|
verktyg
|
 SÅLT
SÅLT:
1) Hughes & Kettner Edition Tube Modern massproducerad helrör (nåja, några opamps i försteget och reverbkretsen är det) förstärkare. 2x 12ax7 och 2x el84 ca 20W uteffekt. Rejält byggd (har t.ex. rejäla rörsocklar på stand-offs ovanför kretskortet, och inte direkt på kretskortet...) stabil, har aldrig någonsin krånglat för mig, men har också levt ett rättså lugnt hemmaliv så länge den varit i min ägo.
Låter bra både på rena kanalen och distkanalen, men föll mig aldrig riktigt i smaken. (Jag är bortskämd på min gamla Marshall Superbass och Fender Deluxe reverb...) Har rättså rejält med dist, men inte Metallica, mer gammal hårdrock liksom, jämfört med en rejält uppskruvad gammal Marshall (som kostar 4-5 gånger så mycket) låter den både geggigt, vasst och odynamiskt (och betydligt mer volymsvag), men vilken nyproducerad förstärkare gör inte det?
Summa sumarum en rejält byggd nyproducerad rörförstärkare, inte nån billig skit, men inte någon boutique förstärkare heller, och den kostar också därefter. Mitt exemplar är i bra skick, både innuit och utanpå. Inte så mycket spelade på, orginal Sovtek-rören sitter i och håller bra än så länge.
2) Marshall Silver Jubilee 2x12a 2x12a med Celestion Vintage 30s från sent 80-tal tidigt 90-tal någon gång, Byggd som och set ut som en 4x12a fast mindre. Riktigt snyggt silvrigt fronttyg och vit piping, plastlogga, plasthandtag.
Låter också bra, men passade aldrig riktigt för det jag köpte den till. (Köpte den för att ersätta min gamla 4x12a som också hade vintage 30s, och på det sättet få ner volymen lite, men den låt helt enkelt aldrig riktigt lika fläskigt som min gamla 4x12a. Så klart, tänker jag i min efterklokhet. Senare hittade jag en gammal 1x18 PA högtalare som lät precis så fläskigt och lät mig skruva på mera som jag ville) Jättebra skick, ser ut och låter som dagen jag fick den för många år senn.
Det kommer mera. (tror jag)
Hälsningar /Hans Ryding
Tidigare kännd som Toolfreak på gamla planket, för dom som minns =)
|
|
Vibrolux
|
Om det är den på bilden så ser det ju inte ut som nå´n silver jube låda, utan en "vanlig" marshall 1966 eller vad dom heter. /Vibro
|
|
verktyg
|
1966A lådorna hade svart fronttyg och Celestion G12T75or, medans lådan jag säljer har silvrigt fronttyg och Celestion Vintage 30s i övrigt så är det exakt samma låda så vitt jag vet.
Tidigare kännd som Toolfreak på gamla planket, för dom som minns =)
|