Custombyggd Ormsby (Soloist-liknande)
Jag testar med denna - om det är så att mina två andra gitarrer säljs (som också är ute på Vend) så blir det nog att jag behåller den.
Gitarren är byggd av "Ormsby Guitars" i Australien och specialbeställdes och hämtades på plats av mig i Perth, Australien. Den har ca. 10 år på nacken men är i nyskick. Jag har fått den omlackad här i Sverige (GNU i Jonsered) för runt fyra år sedan. Det är en Jackson Soloist form på kroppen. Ett stycke mahogny och en riktigt tjock bokmatchad 5 AAAAA quiltad lönntop ovanpå.Halsen är ganska tunn och bred, inläggen är i abalone. Mickarna är splitbara, i stallpositionen sitter en Seymour Duncan Distortion och i halsläget en Seymour Duncan Jazz. Vet inte mer vad jag ska säga om den - den är ganska unik och man kan få fram en jäkla massa olika ljud med tanke på mickarnas karaktär och att de går att splitta. Den "skiner" väl mest när det gäller hårdare musik. Tror det är en sån gitarr som måste provas på plats så kom gärna och testa

Skulle Ormsby bygga en sådan här gitarr idag är det en bit över 20 000 som man skulle behöva slänga upp. Det är jäkligt svårt att prissätta den, men en bit under 10 000 kan nog vara ett lagom pris om den ska hitta ett nytt hem. Whoops, jag såg nu på fotona att ena tonkontrollen inte sitter på gitarren - den hade bara fallit av och lagt sig i gigbagen - den är identisk med volymkontrollen och sitter nu på gitarren