Jaha, då var det testat och pillat. Tusan vad knepigt det här var.
Prövade först en dubbelpot för att kunna få ned amplituden på tremolot. Men det började gå B+säkringar. Trots dubbelcheck kunde jag inte se att jag kopplat något tokigt. Men ibland uppstår fenomen man inte räknat med...
Prövade så att skala även tremolokretsen, kopplade anod till samma punkt som slutrörens anoder. Och se nu började det funka lite bättre. Tremolots amplitud blev lite mer lagom när man skalade slutsteget. Men jag fikc lite problem med brum i vissa lägen. Och tremolot gick även med Intensity på 0. Jag testade att öka det seriella 100k-motståndet före Intenssitypoten till 220k. Tyckte det tog bort känsligheten i kretsen och en del brum försvann.
Sedan jagade jag brum och kopplade om jordtåtar hit och dit. Bäst blev det att jorda hela tremolokretsen i första jordpunkt.
Nu är allt rätt ok. Tremolot är aningens vingligt i funktion när man skalar ned. Och Intensitypoten påverkar mkt lite vid nedskalat läge. Skalar man ned mkt upphör som väntat tremolot att fungera.
På full B+ ligger tremolot och svajjar lite även med Inensitypot på 0. Är det normalt? Man måste nu alltså använda footswitch och slå av tremolot för att det ska sluta helt (eller ha en swtich eller något).
Så till powerscalingen. Lyckades hitta en plats mellan tremoloröret och första filterkonding där kortet kunde ställas på högkant. Dubbelpoten gick inte att sätta direkt på kortet, därav tåtdragninen. Poten hamnade i hålet till B+-säkringen. Har moddat bort denna HV CT-säkring mot två separata säkringar på var sin HV-fas.
Tremolokortet hade lämpligt nog ett antal lödtorn lediga. Eftersom jag bara skalar slutrören behövde jag splitta B+-matningen, en tåt till ps-kretsen, en till fasvänder/försteg. Det görs med två N4007-dioder.

Drive compensation installerades i form av en enkel bootstrapped-master på fasvändaren.

Hur låter det? Ja, bra som faen! Exakt som en powerscalad Bluesbraker. Man får den att dista snyggt i hela stärkaren, men på moderat volym. Volymerna rakt upp, mastern rakt upp, PS rakt upp. Gissar att man får ut en 8-12w då.
Dana Halls PS-kit tycks funka riktigt bra, lika bra som London Powers så här långt. Men det kan inte köras i kraftigare stärkare än så här. Max är nog 50w, om man har en klyfläns. JHag har inte det i den här. Denm ger njog bara 30-35w. En iakttagelse är att B+ är lägre nu, även med ps- på max. Kankse 425V mot 445V tidigare. PS-kitet äter alltså en 5% av B+. Det kan jag leva med.
Hela kretsen är lite brumkänslig. Man får känna sig fram tillsammas med tremolot för att hitta rätt. Ställer man bara ned drive kommer lit lite brum. Men det försvinner när man skalar ned. I vissa kombinationer av lägen på intensity-poten och ps blir det lite brum. Men i det kombinationer av lägen på ps-pot, drive coh tremolot man vill köra är det brumfritt.
Låter ägaren testa så här så vet vi sen om det blev bra. Tack så länge för era synpunkter!
/Gunnar