|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
Fuzz Factory, Holy Grail, Overlord och Range King
| Author |
Message |
|
RocknrOlle
|
 Fuzz Factory, Holy Grail, Overlord och Range King
Hej gott folk! Jag tänkte sälja de pedaler jag inte använder tillräckligt mycket;
Zvex Fuzz Factory - fixar det mesta från 60-talsspräck till oscillerande mongofuzz. Kolla tex Youtube för smakprov, annars får jag sitta hela dagen om jag ska försöka beskriva allt den kan göra. Hur som helst är detta ex en tidig specialmålad glittrande sak.. 1 av 2 står det på botten. Originallåda. 2000 kr eller bud.
<s>Electro Harmonix Holy Grail - skitbra fjäder- och hallreverb i pedalform. På sedvanligt EHX-manér kan man ta effekten "over the top". Har även läget Flerb, som är en blött reverb blandat med flanger.. riktigt flummigt och gött. Tillhörande adapter och originallåda åker med. 800 kr eller bud.</s> SÅLD!
Dean Markley Overlord Mk.I - 12ax7 rörbestyckad overdrive-pedal från sent 70-tal (har inte orkat datera exakt än tyvärr). Låter Marshall-spräck och på högre inställningar NWOBHM och old school-thrash. Låter också riktigt bra till bas. Den brummade mycket förrut pga den fasta nätkabeln, men den är bortmoddad på bra sätt av Jonos. Nu drivs den av en medföljande 12v adapter. Några av pottarna skrapar en del. 800 kr eller bud.
<s>The Amp Doctor Range King - Väldigt bra Range Master-klon.. cleanboost alltså. Har en tonkontroll med det käcka namnet "BALLS" som köttar på ordentligt om man vill. Detta ex är tidigt i borstad metall, ingen nytillverkad snajdare alltså. 600 kr eller bud.</s> SÅLD!
Kan tyvärr inte fixa egna bilder förens nästa vecka. Köparen står för frakt. Jag reserverar mig för att komma på andra tankar om så skulle va fallet, även fast det är jävligt osannolikt. [/brasklapp] Maila ollehedenstrom (snabel-a) hotmail (punkt) com
Just ja, byten kan faktiskt vara intressanta. Mest peppad är jag på brötiga fuzzar.. har nån en Dwarfcraft Shiva blir jag jätteglad! En bra power attentuator till min Bluesbreaker skulle sitta finfint också. Annars kanske det rasslar till i äggstockarna om du har en bra vibe-pedal, liten rörcombo eller en bra telecaster. Eller nåt Smallbox Plexi-liknande! Självklart lägger jag till pengar om det skulle behövas. Kom med förslag.
|
| 29 Apr 2009, 12:14 |
|
 |
|
dexterkatt
|
Hej Slår till på Rangekingpedalen. Ring gärna. /Mikel 0706-645352
|
| 29 Apr 2009, 12:41 |
|
 |