Sällsynta effektpedaler: Jen, Maestro mm.

:: Schaller Wha-Wha / Yoy-yoy :
Tysk egendomlig wah-pedal från 70-talet med yoy-yoy inställning. Den varmaste wah wah:n jag spelat på, lägger till bas på ett riktigt coolt sätt och har inte ett lika öronskärande svep som en del andra wah-pedaler.
Pris: 1800kr
-----
:: Maestro Fuzz Tone FZ-1A :
Det legendariska fuzz-ljudet som kan höras på Rolling Stones "Satisfaction". En av de första effektpedalerna som byggdes. Byggd på Gibsons fabrik i Nashville, Tenessee där de för några år sedan byggde en mycket begränsad upplaga av dessa pedaler med samma komponenter som användes i 60-tals produktionen. Ett samlarobjekt för fuzz-fantasten, Stones-fanet, eller pedalsamlaren.
Pris: 2200kr
-----
:: Jen Fuzz FZ III :
Fuzz pedal från det förmodligen mest eftersökta pedalmärket: Jen. Kvalitetsbygge från Italien, 70-tal tror jag. Den mest välljudande fuzzen jag provat, liknar en Tonebender i ljudet mer än något annat. Gick en sådan här för 244 USD på eBay för inte länge sedan.
Pris: 2200kr
-----
:: Voodoo Lab Analog Chorus :
Den enda godkända pedalen som efterliknar den heliga gralen bland Chorus-pedaler; Roland CE-1. Men istället för en gammal halvfungerande jätteburk får du här en smidig pedal med true bypass, handbyggd i Kalifornien. Måste höras, verkligen ett otroligt chorus-ljud. Obetydligt använd. Kostar 2260kr med frakt från Thomann.
Pris: 1750kr
-----
:: Line6 Verbzilla :
Marknadens bästa och mest dynamiska reverb enligt mig. Har även den eftertraktade Octo-inställningen för riktigt The Edge-skimmer.
Pris: 1200kr
-----
:: Yamaha EMP100 :
Manual och adapter ingår.
Effekter: Pitchshifting, chorus, flanger, symphonic, delay, reverb.
Pris: 500kr
-----
:: Danelectro DJ9 Surf n' Turf
Riktigt bra kompressor för priset som fått utmärkta recensioner!
Pris: 250kr
-----
Byten kan vara intressanta, jag gillar vintage pedaler. Vid stort intresse för samma pedal tillämpas budgivning.
Hämtas i Göteborg (alternativt Stockholm), eller skickas mot att köparen betalar frakten!

-