View unanswered posts | View active topics It is currently 03 Sep 2026, 08:39

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Analogman Sunface... [SÅLD] 
Author Message

Post Analogman Sunface... [SÅLD]
Säljer nu bort i stort sett alla pedaler jag har, vilket även gäller en av mina absoluta favoriter. Pedalen är byggd runt ett Analogman Sunface NKT-275 fuzzcard som blivit över sen jag sålt min Foxrox CC2. Jag valde att behålla kortet eftersom jag gillade ljudet så pass mycket att jag ville ha möjlighet att köra den som en separat Analogman Sunface pedal. "Kortet" är mindre än ett år gammalt och byggt på min beställning. Pedalen har Fuzzfacens sedvanliga kontroller samt Sunfacens Sundial i mitten, den funkar alltså precis som en Sunface ska. "Fuzzcardet" löst kostar $95 direkt från Analogman. Pedalen är naturligtvis försedd med truebypass samt lysdiod. Går till högstbjudande. Bor du i Umeå är det bara att komma och testa.

Image

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Analog+Man/NKT-275+Fuzzcard+for+FoxRox+Captain+Coconut+2/10/1

http://www.analogman.com/coconut.htm

Passa på och bjud på en pedal som verkligen låter kanon

ps. Har du en Foxrox CC2 så är det bara att lyfta över kortet från denna till CC2:an eftersom jag har installerat en snabbkoppling. Kortet går därför fortfarande enkelt att lyfta ut och ingen åverkan är gjord på själva kortet.

24 Jan 2008, 23:52
Profile

Den verkar ha 9V tap för adapter på sidan. Det har inte Sunface.
Varför har inte AnalogMans det när alla vill ha det? Finns det några nackdelar?

25 Jan 2008, 09:58
Profile

Jag har faktiskt valt att inte sätta in en 9v tap i pedalen eftersom den har possitiv jord (batteriets plusspol går till pedalensv låda). Problemet med 9v tap på pedaler med plusjord är att det blir kortslutning om pedalen skulle dela strömförsörjning med andra pedaler. Kör man den på en separat adapter har man inga problem, men om man är oförsiktig och kopplar in den på samma adapter som resten då finns risken att man bränner adaptern.

25 Jan 2008, 11:18
Profile

Analogman har inget uttag för adapter då kretsen i en Sunface låter avsevärt mycket bättre med ett brunstensbatteri än med alkaliskt eller adapter. Detta finns mer utförligt beskrivet på deras hemsida. Jag kan dock som ägare till två Sunface intyga att det stämmer, i alla fall vad gäller brunsten vs alkaliskt. Det är ingen hokus pokus inblandad, batteriet är helt enkelt en del av kretsen.

25 Jan 2008, 11:59
Profile WWW

johan wrote:

Jag har faktiskt valt att inte sätta in en 9v tap i pedalen eftersom den har possitiv jord (batteriets plusspol går till pedalensv låda). Problemet med 9v tap på pedaler med plusjord är att det blir kortslutning om pedalen skulle dela strömförsörjning med andra pedaler. Kör man den på en separat adapter har man inga problem, men om man är oförsiktig och kopplar in den på samma adapter som resten då finns risken att man bränner adaptern.

Ja, och inte bara adaptern. Risken finns ju att man steker själva pedalen....jag har själv dödat en Fulltone '69...[xx(]

Ursäkta trådkapningen...

25 Jan 2008, 12:36
Profile

Ja, och inte bara adaptern. Risken finns ju att man steker själva pedalen....jag har själv dödat en Fulltone '69...[xx(]

Ursäkta trådkapningen...

Aj! Gick det så illa, då är det verkligen en risk man tar om man sätter in en 9v tap. Borde ju i och för sig gå att sätta in någon sorts skydd för själva kretsen, finns säkert säkert beskrivet någonstans på nätet.

Det där med brunsten vs alkaliskt batteri stämmer även enligt min erfarenhet. Men... det finns få regler utan undantag och min Hellbilly, som är en si/ge hybrid, låter exakt likadant oberoende av om jag kör på adapter eller batteri, förklara det den som vet. Annars är det väl så (har jag läst någerst) att ju färre komponenter en krets har, desto större inverkan har varje enskild komponent, och batteriet är en av komponenterna i en fuzz.

25 Jan 2008, 13:42
Profile

Hur blir det då om man kopplar in sin strömförsörjning genom battericlipset?
Blir det sämre än alla batterier?
/Vibro

25 Jan 2008, 15:08
Profile WWW

Hur blir det då om man kopplar in sin strömförsörjning genom battericlipset?
Blir det sämre än alla batterier?
/Vibro

Det spelar ingen roll eftersom 9v utaget på pedalen i de allra flesta fall är kopplad på så vis att den går in och bryter kretsen till batteriet, stoppar man i en 9v adapter i pedalen så kopplas batteriet ur och pedalen får då sin försörjning via adptern i stället.

25 Jan 2008, 16:45
Profile
Reply to topic   [ 8 posts ]