Josh D Ztorsion wrote:
Haraldrig wrote:
Josh D Ztorsion wrote:
[quote="Haraldrig"]
[quote="Josh D Ztorsion"]
[quote="Haraldrig"]
Visst fasiken ska man köpa/göra det man känner för. MEN då ska man inte heller gnälla när man står där pank och med en pension på 5000kr/månad.
Pension får man genom hårt arbete (skattebetalande)

The beat goes on and I´m so wrong
Skatt på skattade pengar!! Det är Sverige i ett nötskal.
Tack och lov att Sverige tillåter dubla medborgarskap så att man kan pensionsspara i ett land som inte skattar skattade pengar.
Men jag förstår din poäng.
Dock så kan det väl vara skönt att ha ett gäng guror som man kan sälja för en förmögenhet när man ska pensionera sig (senast 50 år för min del).
Jag avsätter oskattade pengar till pension, sedan får jag betala skatt när jag tar ut pensionen. Fair tycker jag. Vill jag däremot avsätta skattade pengar så går det också bra, men då kallas det sparande och beläggs (i princip) inte med skatt
Jag trodde att jag skulle pensionera mig vid 55, men nu är jag 55 och har ingen lust alls att sluta jobba ännu. Man ändrar åsikt med åren [:)]
Och visst är det bra att ha "ett gäng guror" som du kan sälja senare. Men du säljer ju dina nu[;)]

[/quote]
JAg har en handfull "samlare" som jag inte säljer[;)]
[/quote]
få se nu.. Du ska gå i pension vid 50.. Då behöver du åtminstone 16 Miljoner SEK om du skulle råka bli gammal (typ 85)
"En handfull gitarrer", kan det vara 5st tro? nej vi säger 8 då. Värda 2 MSEK/Styck när du fyller 50 dvs om 21 år [:D]
Nån gammal fin Greco med högt nummer säkert, men undrar vad det är mer för hemligheter du ruvar på..[;)]

[/quote]
Ett par 50tals gibbar, ett par 50tals Fender och en handfull 60tals Fender. Ett stort antal Greco, Orville och Burny[;)]
Dessutom utgår jag ifrån att jag ärver farsgubbens samling av 50tals jänkare och bostäder på Gotland[:D]
Skämt åsido. Jag hajar vad du menar men jag anser att man får minsann
se till att placera sina hårt förtjänade slantar i lite olika riskzoner. Dessutom så är en 50tals Gibson roligare än aktier[;)]