(Bacchus) Duke Master - Bortbytt
Har lite funderingar på att sälja min
Duke Master då den inte får speciellt mycket speltid här hemma trots att det är en makalöst bra gitarr.
Duke är Bacchus lite mer exklusiva märke med större fokus på materialval men framförallt så är de flesta handbyggda(mitt ex är det).
Duke produceras av Deviser borta i Japan.
Exakt årtal är okänt, men av vad jag kunnat lista ut är detta en av de första produktionerna, troligtvis nånstans runt 2002-3.
Sedvanliga LP specifikationer, dvs kropp i mahogny med lönntopp, mahognyhals, greppbräda i rosewood. Finishen är någon typ av olja, därav finns det en del tecken på slitage och dings, inte speciellt konstigt med tanke på att finishen inte skyddar gitarren nämnvärt.
Mickarna är Bacchus egna och låter kanon, gitarren ska vara helt original. Har inget case eller gigbag som hör till gitarren, men kanske har något liggandes i gömmorna som kan tänkas passa.
Halsprofilen kommer säkert någon fråga om, ganska bred och lagom tjock. Tycker inte den passar in riktigt på någon av Gibsons normala profiler utan skulle nog säga att det är nån typ av korsning mellan en 59'a och en 58'a.
Vikten ligger på ca 4,05 kg.

Kan skickas mycket väl förpackad med Bussgods. Byten kan eventuellt vara av intresse.
Pris: Bortbytt