|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
dimman
|
 Gitarr Krämare
Jag har fått nog av dessa lycksökare som tror att allt kan omvandlas till $$$$$$$, dom är egentligen inte alls intesserade av vare sig musik eller gitarrer, $$$$$ heter deras gud...jag skulle aldrig tänka tanken på att köpslå med dessa kräk. Jag brukar kolla in "Köpes" på blocket, och vilka som annonserar där och hur man lägger ut texten : Äldre gitarrer köpes, även trasiga..och så räknar man upp en massa fabrikat som man kan tänka sig att befria sina ägare ifrån..naturligtvis som en ren tjänst... anledning :ska börja reparera gitarrer och behöver något att träna på ..och så räknar man upp vad man i första hand är ute efter..Fender , Hagström , Guild m.fl. ...sedan får dom inte kosta mer än tusenlapp. Ogillar sådan affärsverksamhet.
|
| 15 Sep 2008, 19:33 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
dimman wrote: Jag har fått nog av dessa lycksökare som tror att allt kan omvandlas till $$$$$$$, dom är egentligen inte alls intesserade av vare sig musik eller gitarrer, $$$$$ heter deras gud...jag skulle aldrig tänka tanken på att köpslå med dessa kräk. Jag brukar kolla in "Köpes" på blocket, och vilka som annonserar där och hur man lägger ut texten : Äldre gitarrer köpes, även trasiga..och så räknar man upp en massa fabrikat som man kan tänka sig att befria sina ägare ifrån..naturligtvis som en ren tjänst... anledning :ska börja reparera gitarrer och behöver något att träna på ..och så räknar man upp vad man i första hand är ute efter..Fender , Hagström , Guild m.fl. ...sedan får dom inte kosta mer än tusenlapp. Ogillar sådan affärsverksamhet.
Är det tillräckligt irriterande kan man ju svara på annonsen[}:)]
|
| 15 Sep 2008, 19:53 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Tja det är en fri marknad. Man får köpa till vilket pris man vill - och följaktligen sälja till vilket pris man vill. Dock får man vara beredd på att stöta på patrull, för i varje affär finns som bekant en motpart. En affär kan aldrig bli av förrän BÅDA parter är överens! Eller? [;)]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="size1"></font id="green">
|
| 15 Sep 2008, 21:19 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
FenderBender wrote: Tja det är en fri marknad. Man får köpa till vilket pris man vill - och följaktligen sälja till vilket pris man vill. Dock får man vara beredd på att stöta på patrull, för i varje affär finns som bekant en motpart. En affär kan aldrig bli av förrän BÅDA parter är överens! Eller? [;)]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="size1"></font id="green"> Du kanske har en gammal omodern Fender eller Gibson du vill bli av med? En trasig kanske? [:)]
|
| 15 Sep 2008, 21:24 |
|
 |
|
dimman
|
danix wrote: FenderBender wrote: Tja det är en fri marknad. Man får köpa till vilket pris man vill - och följaktligen sälja till vilket pris man vill. Dock får man vara beredd på att stöta på patrull, för i varje affär finns som bekant en motpart. En affär kan aldrig bli av förrän BÅDA parter är överens! Eller? [;)]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="size1"></font id="green"> Du kanske har en gammal omodern Fender eller Gibson du vill bli av med? En trasig kanske? [:)] Ja och kanske du skulle vill drägla lite över dom [}:)]
|
| 16 Sep 2008, 14:10 |
|
 |
|
Haraldrig
|
dimman wrote: Jag har fått nog av dessa lycksökare som tror att allt kan omvandlas till $$$$$$$, dom är egentligen inte alls intesserade av vare sig musik eller gitarrer, $$$$$ heter deras gud...jag skulle aldrig tänka tanken på att köpslå med dessa kräk. Jag brukar kolla in "Köpes" på blocket, och vilka som annonserar där och hur man lägger ut texten : Äldre gitarrer köpes, även trasiga..och så räknar man upp en massa fabrikat som man kan tänka sig att befria sina ägare ifrån..naturligtvis som en ren tjänst... anledning :ska börja reparera gitarrer och behöver något att träna på ..och så räknar man upp vad man i första hand är ute efter..Fender , Hagström , Guild m.fl. ...sedan får dom inte kosta mer än tusenlapp. Ogillar sådan affärsverksamhet.
JAg har ett par gånger skickat en bild på min ena 50tals Pålle Junior och skrivit, "Den behöver nog ny lack och mycket puts"[8D] Så tänder de till och tror de ska få göra ett klipp och frågar vad jag vill ha....Då skriver jag, jo eftersom det är en 50tals Gibbe Junior och helt orginal så vill jag ha 50000kr[:p]
|
| 16 Sep 2008, 22:12 |
|
 |
|
PGW
|
Lite osmakligt kan det vara ibland - var till en gammelgubbe ( f.d. radiohandlare ) för något år sedan som, i tron att det var mer eller mindre värdelöst skräp, sålt gamla ( läs NOS ) 6L6:or m.m. för 20 riksdaler styck till en nasare här på stan - han gjorde ju en skaplig förtjänst förstås, men nog tycker jag att det var på gränsen till bedrägeri. Tjäna pengar vill väl de flesta, men man behöver ju inte luras.
iofs var gubben glad för sin tusenlapp, men den hade ju kunnat vara flera - fast i ärlighetens namn grämer det mig mest att jag inte hann före............
Volumen brutal !
|
| 16 Sep 2008, 22:31 |
|
 |
|
Fotogeno
|
De verkar finnas i andra sammanhang än i musikinstrument också. Har frågat mig om det verkligen funkar? Hittar de nånsin nått pucko som inte har koll? Förr i tiden brukade köpesnissarna få hämta mina skogsvraks folkor för en tusing. Det var dom faktiskt riktigt bra på.
Bo-Conny Skruvlin
|
| 17 Sep 2008, 15:06 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
att ni bara orkar bry er.
jag tror att det är väldigt sällan som nån gör några större klipp med hjälp av en sån sökes annons..
tror extremt sällan det ringer nån gammal senil gubbe med en 60-tals sg som han säljer för 1000 spänn liksom.
folk får sälja och köpa grejer för vad fan de vill på beg marknaden..
dock lite komiskt med folk som sätter ut annonser och försöker sälja grejer för mer än de kostar nya.
såg tex en annons häromdan där en kille försöker sälja en SG Std från typ förra året för 16500 vilket väl är ca 3500 mer än en sprillans ny kostar
"...so death to you all"
|
| 17 Sep 2008, 15:32 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|