| Author |
Message |
|
rifle
|
lestrange wrote: rifle wrote: Med tanke på din polares apatiska min så kan det inte var nåt av intresse för en gitarrist som gillar Les Pauler eller så kanske det är en basist [:D]
Bassist? Jag?? Ehuru! Apatisk är väl helt korrekt, dock. Mycket riktigt är jag ingen Les Paul människa. Förvisso snygga gitarrer, men på tok för otympliga! Precis vad jag sa och kollar man G så verkar det sprätta i byxan haha
|
| 30 Mar 2009, 06:24 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Haraldrig wrote: Historien kring denna pållen är följande: Inköpt i NYC av Halkan (med res för Jörgens taskiga minne) ca 1974 Hade original lack då. Köptes av Kent Kron som snabbt lämnade in den hos Malmberg då han ville ha en burst. När Malmber tog bort färgen visade det sig sitta en extremt ful knagg bak stallet på mittbiten. Naturligtvis så satte Malmberg dit en fanérbit för att matcha de andra två bitarna. Sen dess kallas den för "Kronvraket" bland kompisarna. Kron spelade i ett band som släppte en platta som kom ut först för 2-3 år sedan. Nån slags symfonisk proggrock. På skivan finns en bild på hur Pållen såg ut "förr". Eventuellt flera bilder på Pållen. Bandets hemsida http://www.friendshiptime.se/Sen efter Kroon så har den haft två ägare. Och en runda hos Halkan mellan dem nån gång (troligen). Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com Personligen tycker jag att en bra/kul historia bakom en gitarr kan vara mer värd än utrustningen eller åldern på densamma. Affektionsvärdet skjuter i höjden! [:)]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> <font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">
|
| 30 Mar 2009, 06:39 |
|
 |
|
FenderBender
|
helmik wrote: spindeln wrote: Varför ska jag ringa jörgen? Lol Jag har hört folk säga detta många ggr på de forum jag besökt sen 2001. Men dom kanske hade fel. Alla får framföra sin åsikt.
Åsikter är en sak. Påståenden om fusk är något helt annat. Att dessutom framföra sådant under täckmanteln att man hört det från andra (underförstått att det inte är ens egna åsikter) är att bete sig som en skvallerkärring. Det är dessutom inte första gången som du häver ur dig sånt här skitsnack. Det var inte länge sedan som du framförde ganska obehagliga påståenden om Halkans. Det gäller att ha ordentligt på fötterna innan man kommer med "åsikter" som de du har. Du verkar inte ha det... Mata inte trollen! [V]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> <font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">
|
| 30 Mar 2009, 06:40 |
|
 |
|
helmik
|
FenderBender wrote: helmik wrote: spindeln wrote: Varför ska jag ringa jörgen? Lol Jag har hört folk säga detta många ggr på de forum jag besökt sen 2001. Men dom kanske hade fel. Alla får framföra sin åsikt.
Åsikter är en sak. Påståenden om fusk är något helt annat. Att dessutom framföra sådant under täckmanteln att man hört det från andra (underförstått att det inte är ens egna åsikter) är att bete sig som en skvallerkärring. Det är dessutom inte första gången som du häver ur dig sånt här skitsnack. Det var inte länge sedan som du framförde ganska obehagliga påståenden om Halkans. Det gäller att ha ordentligt på fötterna innan man kommer med "åsikter" som de du har. Du verkar inte ha det... Mata inte trollen! [V] [?][?][?]
|
| 30 Mar 2009, 10:52 |
|
 |
|
kkrans
Joined: 13 Mar 2003, 00:26 Posts: 2693 Location: Solna, Sweden
|
helmik wrote: FenderBender wrote: helmik wrote: [quote="spindeln"]
Varför ska jag ringa jörgen? Lol Jag har hört folk säga detta många ggr på de forum jag besökt sen 2001. Men dom kanske hade fel. Alla får framföra sin åsikt.
