Admira Juanita E - SÅLD till Spider-Man!
<b>Finnes:</b>
En spansktillverkad Admira från 2003 med Fishmanelektronik (Fishman Classic 4).
Köpte den ny i Malaga våren 2003 och sedan dess har den varit en mycket kär vän. Hängt med på några gig men annars är den mest använd i hemmet och i studio. Skicket är mycket gott, finns några repor men ingenting jag skulle kalla en ding. Halsen är i perfekt skick och något bandslitage av betydelse är det knappast tal om.
Gitarren är mycket bra justerad, spelar nästan av sig självt och intonerar som den ska. Trots att denna nog skulle kunna påstås vara en budgetmodell imponerar även ljudet (såväl akustiskt som inpluggat), fått många komplimanger för det genom åren och när jag jämfört den med andra betydligt dyrare gitarrer har jag inte upplevt det vara någon väsentlig skillnad ljudmässigt. Särskilt kul är den i lite mörkare stämningar, t.ex. öppet G.
På gitarren sitter för närvarande Daddario Pro Arté Composites, EJ45C-strängar.
Just nu är jag i betydligt större behov av en stålsträngad än av en klassisk gitarr, så denna måste tyvärr gå.
<b>Säljes därför till högstbjudande eller bytes mot:</b>
En skön stålsträngad akustisk gitarr, gärna en Dreadnaught men det är inget krav. En bra Fuzz eller en Fulltone OCD kan också vara ett alternativ, eller något annat skojigt i pedalväg.
Kostar 3795 kr ny på Musikbörsen, så ungefärligt bytesvärde kan väl vara strax över 2000 kr. Om gitarren ska skickas med Bussgods kan ev. ett nästintill oanvänt bra lättvikts-hardcase medfölja, kostade en bra slant nytt så vi får väl kanske plussa på nån hundring på bytesvärdet i såna fall. Vid hämtning finns gitarren för provspelning i Lund.
<b>Lite mer info om gitarren: </b>
http://www.ultimate-guitar.com/reviews/acoustic_guitars/admira/juanita-e/index.htmlOch nu, bilder!