View unanswered posts | View active topics It is currently 17 May 2026, 01:06

Reply to topic  [ 18 posts ] 
2 förstärkare mm säljes Endast Twin Reverb kvar 
Author Message

Post 2 förstärkare mm säljes Endast Twin Reverb kvar
Jag säljer min <b>Bandmasterklon 3X10"</b> i lackerad tweed , ett ceriatonebygge med kabinett och högtalare (jensen P10R) från TAD.

Fick den i april förra året om jag minns rätt, men då hade mina problem med ledvärk redan börjat, så den är knappt använd.

Image

Säljer också min <b>Twin Reverb 74/75</b> som idag är försedd med två st nya Jensen neo istället för JBL Elementen p.g.a bla tyngden. Låter otroligt bra , i bra skick även om den visst bär spår av sina dryga 30-35 år i musikens tjänst.Twinen förvaras i ett Holmbergcase på hujul, som kan säljas med den. Det blir då en separat affär då det bara är lånat av mig.

Image

Jag hade tänkt mig ungefär som följer:

<font color="red"><b><font size="6">Bandmastern SÅLD</font id="size6"></b></font id="red">
Twin 10.500

Dock är att notera - inget är hugget i sten.[:)]

Eftersom min karriär(!) är körd , så är jag inte intresserad av några byten.

Allt finns i Göteborg, men kan skickas. Då betalar du i förskott och frakten står för dig !

MVH // Len
[:(]

<b><u>Edit</u></b>
Den uppmärksamme ser direkt att jag kommit helt bort i priset på TC´n som numera kostar ca 5.300 hos tysken.
Därför tar jag bort den ur annonsen. Ledsen för att jag inte kollade läget bättre innan , och tack till er som påtalat det för mig.

Hls // Len<font color="red"></font id="red"><b></b>

23 Aug 2009, 18:45
Profile

Går det inte att spela alls? Har själv opererat en tumör i skallen, och fick en hjärnblödning och ständig huvudvärk på köpet. Men jag köpte en mindre o lättare stärkare. Munspelandet ger alltid huvudvärk, men tänker inte låta skallen bestämma. Krya på dig så gott det går!!!

24 Aug 2009, 12:13
Profile WWW

Kanske fel tråd att skriva i, men jag beklagar verkligen.

24 Aug 2009, 14:47
Profile ICQ WWW

Jag kan inte spela alls, fingrarna o armarna hänger inte med.....
Shit happens.
Var i går och kollade på mitt gamla band , med ny gitarrist och fa. vad det sved att inte kunna vara med....
Det sved så mycket att jag sänker båda mina stärkare med en tusenlapp var för att slippa bli påmind om hur kul det var .

Alltså nya priser :

Bandmasterklon

Fender Twin Reverb

Hls// Len [xx(]

26 Aug 2009, 11:48
Profile

stackare där [V] jag själv skall nu in på hand operation då jag fått arttrit i högerhandens lilfingerled fingret har sen 10 år tillbaka fastnat i 90 grader jävligt svårt att torka röven kan jag säga... fingret har en tendens att hamna på olämpligt ställe[:I][:o)]

lirar oxå mindre gitarr pga av värk jag med[V][V] arttrit i resten av lederna oxå ... känns som dem skall brinna upp...

men jag orkar lira i ca 10- 20 minuter om dagen innan värken tar över[:(][:(]
annars är det stärkar mecken som jag gläds åt i dag[^]

jag brukar smörja händerna med zon gel o vänta 1 timma sen kan jag lira mera.. inflamtionshämmande...
annars kan jag rek öl/vin / sprit........ då kan jag vad som helst[^] hur länge som helst[;)][:D][:D]

<font face="Comic Sans MS"><font size="3">Zvenamps</font id="size3"></font id="Comic Sans MS"> Rörförstärkartekniker
Image ImageImageImage

