View unanswered posts | View active topics It is currently 12 Jun 2026, 16:26

Reply to topic  [ 11 posts ] 
Akustisk gitarr projekt ( Nedsatt pris gäller tills Fredag) 
Author Message

Post Akustisk gitarr projekt ( Nedsatt pris gäller tills Fredag)
Det här var tänkt att vara ett gitarr projekt som jag nu inte har tid med att färdiglägga. Detta är en Hohner akustisk gitarr, Solid sitka spruce top, laminerad lönn på sidor och bak. Bakstycket är i ett stycke.

Den har otroligt snygg tortoise binding och tortoise pick guard.

Det följer med ett riktigt bra gigbag också samt tusq över sadel och stall.

Det som behöver göras är att banda greppbrädan och göra en setup. Det är bara det. Men i och med att halsen har binding blir jobbet lite knepigt man får vara lite händig här.

Stallet och greppbrädan av fin rosewood och halsen är av solid lönn.

Som sagt inga fel på gitarren i övrigt. Det är en gitarr projekt för den som vill ta sig an det.

Kan skickas frakt tillkommer. Jag vet inte riktigt vad jag ska begära för den, kan tänka mig 1 000 kr rakt av för den som hämtar.

Eller så kan vi köra nån typ av lotto på 150 kr per skalle i så fall så skickar jag den i ett lyxigt hard case för sammanlagt 1500 kr så det är tio lott nummer sammanlagt.

Vilket är ni mer intresserad av? Bilder kommer Strax

Last edited by Ekstroms on 11 Jul 2016, 06:05, edited 3 times in total.

07 Jul 2016, 18:42
Profile

Post Re: Akustisk gitarr projekt
Image

Http://i1149.photobucket.com/albums/o58 ... 88wxqs.jpg

Http://i1149.photobucket.com/albums/o58 ... pskft3.jpg
Http://i1149.photobucket.com/albums/o58 ... nx1rnz.jpg

07 Jul 2016, 18:58
Profile

Tejpat för ljudhålet så det inte samlas damm. Kan ta bort och ta fler bilder om ni vill. Finns inga repor eller skador så ingen reparation behövs bara att banda på så att säga. Ni kan följa bild länken till album

Last edited by Ekstroms on 10 Jul 2016, 03:15, edited 1 time in total.

07 Jul 2016, 19:03
Profile

Om jag vore dig så skulle jag ta bort tejpen fortare än kvickt. Är det en billig tejp kan häftämnet torka fast snabbt och vara ett helvete att få bort. För att slippa damm kan du ju förvara den i en sopsäck?
Lasse

07 Jul 2016, 20:27
Profile

[URL=http://s1149.photobucket.com/user/ekstromx/media/Mobile%20Uploads/20160707_210311_zpsflvk8hlt.jpg.html]Image[/URL

Tog bort den nu. Det är vanlig maskering tejp det är inget fara. Tog bilden nyss

07 Jul 2016, 20:44
Profile

Hej var finns gitarren?

08 Jul 2016, 18:54
Profile ICQ YIM WWW

FrancesTheMute wrote:
Hej var finns gitarren?

Stockholm

08 Jul 2016, 20:17
Profile

Så nu jag ett sista försök. Jag kommer att låta detta erbjudande ligga fram tills fredag kväll denna vecka. Vill gärna att den hamnar hos nån som är intresserad av att ett sådant projekt. För det är verkligen ett bra bygge och byggts på bra sätt med bra delar.

Jag ebjuder den för 1 200 för den som köper och hämtar gitarren från Stockholm.

Nu så skickas gitarren i lyxogt hardcase som tillhörde min Akustiska Alvarez gitarr det passar den perfekt. Jag skickar stämskruvar stall och översadel.

Som sagt tidigare, riktigt fin och resonant Solid Sitka Spruce top sidor och botten av lönn. Halsen är av solid rock maple. Stall och greppbräda är av riktigt fin rosewood. Inga kropp eller lack skador. Truss rod system funkar som det ska.

Du behöver skaffa dig gitarr band i den tjocklek och höd du vill ha, kostar inte mer än 100-200 kr för att räcka en hals, jag rekomenderar ett studdsfri hammare med mjuk huvud från Clas Ohlson för 160 kr

Sen så behöver banden att behöva en level och en fret dress så att banden är i rätt höjdoch radius, se till att slipa banden på 0000 stålull, jag kan skickat 0000 stål ull med. Det är som sagt ett projekt men jag är säker på att du kommer få en riktigt bra gitarr utav det.

Image
Image
Image
Image
Image

10 Jul 2016, 03:05
Profile

Post Re: Akustisk gitarr projekt ( Nedsatt pris gäller tills Fred
Vad är anledningen till att projektet avstannat. Insåg du att något var konstigt eller blev fel efter du bandat av? På de dåligt upplösta bilderna ser bandskårorna ut att vara rejält flisade. Hur ser greppbrädan ut? Har du slipat på den med något? Om ja, finns det bättre bilder på kanter och bräda?

12 Jul 2016, 12:19
Profile

Bentooshape wrote:
Vad är anledningen till att projektet avstannat. Insåg du att något var konstigt eller blev fel efter du bandat av? På de dåligt upplösta bilderna ser bandskårorna ut att vara rejält flisade. Hur ser greppbrädan ut? Har du slipat på den med något? Om ja, finns det bättre bilder på kanter och bräda?

Är du seriös? Du mobbar mig i en annan section och här är du spekulant? Du behöver hjälp

13 Jul 2016, 01:05
Profile

Nej, vi diskuterar en idiot som blåste folk här på forumet för ett tag sedan. Det är andra som diskuterar videon.

Svara på frågorna nu tack. Har du bättre bilder på greppbrädan?

13 Jul 2016, 08:05
Profile
Reply to topic   [ 11 posts ]