Re: Akustisk gitarr projekt
Så nu jag ett sista försök. Jag kommer att låta detta erbjudande ligga fram tills fredag kväll denna vecka. Vill gärna att den hamnar hos nån som är intresserad av att ett sådant projekt. För det är verkligen ett bra bygge och byggts på bra sätt med bra delar.
Jag ebjuder den för 1 200 för den som köper och hämtar gitarren från Stockholm.
Nu så skickas gitarren i lyxogt hardcase som tillhörde min Akustiska Alvarez gitarr det passar den perfekt. Jag skickar stämskruvar stall och översadel.
Som sagt tidigare, riktigt fin och resonant Solid Sitka Spruce top sidor och botten av lönn. Halsen är av solid rock maple. Stall och greppbräda är av riktigt fin rosewood. Inga kropp eller lack skador. Truss rod system funkar som det ska.
Du behöver skaffa dig gitarr band i den tjocklek och höd du vill ha, kostar inte mer än 100-200 kr för att räcka en hals, jag rekomenderar ett studdsfri hammare med mjuk huvud från Clas Ohlson för 160 kr
Sen så behöver banden att behöva en level och en fret dress så att banden är i rätt höjdoch radius, se till att slipa banden på 0000 stålull, jag kan skickat 0000 stål ull med. Det är som sagt ett projekt men jag är säker på att du kommer få en riktigt bra gitarr utav det.