View unanswered posts | View active topics It is currently 15 May 2026, 19:28

Reply to topic  [ 11 posts ] 
Gold top 
Author Message

Synpunkter??? (om länken fortfarande fungerar)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... K:MEWAX:IT

29 Jan 2010, 10:53
Profile ICQ YIM WWW

Sliten + att routingjobbet = NOT PRO... , stabil säljare och resten verkar ok med gitarren i övrigt förutom att huvudet ser lustigt ut men det kan ha med vinkeln att göra ser ut som både loggan och scriptet sitter 'off' . En 'player' men tydligen ville ingen i USA lägga 1000$ på den. Att få hit den med tull och moms etc skulle kosta runt 13000 och det är den väl värd.

29 Jan 2010, 12:30
Profile ICQ WWW

Les Paul loggan ser ut att vara ditsatt senare den är felplacerad.
Stämskruvarna är väl inte original på den där om jag inte misstar mig de är för kantiga men är osäker.
Micken är närmare stallet än en vanlig humbucker Les Paul pga fräsningen.

Men den ser ju för jävla ball ut.
En av delarna i den 3-delade halsen är väldigt ljus ser coolt ut.

29 Jan 2010, 12:33
Profile ICQ WWW

Ibland blir man inte klok på hur saker gått till, vem skulle bygga om huvet på en 70-tals LP och borra 'fel' i overlay samt sätta scriptet så högt?

Antingen var det dan efter firmafesten på Gibson (men det tror jag inte) eller är det kameravinkeln eller ?

29 Jan 2010, 16:31
Profile ICQ WWW

Ber om ursäkt att jag inte är världsmästare på att lägga in bilder...heller, men en liten annan vinkel på den här bilden,på en annan LP,skulle väl kunna få en att tro att det inte är något "märkligt" med placeringen, eller?
Jag röstar på kameravinkeln.

http://www.jacksonsrareguitars.com/arti ... dstock.jpg

29 Jan 2010, 19:48
Profile ICQ YIM WWW

Skulle det kunna vara så att den ljusa delen av skallen är resultatet av någon form av reparation? Att det är därför loggan sitter så snett? Att den är ditsatt i efterhand...?
Jag inbillar mig säkert men jag tycker dessutom att stämmisarna verkar sitta aningens pyttelite snett i förhållande till varandra.

29 Jan 2010, 19:55
Profile

Jag har en lika dan, fast inte riktigt lika sliten. Dock sitter mekaniken inte så exakt rakt som man tycker att den borde göra på min LesPaul, och det spelar ju egentligen ingen roll för funktionen. Jag tror alltså att det kan vara en originalgitarr som någon har våldfört sig på (den lite tveksamma fräsningen). Den är coolt sliten, mycket mojo! Det skall väl sitta en annan dragstångslucka på den? Min har en som det står DeLuxe på.

30 Jan 2010, 06:19
Profile ICQ WWW

30 Jan 2010, 10:33
Profile

helmik wrote:

Skulle det kunna vara så att den ljusa delen av skallen är resultatet av någon form av reparation? Att det är därför loggan sitter så snett? Att den är ditsatt i efterhand...?
Jag inbillar mig säkert men jag tycker dessutom att stämmisarna verkar sitta aningens pyttelite snett i förhållande till varandra.

det är ju skumt , loggan sitter ju inte ovanpå , det är utskuret i fanéret för loggan, låter helt tokigt att någon skall ha gjort ett nytt fanér, borrat snett och satt dit den gamla loggan.

kan vara att detta är en illusion , men det SER skumt ut helt klart
dom personer som tillverkade fanéret på fabriken hade ju mallar att gå efter så det låter helt vansinnigt att det skulle hamna snett.

Kan vara någon konstig vinkel , eller helt enkelt är huvet + hela halsen bytt , men då är det lustigt att den verkar ha serienr mm.
hade det annonserats som en 68 kan man ju förstå VARFÖR nån skulle
ge sig på att bygga om hals/huvud men inte på denna.

Troligen var det i alla fall på grund av detta som ingen bjöd på den, eller sålde han den utanför auktionen, ser ju ut som han stängde butiken innan auktionen hade gått ut

30 Jan 2010, 10:46
Profile ICQ WWW

"Bell-platen" förefaller vara snedmonterad. [:0]

30 Jan 2010, 12:13
Profile

glassfinger wrote:

"Bell-platen" förefaller vara snedmonterad. [:0]

jo, finns inte en grej med huvet som ser symetriskt ut, det är det som är mysteriet med den här

30 Jan 2010, 15:56
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 11 posts ]