Åsikter är en sak. Påståenden om fusk är något helt annat. Att dessutom framföra sådant under täckmanteln att man hört det från andra (underförstått att det inte är ens egna åsikter) är att bete sig som en skvallerkärring. Det är dessutom inte första gången som du häver ur dig sånt här skitsnack. Det var inte länge sedan som du framförde ganska obehagliga påståenden om Halkans. Det gäller att ha ordentligt på fötterna innan man kommer med "åsikter" som de du har. Du verkar inte ha det... Mata inte trollen! [V] [?][?][?] [/quote] Ja... 1. Att ha "läst på forum" om någons "fusk" är typiskt skitsnack. Har man inget belägg för att anklaga folk så är det klaffen som gäller. Om man nu inte vill skapa bråk [}:)] 2. Spindels påstående borde gå förbi helt onoterat. Börjar man gaffla (trasha tråden) om såna hära saker så slutar det med att admin stänger den. 3. Intressant gura Haraldrig [;)]
|
| 30 Mar 2009, 17:42 |
|
 |
|
spindeln
|
FenderBender wrote: helmik wrote: spindeln wrote: Varför ska jag ringa jörgen? Lol Jag har hört folk säga detta många ggr på de forum jag besökt sen 2001. Men dom kanske hade fel. Alla får framföra sin åsikt.
Åsikter är en sak. Påståenden om fusk är något helt annat. Att dessutom framföra sådant under täckmanteln att man hört det från andra (underförstått att det inte är ens egna åsikter) är att bete sig som en skvallerkärring. Det är dessutom inte första gången som du häver ur dig sånt här skitsnack. Det var inte länge sedan som du framförde ganska obehagliga påståenden om Halkans. Det gäller att ha ordentligt på fötterna innan man kommer med "åsikter" som de du har. Du verkar inte ha det... Mata inte trollen! [V]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> <font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue"> kan inte du ditt psykfall bara hålla käften ?
|
| 01 Apr 2009, 00:36 |
|
 |
|
Iommi88
|
spindeln wrote: FenderBender wrote: helmik wrote: [quote="spindeln"]
Varför ska jag ringa jörgen? Lol Jag har hört folk säga detta många ggr på de forum jag besökt sen 2001. Men dom kanske hade fel. Alla får framföra sin åsikt.
Åsikter är en sak. Påståenden om fusk är något helt annat. Att dessutom framföra sådant under täckmanteln att man hört det från andra (underförstått att det inte är ens egna åsikter) är att bete sig som en skvallerkärring. Det är dessutom inte första gången som du häver ur dig sånt här skitsnack. Det var inte länge sedan som du framförde ganska obehagliga påståenden om Halkans. Det gäller att ha ordentligt på fötterna innan man kommer med "åsikter" som de du har. Du verkar inte ha det... Mata inte trollen! [V]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> <font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue"> kan inte du ditt psykfall bara hålla käften ? [/quote] Catfight! I begynnelsen skapade Iommi hårdrocken.
|
| 01 Apr 2009, 00:51 |
|
 |
|
PruttKuDDe
|
spindeln wrote: kan inte du ditt psykfall bara hålla käften ?
Jag är inte så säker på att du med trovärdighet och hedern i behåll kan kalla andra för "psykfall"... inte i det här forumet i alla fall. Det är såna som du som gör att man drar sig för att hänga här allt för mycket. [xx(]
|
| 01 Apr 2009, 09:33 |
|
 |
|
Iommi88
|
PruttKuDDe wrote: spindeln wrote: kan inte du ditt psykfall bara hålla käften ?
Jag är inte så säker på att du med trovärdighet och hedern i behåll kan kalla andra för "psykfall"... inte i det här forumet i alla fall. Det är såna som du som gör att man drar sig för att hänga här allt för mycket. [xx(] Jag tror inte att själva ordet psykfall är problemet, är nog mer attityden [;)] Hakoona Matata. I begynnelsen skapade Iommi hårdrocken.
|
| 01 Apr 2009, 09:58 |
|
 |
|
helmik
|
kkrans wrote: 1. Att ha "läst på forum" om någons "fusk" är typiskt skitsnack. Har man inget belägg för att anklaga folk så är det klaffen som gäller. Om man nu inte vill skapa bråk [}:)]
2. Spindels påstående borde gå förbi helt onoterat. Börjar man gaffla (trasha tråden) om såna hära saker så slutar det med att admin stänger den.
