Lynxtrap wrote:
Den där kretsen ska jag prova att bygga också
Men man kanske borde ge programmet en chans. Går det att göra scheman i det också, eller vilket program är bäst (enklast) för det ändamålet?
Som schema editor skulle jag inte rekommendera FreeCAD, det finns betydligt bättre, både gratis och köpes.
Min euforiska inställning har grumlats en gnutta, nuvarande version är 0.11 och 0.12 är på väg att släppas, men i min linux dist (debian) har vi bara kommit till 0.10
"Constraints" verkar inte var implementerat i v0.10 så det är ett jäkla räknade när man ska placera solider i rätt pos.
Men om man behöver rita i 3D eller 2D och har överseende med att den ej kommit upp i v1.0 ännu så den funkar den hyggligt och verkar i rask takt bli bättre.
Jag gissar att de sneglar på Autodesk Inventor när de utvecklar.
Här bor FreeCAD
http://sourceforge.net/apps/mediawiki/f ... =Main_PageLiten filformat origeCADImport and Export of the following formats: STEP parts and assemblies (*.stp,*.step), IGES models (*.igs, *.iges) and BRep (*.brp), the native format of our Open CASCADE CAD kernel.
2D DraftingImport and Export of the following formats: Autodesk's Drawing Exchange Format (*.dxf), Open Cad Format (*.oca, *.gcad) e SVG (*.svg)
MeshesImport of the following formats: ASCII or binary STL (Stereo lithography format) (*.stl, *.ast), the OBJ format (*.obj), limited NASTRAN support (*.nas), Open Inventor meshes (*.iv), and FreeCAD native mesh kernel (*.bms)
Export of the following formats: ASCII or binary STL (Stereo lithography format) (*.stl, *.ast), the OBJ format (*.obj), limited NASTRAN support (*.nas, *.brl), VRML meshes (*.wrl), FreeCAD native mesh kernel (*.bms), mesh as Python module (*.py)