View unanswered posts | View active topics It is currently 04 May 2026, 03:26

Reply to topic  [ 5 posts ] 
60-tals Mustangmick i strata? 
Author Message

Post 60-tals Mustangmick i strata?
Jag har funderat nåt år på att köpa en gammal 60-tals mustangmick och sätta i halsläge på min JV-strata. Går att få en mick från 1966 för ungefär en tusenlapp.

Jag förväntar mig så klart inga magiska under, blixtar och dunder, men det skulle ändå kännas lite schysst mojomässigt med en 60-talsmick i stratan... och riktiga stratamickar från samma år går ju för liiite mer pengar.

<b>Nån som testat, och hur blev det?</b> Att det är kortare polepieces har jag så klart redan koll på, det kommer se lite skumt ut men jag har eventuellt en attrapp-lösning på gång så det ser lite mer normalt ut.

26 Jan 2011, 16:11
Profile

TheStoryteller wrote:

Jag har funderat nåt år på att köpa en gammal 60-tals mustangmick och sätta i halsläge på min JV-strata. Går att få en mick från 1966 för ungefär en tusenlapp.

Jag förväntar mig så klart inga magiska under, blixtar och dunder, men det skulle ändå kännas lite schysst mojomässigt med en 60-talsmick i stratan... och riktiga stratamickar från samma år går ju för liiite mer pengar.

<b>Nån som testat, och hur blev det?</b> Att det är kortare polepieces har jag så klart redan koll på, det kommer se lite skumt ut men jag har eventuellt en attrapp-lösning på gång så det ser lite mer normalt ut.

Vet inte hur det låter men vad du än gör, tryck inte upp polerna.

I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men
I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud

26 Jan 2011, 23:06
Profile ICQ YIM WWW

Vad jag kommer ihåg från min gamla '63 mustang så lät de inte så spännande, mera plink/ploink vekare än Strata. (i Mustangen då[:)])
Om det nu så skulle vara att det är samma sorts mikar som i Strata men med annat utseende så har jag gjort bort mig i detta svar[:D]
Men OK -Go for the Mojo! That's fun!

26 Jan 2011, 23:24
Profile

rudmark wrote:

Vad jag kommer ih�g fr�n min gamla '63 mustang s� l�t de inte s� sp�nnande, mera plink/ploink vekare �n Strata. (i Mustangen d�[:)])
Om det nu s� skulle vara att det �r samma sorts mikar som i Strata men med annat utseende s� har jag gjort bort mig i detta svar[:D]
Men OK -Go for the Mojo! That's fun!

Eftersom Mustang kom först -64 är jag inte förvånad att din 63'a lät lite konstigt[:D]

I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men
I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud

27 Jan 2011, 00:01
Profile ICQ YIM WWW

Ingen koll... den är såld & gone för länge se'n

(gissade på årtalet, en ber om ursäkt[;)])

27 Jan 2011, 00:35
Profile
Reply to topic   [ 5 posts ]