Re: '54 hals på ebay 2000USD
Ser ju Ok ut , men det betyder ingenting, kan vara både och , det finns massor av folk därute som gör kopior.
Ännu svårare att identifiera när form , skruvhål etc är modifierat, omlackat , ombandat osv.
Många viktiga detaljer försvinner.
Vintage Fender har blivit hopplöst.
Eg skulle man vilja åldersbestämma träet , men det går tyvärr inte på små bitar , måste vara ej rejäl bit som sågas loss så det går ju inte.
Sen kan man ju fråga sig , om man ska göra en fake varför modda hål osv? Tja kanske för att jag ska tänka just så?
Säljaren har ju en hel del positiv feedback , men det betyder ju inte att han är medveten om vad han säljer.
Om jag köpte denna skulle jag ta den till någon av de riktigt erfarna vi har i Sverige och få den kollad, så man får ett bu eller bä....
Tyvärr kan det ju innebära negativt besked.
Billigt kanske, men det blir ändå drygt 20 tusen med frakt och moms , så det är inte kaffepengar man vill riskera i första taget (inte jag i alla fall)
Hur kan säljaren verifiera att det är en 54 hals? Nää.. det kan han inte därför skulle jag avstå
För mig personligen ger det helelr inget att sätat en sån här hals på något annat än en 50´s kropp, en reissue med 54 hals tycker jag skulle vara lite ohelig allians , en HPD med 54 hals och allparts kropp