3. Intressant gura Haraldrig [;)]
Håller med och emot samtidigt. Vore Spindeln ett troll så hade jag hållit käften. Men nu är vi ganska många som vet vem han är och i det läget anser jag att man istället ska bemöta skitsnacket. Därav frågetecknen efter FenderBenders inlägg. Varför ditt inlägg nummer 1 ovan om du anser det du skriver i inlägg 2????
|
| 03 Apr 2009, 17:43 |
|
 |
|
Marko
|
PruttKuDDe wrote: spindeln wrote: kan inte du ditt psykfall bara hålla käften ?
Jag är inte så säker på att du med trovärdighet och hedern i behåll kan kalla andra för "psykfall"... inte i det här forumet i alla fall. Det är såna som du som gör att man drar sig för att hänga här allt för mycket. [xx(] Fegis, inte posta under trollnick! Har du nåt att säga så använd ditt riktiga....[xx(]
|
| 04 Apr 2009, 00:25 |
|
 |
|
FenderBender
|
helmik wrote: kkrans wrote: 1. Att ha "läst på forum" om någons "fusk" är typiskt skitsnack. Har man inget belägg för att anklaga folk så är det klaffen som gäller. Om man nu inte vill skapa bråk [}:)]
2. Spindels påstående borde gå förbi helt onoterat. Börjar man gaffla (trasha tråden) om såna hära saker så slutar det med att admin stänger den.
3. Intressant gura Haraldrig [;)]
Håller med och emot samtidigt. Vore Spindeln ett troll så hade jag hållit käften. Men nu är vi ganska många som vet vem han är och i det läget anser jag att man istället ska bemöta skitsnacket. Därav frågetecknen efter FenderBenders inlägg. Varför ditt inlägg nummer 1 ovan om du anser det du skriver i inlägg 2???? Jag är av den bestämda uppfattningen att man ska prata <b>om</b> folk som om de vore <b>närvarande</b> även när de är <b>frånvarande</b>. Att slänga ur sig en massa ovett om någon som inte kan bemöta kritiken har, enligt mitt sätt att se på saken, bara ett enda syfte - att smutskasta och förnedra. Det är ett omoget uppförande i mina ögon. Vi har alla olika åsikter om saker och ting. Vissa åsikter är det bättre att man behåller för sig själv. Vi har också olika uppfattnig om personer. En del av oss anser att alla är lurendrejare tills motsatsen bevisats. Jag, och många med mig, väljer att tro alla om gott, tills motsatsen är bevisad. Det kan vara ok att göra ett misstag, men när samma person gör samma misstag om och om igen då förlorar åtminstone jag respekten för den personen. Nu gör inte jag på något sätt anspråk på att vara felfri. Jag är ofullkomlig, liksom alla andra. Men jag kan skilja på vad som är rätt och fel, vilket de flesta som uppnått myndig ålder borde kunna. Jag accepterar inte att bli kallad "psykfall" och en hel del annat som förekommit här på Bojen av en och samma person. Viktigt är att vi håller oss sakliga här. Man måste kunna skilja på sak och person, det hör till "sunt förnuft". Det är ok att argumentera - till och med häftigt - men att kalla personer man inte känner för det ena och det andra utan att ha kuraget att be om ursäkt är mycket lågt. Va faen vet en gammal gubbe som jag? Jag kanske är ensam om att ha dessa åsikter, men jag står för dom. Därför att jag vet att det är rätt. Dessutom, att kasta skit i motvind kan få en ganska lustig effekt. Been there, done that! [:D] <hr noshade size="1">  <font color="green"><font size="2"> Playing a Fender is an art itself. They're always going out of tune (-Ritchie Blackmore)</font id="green"> <font color="blue"><b>Carpe Diem | Det ska va tre slag i takten...</b></font id="size2"></font id="blue"><hr noshade size="1">
|
| 04 Apr 2009, 01:05 |
|
 |
|
helmik
|
FenderBender wrote: Jag är av den bestämda uppfattningen att man ska prata <b>om</b> folk som om de vore <b>närvarande</b> även när de är <b>frånvarande</b>. Att slänga ur sig en massa ovett om någon som inte kan bemöta kritiken har, enligt mitt sätt att se på saken, bara ett enda syfte - att smutskasta och förnedra. Det är ett omoget uppförande i mina ögon.
