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Har du testat Boss SD-1 ?


12 Sep 2022, 13:26
Profile WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Skavis wrote:
Har du testat Boss SD-1 ?


Jag har en sån. Jag tycker att den är lite för snäll i jämförelse.


12 Sep 2022, 13:31
Profile

Joined: 06 Feb 2009, 18:15
Posts: 467
Location:
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Vinyljunkie wrote:
Asså för det första så är det en pedal som har en kass konstruktion, eller rättare sagt en flimsy switch.
Med tanke på att de verkar kosta runt 5000kr idag och bara går uppåt så, nä jag har nog inte någon enskild pryl som är värd mer än den pedalen när jag giggar.
Utrustning som blivit utsatt för en löjlig hype är till för att säljas..


Du vågar alltså inte använda en pryl som kostar 5000 spänn, med risk för att den ska tappa sitt värde?
Med den inställningen får man utgå från att hela ditt hem (som du inte äger) är inrett med loppisprylar, att du inte äger ett fordon dyrare än en billig trampcykel och att du inte har någon kostsam hobby (bortsett från gitarrliret då, där ingen pryl är värd mer än 5000 spänn).
Sluta vara en fitta och spela genom pedalen du gillar, det är bättre att gråta lite den dagen den faktiskt går sönder än att gråta varje gång du spelar genom en pedal som inte är riktigt rätt för dig.


12 Sep 2022, 16:59
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Vinyljunkie wrote:

Asså för det första så är det en pedal som har en kass konstruktion, eller rättare sagt en flimsy switch.
Med tanke på att de verkar kosta runt 5000kr idag och bara går uppåt så, nä jag har nog inte någon enskild pryl som är värd mer än den pedalen när jag giggar.
Utrustning som blivit utsatt för en löjlig hype är till för att säljas..

Ok, lösningsförslag nr 2 är att sälja den pedalen, investera en del av pengarna på en modern pedal som är tåligare och kostar mindre, behåll överskottet eller investera en slant att 'modda' den nya pedalen så den låter som du vill

_________________



12 Sep 2022, 17:52
Profile ICQ WWW

Joined: 10 Nov 2005, 01:37
Posts: 915
Location:
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Tänk vad tiden och någon kändis som använder en pedal kan göra för värdet. Noterar att en bojare hade svårt att sälja en (förvisso lätt moddad) TS10 för 200:- så sent som 2013 och en som gick hör för 400:- 2015. Helt andra priser nu :shock:

Jag har fått för mig att TS10= TS9 med en lätt färbättrad buffert


12 Sep 2022, 19:16
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 29 Dec 2007, 18:23
Posts: 1820
Location: Hill Valley
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Jag har oxå några pedaler som enligt internet numera
är värda 10-15 ggr vad jag gav för dom. Blir man av
med en sån pedalbräda blir det sjukt dyrt och svårt att
pyssla ihop en likadan.
https://dazatronyx.com/#tsx

_________________
Försvinn ur min åsikt


12 Sep 2022, 19:20
Profile

Joined: 22 Sep 2004, 23:43
Posts: 1523
Location: Söder om landsvägen
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Köp en JHS Bonsai så har du alla varianter och lite till. Har haft både ts9 och ts10, ingen större skillnad enligt mig. Gav bort ts10:an och behöll ts9:an. Gråter inte över det.

_________________
http://www.myspace.com/magicjohnssonthemeanmistreaters
I´ve paid my dues I've got the right to play the blues.


12 Sep 2022, 21:04
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Mike Leaf wrote:
Vinyljunkie wrote:

Asså för det första så är det en pedal som har en kass konstruktion, eller rättare sagt en flimsy switch.
Med tanke på att de verkar kosta runt 5000kr idag och bara går uppåt så, nä jag har nog inte någon enskild pryl som är värd mer än den pedalen när jag giggar.
Utrustning som blivit utsatt för en löjlig hype är till för att säljas..

Ok, lösningsförslag nr 2 är att sälja den pedalen, investera en del av pengarna på en modern pedal som är tåligare och kostar mindre, behåll överskottet eller investera en slant att 'modda' den nya pedalen så den låter som du vill


Ingen dum idé. Om det dyker upp en Bonsai begagnad så är det värt att köpa och testa helt klart. (slut på Thomann mfl)


13 Sep 2022, 11:51
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Jesperado wrote:
Vinyljunkie wrote:
Asså för det första så är det en pedal som har en kass konstruktion, eller rättare sagt en flimsy switch.
Med tanke på att de verkar kosta runt 5000kr idag och bara går uppåt så, nä jag har nog inte någon enskild pryl som är värd mer än den pedalen när jag giggar.
Utrustning som blivit utsatt för en löjlig hype är till för att säljas..