26 Aug 2009, 19:05
Profile WWW

stackare där [V] jag själv skall nu in på hand operation då jag fått arttrit i högerhandens lilfingerled fingret har sen 10 år tillbaka fastnat i 90 grader jävligt svårt att torka röven kan jag säga... fingret har en tendens att hamna på olämpligt ställe[:I][:o)]

lirar oxå mindre gitarr pga av värk jag med[V][V] arttrit i resten av lederna oxå ... känns som dem skall brinna upp...

men jag orkar lira i ca 10- 20 minuter om dagen innan värken tar över[:(][:(]
annars är det stärkar mecken som jag gläds åt i dag[^]

jag brukar smörja händerna med zon gel o vänta 1 timma sen kan jag lira mera.. inflamtionshämmande...
annars kan jag rek öl/vin / sprit........ då kan jag vad som helst[^] hur länge som helst[;)][:D][:D]

<font face="Comic Sans MS"><font size="3">Zvenamps</font id="size3"></font id="Comic Sans MS"> Rörförstärkartekniker
Image ImageImageImage

Tack för medlidandet.Det är besvärligt när åldern hinner ifatt oss gamla gubbar som fortfarande tror vi är 20 och kan rocka...... jag känner igen symptomen du beskriver, men tyvärr i mitt fall är det ännu mer som spökar. Summan av kardemumman är att jag kan knappast spela "blinka lilla stjärna där" på keybord för händerna/ fingrara "lyder" inte, eller om det är så att huvudet inte kan skicka ut bestämda order, jag vet inte. Det är i vart fall inget kul.

Jag hade hoppats att jag kunde spela på mitt eget 60-årskalas, men det har definitivt spruckit nu.

Förr eller senare hamnar vi nog där allihop, och jag har fått vara med en bra stund , så jag klagar inte. Jag blir bara så förbannat påmind om det som varit när jag tittar på mina kanonstärkare......

Jag hoppas fortfarande att det finns någon därute som kan ta vid och ge dessa underbara stärkare ett nytt hem och fortsatt tjänst som rockande lådor...... eller vad man nu vill använda dem till.

Jag tror att denna någon finns....

Hls // Len

som trots allt försöker vara[:)][:)][^] [:)]

26 Aug 2009, 19:31
Profile

Bump med tanke på avlöningen ..... kanske är det någon därute som fått för mycket pengar....(?)....

Då kan någon av dessa vara ett klipp![;)]
Hls// Len

30 Aug 2009, 10:32
Profile

Det var inte någon av er som jag köpte ett pedalbordcase ifrån?..

Tragiskt.. Ryser vid tanken av att inte kunna spela mera.. [V]

/Elia

01 Sep 2009, 19:22
Profile ICQ YIM WWW

Det var mig du köpte ett pedalbord ifrån.
Hoppas du är nöjd med det.

Redan då hade jag ju problem med lederna , men det har INTE blivit bättre......

Kan jag inte fresta dig med en förstärkare? Priserna är inte huggna i sten.....
[;)]

Hls// Len

02 Sep 2009, 13:08
Profile

Ja jag är nöjd, har skaffat mig en POD X3L nyligen som jag tänkte komplimentera med ett par overdrive pedaler och ha i den, sålt och bytt de andra pedalerna nu..

Har dock inte råd med någon av de fina förstärkarna så vidare du inte vill ge bort någon [:p] Men men.. Den lilla slant jag lyckats spara ihop kommer nog investeras i en fin Fender gitarr ist [:)]

Men kul att se dig här, såg faktiskt att du hade ett fönster uppe med Ljudbojen när jag var där så det var därför jag kopplade [;)]

Aja.. Kan iaf varmt rekommendera dig som en trevlig säljare [:)]

/Elia

02 Sep 2009, 15:32
Profile ICQ YIM WWW

Hade jag bara fått sålt min tele hade jag huggt på Bandmastern!

