View unanswered posts | View active topics It is currently 15 May 2026, 04:38

Reply to topic  [ 10 posts ] 
Hagström slutsteg 
Author Message

har precis köpt på mig ett Hagström slutsteg SE 2x100 men är lite fudnersam kring det.

Egentligen så skall det ju sitta ihop med tillhörande mixer men den saknar jag tyvärr.
Det finns ju vanliga teleingångar på slutsteget också, skulle man kunna använda en annan mixer och sen koppla det vidare in i slutsteget?
En annan tanke är om man skulle kunna använda bara en utav kanalerna och köra mono? eller skadas slutsteget då? tex om jag vill köra line på basförstärkaren och koppla in det i slutsteget.,

08 Mar 2010, 17:18
Profile ICQ YIM WWW

Du kan använda annan mixer-det är ju ett slutsteg bara för 1000an[;)]
Ska du bara navända en kanal, lägg et motstånd (5-10 ohm) på utgången du inte använder och dra ner volymen på denna till absolut noll-och ingen volym på mixern till denna kanal.
Vet ine om det är Sanken krets i denna, men om du pajar den så får du väldigt svårt att få tag i en eersättning (tillverkas inte längre...)

08 Mar 2010, 21:00
Profile

Ajdå, är det någon som vet om det är sanken i det här slutsteget? Ska testa det imorgon, måtte det vara helt.,

08 Mar 2010, 22:24
Profile ICQ YIM WWW

Vare sifg det är Sanken (Integrerad krets - ser ut som en platt burk) eller annat-mina råd gäller iaf.

08 Mar 2010, 22:45
Profile

testade steget och det var tvärdött!
Öppnade det och kikade och någon hade börjat att skruva bort den lilla "platta burken" (sanken) satt bara med en skruv.
blir till att lämna den på tippen istället., tråkigt då den är sjukt snygg också,.

15 Mar 2010, 20:35
Profile ICQ YIM WWW

testade steget och det var tvärdött!
Öppnade det och kikade och någon hade börjat att skruva bort den lilla "platta burken" (sanken) satt bara med en skruv.
blir till att lämna den på tippen istället., tråkigt då den är sjukt snygg också,.

Lämna det gärna till mig istället för tippen :)

16 Mar 2010, 09:57
Profile WWW

Tja, jag vet inte om man skulle kunna använda chassiet till något kul. Hade en tanke om att man kanske skulle kunna bygga in en enklare PA topp i lådan, men det kanske är vansinne.

16 Mar 2010, 10:38
Profile ICQ YIM WWW

Spara den istället så du kanske kan göra ngt kul med den. Finns gott om folk som vill ha tag i Hagströmgrejor, speciellt utan att vilja betala för det...
Jag har slängt Hagströmprylar bara för att samlare velat pruta på skitsummor, det ångrar jag nu(tyvärr har det beteendet en sån reaktion hos mig). Samlarna gottar sig åt att varje pryl som slängs gör att deras blir värda mera.

http://www.myspace.com/urangbg
http://www.myspace.com/thetrussrods

16 Mar 2010, 21:51
Profile ICQ WWW

Dr-Detroit, Annars behåll den för syns skull. :)

datakrumelur, som samlare av Hagström, tycker jag att det inte finns något tråkigare än när folk slänger saker som det står Hagström på.
Fin historia man förstör.
Jag skrev att jag tog emot den istället för att den skulle behöva slängas!

20 Mar 2010, 08:09
Profile WWW

turbo-tobbe wrote:

Dr-Detroit, Annars behåll den för syns skull. :)

datakrumelur, som samlare av Hagström, tycker jag att det inte finns något tråkigare än när folk slänger saker som det står Hagström på.
Fin historia man förstör.
Jag skrev att jag tog emot den istället för att den skulle behöva slängas!

Ja du! Du utelämnade att du prutade på ett pris på 500:- på en BT-topp i så gott som MINT condition med skjutna Sanken moduler. Jag skrev tillbaka att nej, jag prutar inte på ett redan lågt pris, då får den gå till soprummet istället. Det var nu du skrev att du gärna tog emot den gratis eftersom jag ändå skulle slänga den.................det var det svaret som fick mig att faktiskt gå till soprummet med den!

http://www.myspace.com/urangbg
http://www.myspace.com/thetrussrods

20 Mar 2010, 10:06
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 10 posts ]