|
|
Page 1 of 1
|
[ 11 posts ] |
|
hu hu hur fan blev det så dyrt helt plötsligt? ute igen!
| Author |
Message |
|
ralvejd
|
 hu hu hur fan blev det så dyrt helt plötsligt? ute igen!
_________________ ralvejd@pc010:~$ Generalist, kan inget om allt
Last edited by ralvejd on 15 Dec 2011, 23:31, edited 1 time in total.
|
| 06 Dec 2011, 22:00 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
 Re: hu hu hu hu hu hu hur fan blev det så dyrt helt plötslig
Det var överpris som heter duga...
_________________Alex Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så! http://www.anacon-tech.comhttp://www.youtube.com/vacuumvoodooZagray! - test & review
Last edited by VacuumVoodoo on 07 Dec 2011, 00:53, edited 1 time in total.
|
| 07 Dec 2011, 00:32 |
|
 |
|
Amp Healer
|
Jag har aldrig handlat på Tradera, och jag noterar att eragtt höjer sitt eget bud 4 gånger utan någon annan har kommit in o bjudet,,,verkar ju lite korkat eller missar jag nått?
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 07 Dec 2011, 00:47 |
|
 |
|
Plexiglas
|
det är nog så att den som bjöd över honom bjöd för lågt ett par ggr, därför höjdes budet.
Vad killen gör med sina rör? Kan ju vara så att han investerar. Ebaypriserna på vissa marknader är ju SKYHÖGT över traderapriserna. Varför tror ni jag köper singelex av mullard el34 för 3-5hundra / st? De kostar 3ggr så mkt på ebay om de är NOS. Har jag rör aTT matcha ihop dem med (vilket jag har) så kan jag sälja dem för rent löjliga summor utomlands.
Rören i just denna auktion ligger i obruten förpackning dessutom, vilket ofta får samlarna och audiofilerna på ebay att pinka på sig i iver att bjuda högt.
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 07 Dec 2011, 10:49 |
|
 |
|
Sustain
|
Om man jämför med de dyraste EL84:or som GMF säljer, Genalex Gold Lion för 449:-/st., så måste det här vara rena fyndet!
Owe, kolla klockslagen på buden, så är det inte som du tolkat det. När eragtt la sina bud 3 till 5 så hade redan NiceBusiness lagt ett bud på 1.111:- Om man lägger ett bud som blir ledande, så höjs "priset" i auktionen bara så mycket som krävs för att bli ledande, även om man laget ett betydligt högre bud. Därför blir det ofta att man bjuder över det pris man ser, utan att för den skull få det ledande budet, eftersom ett tidigare bud uppdateras till lämplig nivå. I det här fallet försökte alltså eragtt att få ett ledande bud men gav upp vid 815:-. Man ser även att det näst högst budet är lagt senare (i slutminuten av auktionstiden) än det vinnande, vilket sannolik betyder att vinnaren lagt en ännu högre bud än slutpriset. Det är lite intrikat och spännande, rena gamblingen om man är med och budar på slutet.
|
| 07 Dec 2011, 11:24 |
|
 |
|
Amp Healer
|
Sustain wrote: Om man jämför med de dyraste EL84:or som GMF säljer, Genalex Gold Lion för 449:-/st., så måste det här vara rena fyndet!
Owe, kolla klockslagen på buden, så är det inte som du tolkat det. När eragtt la sina bud 3 till 5 så hade redan NiceBusiness lagt ett bud på 1.111:- Om man lägger ett bud som blir ledande, så höjs "priset" i auktionen bara så mycket som krävs för att bli ledande, även om man laget ett betydligt högre bud. Därför blir det ofta att man bjuder över det pris man ser, utan att för den skull få det ledande budet, eftersom ett tidigare bud uppdateras till lämplig nivå. I det här fallet försökte alltså eragtt att få ett ledande bud men gav upp vid 815:-. Man ser även att det näst högst budet är lagt senare (i slutminuten av auktionstiden) än det vinnande, vilket sannolik betyder att vinnaren lagt en ännu högre bud än slutpriset. Det är lite intrikat och spännande, rena gamblingen om man är med och budar på slutet. Tack för förklaringen Sixten!
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 07 Dec 2011, 14:05 |
|
 |
|
ralvejd
|
 Re: hu hu hur fan blev det så dyrt helt plötsligt? ute igen!
|
| 15 Dec 2011, 23:33 |
|
 |
|
Plexiglas
|
eller så läste han den här tråden och fattade att han betalat way too much. 
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 16 Dec 2011, 08:56 |
|
 |
|
ralvejd
|
Plexiglas wrote: eller så läste han den här tråden och fattade att han betalat way too much.  jo den tanken slog mig också, vem är han ? han fick ett syrligt omdöme som straff matte verkar inte vara säljaren starka sida 
|
| 16 Dec 2011, 22:34 |
|
 |
|
ralvejd
|
eller inte ? senaste utspelet Quote: En BEDRAGARE Har betalt 1463 kr, ingen lev, nu är min vara till försäljning igen 144673848: OBRUTEN FÖRPACKNINGAR/OANVÄNT 4 st Telefunken rör EL84
|
| 17 Dec 2011, 12:58 |
|
 |
|
Plexiglas
|
shit, va taskigt! 
|
| 17 Dec 2011, 13:58 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 11 posts ] |
|