Kalle

http://www.buzzinblues.com
http://www.myspace.com/buzzinblues

02 Sep 2009, 18:21
Profile WWW

Men kul att se dig här, såg faktiskt att du hade ett fönster uppe med Ljudbojen när jag var där så det var därför jag kopplade [;)]

Aja.. Kan iaf varmt rekommendera dig som en trevlig säljare [:)]

/Elia

Tack det verkar behövas..... intresset är inte stort just nu.
Jag har i och för sig inte bråttom, men jag blir lite påmind om hur kul det var genom att titta på dem.

Quote:
blueskalle Posted - 02 September 2009 : 18:21:13
--------------------------------------------------------------------------------
Hade jag bara fått sålt min tele hade jag huggt på Bandmastern!

Kalle

Tack Kalle, jag kan vänta..........

Som sagt , jag vet inte vad som är fel, för det verkar inte finnas något intresse alls för någonting....
Provar väl med att lägga till en en GRAMPS från Himmlestrutz. Det är för den oinvigde en av de bästa Fuzzarna du kan hitta.Den kostar ny 2495 plus frakt.
Min är barta testad och jag vill gärna ha 2000 för den.Plus ev.frakt.

Så här ser den ut:
Image

Kolla in den närmare på http://www.himmelstrutz.com

Jag har ju som jag tidigare sagt tvingats sluta , så jag kommer att släppa iväg lite prylar allt eftersom....

Hls// Len[^][^]

02 Sep 2009, 22:53
Profile

GRAMPS är borta , bara förstärkarna kvar.

Ingen ??

Hls//Len

09 Sep 2009, 16:37
Profile

Kalle

09 Sep 2009, 17:07
Profile WWW

Usch man känner sig så taskig som inte köper.. Verkar vara riktigt trevliga stärkare, men alla de pengarna finns dessvärre inte riktigt. [B)]

09 Sep 2009, 22:42
Profile WWW

Jag säljer min <b>Bandmasterklon 3X10"</b> i lackerad tweed , ett ceriatonebygge med kabinett och högtalare (jensen P10R) från TAD.

Fick den i april förra året om jag minns rätt, men då hade mina problem med ledvärk redan börjat, så den är knappt använd.

<font color="red"><b><font size="6"><u>BANDMASTERN SÅLD</u></font id="size6"></b></font id="red">

Image

Säljer också min <b>Twin Reverb 74/75</b> som idag är försedd med två st nya Jensen neo istället för JBL Elementen p.g.a bla tyngden. Låter otroligt bra , i bra skick även om den visst bär spår av sina dryga 30-35 år i musikens tjänst.Twinen förvaras i ett Holmbergcase på hujul, som kan säljas med den. Det blir då en separat affär då det bara är lånat av mig.

Image

Jag hade tänkt mig ungefär som följer:

Bandmaster <font color="red"><font size="6"><b> SÅLD</b></font id="size6"></font id="red">

<font size="5"><b>Twin 10.500</b></font id="size5">

Dock är att notera - inget är hugget i sten.[:)]

Eftersom min karriär(!) är körd , så är jag inte intresserad av några byten.

Allt finns i Göteborg, men kan skickas. Då betalar du i förskott och frakten står för dig !

MVH // Len
[:(]

<b><u>Edit</u></b>
Den uppmärksamme ser direkt att jag kommit helt bort i priset på TC´n som numera kostar ca 5.300 hos tysken.
Därför tar jag bort den ur annonsen. Ledsen för att jag inte kollade läget bättre innan , och tack till er som påtalat det för mig.

Hls // Len<font color="red"></font id="red"><b></b>

09 Sep 2009, 22:42
Profile

Kalle

09 Sep 2009, 22:45
Profile WWW

Tack, fast jag hade inte blivit ledsen om du blivit dess nye Husse:
Nu blev det inte så.....

Med Vänlig Hälsning

Len[xx(][xx(][xx(][^]