Vi har alla olika åsikter om saker och ting. Vissa åsikter är det bättre att man behåller för sig själv. Vi har också olika uppfattnig om personer. En del av oss anser att alla är lurendrejare tills motsatsen bevisats. Jag, och många med mig, väljer att tro alla om gott, tills motsatsen är bevisad. Det kan vara ok att göra ett misstag, men när samma person gör samma misstag om och om igen då förlorar åtminstone jag respekten för den personen.
Nu gör inte jag på något sätt anspråk på att vara felfri. Jag är ofullkomlig, liksom alla andra. Men jag kan skilja på vad som är rätt och fel, vilket de flesta som uppnått myndig ålder borde kunna. Jag accepterar inte att bli kallad "psykfall" och en hel del annat som förekommit här på Bojen av en och samma person.
Viktigt är att vi håller oss sakliga här. Man måste kunna skilja på sak och person, det hör till "sunt förnuft". Det är ok att argumentera - till och med häftigt - men att kalla personer man inte känner för det ena och det andra utan att ha kuraget att be om ursäkt är mycket lågt.
Ovanstående gör att jag har ännu svårare att förstå ditt inlägg "Mata inte trollen" när jag bemötte Spindelns påhopp.
|
| 04 Apr 2009, 07:55 |
|
 |
|
FenderBender
|
helmik wrote: FenderBender wrote: Jag är av den bestämda uppfattningen att man ska prata <b>om</b> folk som om de vore <b>närvarande</b> även när de är <b>frånvarande</b>. Att slänga ur sig en massa ovett om någon som inte kan bemöta kritiken har, enligt mitt sätt att se på saken, bara ett enda syfte - att smutskasta och förnedra. Det är ett omoget uppförande i mina ögon.
Vi har alla olika åsikter om saker och ting. Vissa åsikter är det bättre att man behåller för sig själv. Vi har också olika uppfattnig om personer. En del av oss anser att alla är lurendrejare tills motsatsen bevisats. Jag, och många med mig, väljer att tro alla om gott, tills motsatsen är bevisad. Det kan vara ok att göra ett misstag, men när samma person gör samma misstag om och om igen då förlorar åtminstone jag respekten för den personen.
<font color="red">Nu gör inte jag på något sätt anspråk på att vara felfri. Jag är ofullkomlig, liksom alla andra. </font id="red"> Men jag kan skilja på vad som är rätt och fel, vilket de flesta som uppnått myndig ålder borde kunna. Jag accepterar inte att bli kallad "psykfall" och en hel del annat som förekommit här på Bojen av en och samma person.
Viktigt är att vi håller oss sakliga här. Man måste kunna skilja på sak och person, det hör till "sunt förnuft". Det är ok att argumentera - till och med häftigt - men att kalla personer man inte känner för det ena och det andra utan att ha kuraget att be om ursäkt är mycket lågt.
Ovanstående gör att jag har ännu svårare att förstå ditt inlägg "Mata inte trollen" när jag bemötte Spindelns påhopp. Rödmarkerat är väl klartext nog? [;)] <hr noshade size="1">  <font color="green"><font size="2"> Playing a Fender is an art itself. They're always going out of tune (-Ritchie Blackmore)</font id="green"> <font color="blue"><b>Carpe Diem | Det ska va tre slag i takten...</b></font id="size2"></font id="blue"><hr noshade size="1">
|
| 04 Apr 2009, 08:49 |
|
|