|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
busse
Joined: 21 Nov 2002, 17:42 Posts: 3184 Location: I hjärtat av Norrbotten
|
 Mikrofoni på EF86
Att det brukar förekomma vet jag men hur brukar det visa sig. Mitt bygge med EF86 verkar få ett skrapande ljud på B-tonen, men med lite skummgummi mellan högtalarlådan och toppen så är det tyst. vilka är de vanligaste fenomenen?
Jag får nog se över upphängningen av EF86:an lite och göra den fjädrande. Undra om silikonslang mellan rörsockeln och chassit och längre skruvar med lockingmuttrar räcker för att ta bort vibrationer?
|
| 05 Apr 2014, 22:31 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Mikrofoni på EF86
Finns ju en uppsjö av lösningar på det där. De allra flesta då av typen som just gummiupphänger sockeln.
Mjao. EF flaskorna kan vara lite lynniga med det där,men det har för min del varit mer sällan faktiskt. Mao,kanske kan vara ide att prova en annan flaska?
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 06 Apr 2014, 11:01 |
|
 |
|
Michael
|
 Re: Mikrofoni på EF86
Det finns några gummiringaram kan trä runt röret. Tror jag köpte sådana på eBay är det bara lite problem kan det vara lösningen
|
| 06 Apr 2014, 12:46 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|