View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Jun 2026, 11:59

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Sällsynta effektpedaler: Jen, Maestro mm. 
Author Message

Post Sällsynta effektpedaler: Jen, Maestro mm.
Image

:: Schaller Wha-Wha / Yoy-yoy :
Tysk egendomlig wah-pedal från 70-talet med yoy-yoy inställning. Den varmaste wah wah:n jag spelat på, lägger till bas på ett riktigt coolt sätt och har inte ett lika öronskärande svep som en del andra wah-pedaler.

Pris: 1800kr
-----

:: Maestro Fuzz Tone FZ-1A :
Det legendariska fuzz-ljudet som kan höras på Rolling Stones "Satisfaction". En av de första effektpedalerna som byggdes. Byggd på Gibsons fabrik i Nashville, Tenessee där de för några år sedan byggde en mycket begränsad upplaga av dessa pedaler med samma komponenter som användes i 60-tals produktionen. Ett samlarobjekt för fuzz-fantasten, Stones-fanet, eller pedalsamlaren.

Pris: 2200kr
-----

:: Jen Fuzz FZ III :
Fuzz pedal från det förmodligen mest eftersökta pedalmärket: Jen. Kvalitetsbygge från Italien, 70-tal tror jag. Den mest välljudande fuzzen jag provat, liknar en Tonebender i ljudet mer än något annat. Gick en sådan här för 244 USD på eBay för inte länge sedan.

Pris: 2200kr
-----

:: Voodoo Lab Analog Chorus :
Den enda godkända pedalen som efterliknar den heliga gralen bland Chorus-pedaler; Roland CE-1. Men istället för en gammal halvfungerande jätteburk får du här en smidig pedal med true bypass, handbyggd i Kalifornien. Måste höras, verkligen ett otroligt chorus-ljud. Obetydligt använd. Kostar 2260kr med frakt från Thomann.

Pris: 1750kr

-----

:: Line6 Verbzilla :
Marknadens bästa och mest dynamiska reverb enligt mig. Har även den eftertraktade Octo-inställningen för riktigt The Edge-skimmer.

Pris: 1200kr
-----

:: Yamaha EMP100 :
Manual och adapter ingår.
Effekter: Pitchshifting, chorus, flanger, symphonic, delay, reverb.

Pris: 500kr
-----

:: Danelectro DJ9 Surf n' Turf
Riktigt bra kompressor för priset som fått utmärkta recensioner!

Pris: 250kr
-----

Byten kan vara intressanta, jag gillar vintage pedaler. Vid stort intresse för samma pedal tillämpas budgivning.

Hämtas i Göteborg (alternativt Stockholm), eller skickas mot att köparen betalar frakten!

Image - Image

20 Sep 2009, 18:14
Profile ICQ YIM WWW

Maestron är alltså en reissue då?

http://www.myspace.com/urangbg
http://www.myspace.com/thetrussrods
Image

20 Sep 2009, 22:19
Profile ICQ WWW

Ja det skulle man kunna säga. Vad jag har förstått så märkte de på Gibson att de hade komponenter som NPN & PNP-transistorer mm. liggandes och bestämde sig för att använda upp dom i en limited run av dessa pedaler. Rätta mig om jag har fel.

21 Sep 2009, 00:07
Profile ICQ YIM WWW

Bump! Danelectro kompressorn borta, resten kvar. Priserna på de äldre pedalerna går väl pruta ned någon hundring. Kom med bud!

29 Sep 2009, 13:51
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 4 posts ]