| Author |
Message |
|
Haraldrig
|
 Gibson L6S
Vad tycker ni en svart sådan i vettigt originalskick är värd?
Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com
|
| 26 Jun 2009, 16:14 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Beror ju lite på vad det är för modell iofs, dom fanns ju i lite olika konfigurationer. Jag har den med vridomkopplaren och den har en hel del kul ljud att bjuda på. Smal hals, nästan åt Rick-hållet och i övrigt en mycket trevlig gura En svart i bra skick borde man väl få en 6-7000 för, tycker jag. Min är dyrare, men den har ju Fagerberg fixat[8D] Kolla här bara: http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.as ... =Gibson,L6-----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 26 Jun 2009, 19:36 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Joshunznera wrote: Beror ju lite på vad det är för modell iofs, dom fanns ju i lite olika konfigurationer. Jag har den med vridomkopplaren och den har en hel del kul ljud att bjuda på. Smal hals, nästan åt Rick-hållet och i övrigt en mycket trevlig gura En svart i bra skick borde man väl få en 6-7000 för, tycker jag. Min är dyrare, men den har ju Fagerberg fixat[8D] Kolla här bara: http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.as ... =Gibson,L6-----------------  The beat goes on and I´m so wrong Den jag spanar på är exakt likadan fast svart. Såg att de ligger runt 1000$. Men Sverige brukar ligga lite lägre så 6-7 är nog inte orimligt. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com
|
| 26 Jun 2009, 21:18 |
|
 |
|
CarlM
|
Haraldrig wrote: Joshunznera wrote: Beror ju lite på vad det är för modell iofs, dom fanns ju i lite olika konfigurationer. Jag har den med vridomkopplaren och den har en hel del kul ljud att bjuda på. Smal hals, nästan åt Rick-hållet och i övrigt en mycket trevlig gura En svart i bra skick borde man väl få en 6-7000 för, tycker jag. Min är dyrare, men den har ju Fagerberg fixat[8D] Kolla här bara: http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.as ... =Gibson,L6-----------------  The beat goes on and I´m so wrong Den jag spanar på är exakt likadan fast svart. Såg att de ligger runt 1000$. Men Sverige brukar ligga lite lägre så 6-7 är nog inte orimligt. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com Ibanez gjorde en bra kopia på 70-talet... Det kanske skulle passa dig bättre... [;)] Den jag hade var obegripligt snabb och lättspelad. Den enda Gibson L6S jag provat var däremot inte så imponerande. Men min erfarenhet är begränsad till dessa två ex. /CM
|
| 26 Jun 2009, 22:19 |
|
 |
|
Haraldrig
|
_CM_ wrote: Haraldrig wrote: Joshunznera wrote: Beror ju lite på vad det är för modell iofs, dom fanns ju i lite olika konfigurationer. Jag har den med vridomkopplaren och den har en hel del kul ljud att bjuda på. Smal hals, nästan åt Rick-hållet och i övrigt en mycket trevlig gura En svart i bra skick borde man väl få en 6-7000 för, tycker jag. Min är dyrare, men den har ju Fagerberg fixat[8D] Kolla här bara: http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.as ... =Gibson,L6-----------------  The beat goes on and I´m so wrong Den jag spanar på är exakt likadan fast svart. Såg att de ligger runt 1000$. Men Sverige brukar ligga lite lägre så 6-7 är nog inte orimligt. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com Ibanez gjorde en bra kopia på 70-talet... Det kanske skulle passa dig bättre... [;)] Den jag hade var obegripligt snabb och lättspelad. Den enda Gibson L6S jag provat var däremot inte så imponerande. Men min erfarenhet är begränsad till dessa två ex. /CM Som jag förstått det så ska det vara en Jazzgitarr. Lönnen gör den bright och så kan man trolla med switch och tonkontroll. Det är iofsg ingen ovanlighet att ibbe och de andra japanarna byggde grejor som piskar Gibson[;)] Men jag har så många såna och kände att det är dags att testa något annat. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com
|
| 26 Jun 2009, 22:24 |
|
 |
|
Joshunznera
|
det finns en Ibba L6S på Ishibashi just nu för en spottstyver. Men Gibban är bättre! (i alla fall min) -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 26 Jun 2009, 22:36 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Joshunznera wrote: det finns en Ibba L6S på Ishibashi just nu för en spottstyver. Men Gibban är bättre! (i alla fall min) -----------------  The beat goes on and I´m so wrong JAg antar att du har provat den på Ishibashi[;)] Handlar inte av dom för de är så jäkla dyra. I alla fall med japanska mått mätt. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com
|
| 26 Jun 2009, 22:54 |
|
 |
|
rudmark
|
Fanns en S1a till salu på blocket.Gick för 4000:- (den missade jag:-(
|
| 27 Jun 2009, 20:20 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Haraldrig wrote: Joshunznera wrote: det finns en Ibba L6S på Ishibashi just nu för en spottstyver. Men Gibban är bättre! (i alla fall min) -----------------  The beat goes on and I´m so wrong JAg antar att du har provat den på Ishibashi[;)] Handlar inte av dom för de är så jäkla dyra. I alla fall med japanska mått mätt. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com Nej den har jag inte provat, men med tanke påatt den har varit till salu i 3 månader och inte är såld så är den nog inte så bra var min ngt förhastade slutsats För övrigt är alltid orignalet bäst, det ligger liksom i sakens natur[;)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 27 Jun 2009, 22:22 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Joshunznera wrote: Haraldrig wrote: Joshunznera wrote: det finns en Ibba L6S på Ishibashi just nu för en spottstyver. Men Gibban är bättre! (i alla fall min) -----------------  The beat goes on and I´m so wrong JAg antar att du har provat den på Ishibashi[;)] Handlar inte av dom för de är så jäkla dyra. I alla fall med japanska mått mätt. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com Nej den har jag inte provat, men med tanke påatt den har varit till salu i 3 månader och inte är såld så är den nog inte så bra var min ngt förhastade slutsats För övrigt är alltid orignalet bäst, det ligger liksom i sakens natur[;)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong SOm sagt, Ishibashi är dyra med japanska mått mätt. Så det är inte konstigt att den är kvar!! original eller kopia...jag har stött på katastrofer och guldklimpar i båda lägren[;)] Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com
|
| 27 Jun 2009, 22:35 |
|
|