Du vågar alltså inte använda en pryl som kostar 5000 spänn, med risk för att den ska tappa sitt värde?
Med den inställningen får man utgå från att hela ditt hem (som du inte äger) är inrett med loppisprylar, att du inte äger ett fordon dyrare än en billig trampcykel och att du inte har någon kostsam hobby (bortsett från gitarrliret då, där ingen pryl är värd mer än 5000 spänn).
Sluta vara en fitta och spela genom pedalen du gillar, det är bättre att gråta lite den dagen den faktiskt går sönder än att gråta varje gång du spelar genom en pedal som inte är riktigt rätt för dig.


Sluta vara ett kukhuvud och projicera dina egna svagheter på mig. Och lär dig läsa innantill så slipper du framstå som en högdragen skit.


13 Sep 2022, 11:54
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Obi wrote:

Jag har fått för mig att TS10= TS9 med en lätt färbättrad buffert


Jo jag har också funderat lite på att försöka modda en annan pedal, kanske en Harley Benton som kostar ca 300kr. Men jag har verkligen ingen erfarenhet av sånt. Vet inte ens om det går med just den pedalen eller vilka tubescreamer-liknande pedaler det går med.


13 Sep 2022, 11:57
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 17:17
Posts: 2062
Location: Tjörn
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Vinyljunkie wrote:
Obi wrote:

Jag har fått för mig att TS10= TS9 med en lätt färbättrad buffert


Jo jag har också funderat lite på att försöka modda en annan pedal, kanske en Harley Benton som kostar ca 300kr. Men jag har verkligen ingen erfarenhet av sånt. Vet inte ens om det går med just den pedalen eller vilka tubescreamer-liknande pedaler det går med.


Nu har jag inte tittat i någon HB-pedal., men jag skulle inte bli förvånad om det är ytmontering av komponenter som gäller där. Då är de inte så enkelt att modda då komponenterna är extremt små. Om det däremot är lite mer gammaldags större komponenter så finns det troligen möjlighet till det. Hittade en recension av en HB pedal, Custom Line 3 tror jag det var, där man snabbt visade insidan av pedalen, då var det baksidan av kretskortet som syntes, och såg faktiskt ut som att det var "riktiga" komponenter.

Här är ett YT-klipp där en kille gjort en mindre modd på en TS-kopia verkar det som; https://youtu.be/dWChSLkexa4 Så det kan nog funka!

_________________
/Lennart


13 Sep 2022, 17:06
Profile
User avatar

Joined: 13 Aug 2004, 10:46
Posts: 2000
Location: Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Enligt Analogman så är ju kretsen i en Maxon OD808 samma som i en TS10. Kanske kan vara värt att kolla upp?


14 Sep 2022, 17:05
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
toandfro wrote:
Enligt Analogman så är ju kretsen i en Maxon OD808 samma som i en TS10. Kanske kan vara värt att kolla upp?


Lustigt jag läste precis om det. Men på ett andra ställe så står det att det är fler komponenter som också skiljer.


14 Sep 2022, 17:51
Profile
User avatar

Joined: 29 Dec 2007, 18:23
Posts: 1820
Location: Hill Valley
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Kolla med den här killen: https://orebromusikservice.se/k/ovrigt/ ... dys-horna/
Be honom klona din pedal :)

_________________
Försvinn ur min åsikt


14 Sep 2022, 19:28
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Uncle Fred wrote:
Kolla med den här killen: https://orebromusikservice.se/k/ovrigt/ ... dys-horna/
Be honom klona din pedal :)


Ja det är väl lite åt det hållet mina planer går nu. Men jag får nog hitta en lokal hemmapulare som inte tar nära halva priset vad det kostar att köpa ännu en TS10:a, som han verkar göra. :mrgreen:


16 Sep 2022, 16:06
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Tips på Ibanez TS10-klon?
Lite uppdatering i frågan om det nu är någon som minns denna tråd.

Jag föll till föga och köpte en begagnad JHS Bonsai. Och efter att ha jämfört den i TS10-läget med mitt gamla original var resultatet såhär: den gamla har lite mer närvaro, lite mer headroom och känns helt enkelt lite mer inspirerande. Detta märks inte direkt i ljudet men väl i responsen när man spelar.

Det är då fan att man inte kunde bli positivt överraskad.

Jakten går vidare.


23 Nov 2022, 13:16
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 31 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.