View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 17:08

Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Blåst på THD-trattarna 
Author Message

Jag köpte THD Vintage 10" element i slutet av nov men har inte fått dom. Jag har inte fått någon information från Andy Marshall och han svarar inte på mina mail. Är det någon annan som har råkat ut för detta? Jag ska nu göra mitt bästa för att svärta ner namnet THD.

24 Jan 2010, 13:10
Profile ICQ YIM WWW

Det gick klockrent tillväga för mig. Tycker han vad superbra att ha och göra med så jag är förvånad. Testa mejla igen?

24 Jan 2010, 13:44
Profile

Mitt köp gick också helt enligt planerna. Har du betalat via Pay Pal?

Mattias

24 Jan 2010, 19:05
Profile WWW

Med tanke på att Andy Marshall har 99.7 procent positiv feedback på Ebay och dina 3(?) lämnade omdömen är de <u>enda</u> negativa så kanske du borde ta det lite lugnt med att "svärta ner namnet THD".
Det finns säkert en naturlig förklaring till detta. Hoppas det löser sig!

Mattias

24 Jan 2010, 19:18
Profile WWW

Jag fick mina. Jag kan hålla med om att det tog för lång tid och att det är fördjävligt att inte svara på mail. Jag vet hur det känns, jag blev blåst av Weber för några år sen.
Skriv igen och ge inte upp.

http://www.brosbrothers.se
http://www.youtube.com/user/arnenym

24 Jan 2010, 19:26
Profile WWW

Ja, vad fan ska man göra då? Man blir ju frustrerad och förbannad naturligtvis. Jag köpte TRE set, till några kompisar också. Och inte ett jävla ljud från mr Andrew Marshall, mer än att han svarade direkt att det såg bra ut med betalningen. Visst, men högtalarna då?? Jag betalde med Paypal som vanligt, och har nu via dom försökt få pengarna tillbaka. Hur kommunicerar man med någon som inte svarar? Jag verkar vara den ende som drabbats av detta, men varför jag skulle ta det lugnt med tanke på herr Andys feedback förstår jag inte. Ska jag ge honom $367 och gratulera till hans fina feedback menar du?

24 Jan 2010, 20:30
Profile ICQ YIM WWW

Mycket trist att höra. Jag råkar ibland ut för samma sak att kunder beställer och jag bekräftar och ibland lovar leveranstider som jag sedan inte kan hålla, det händer tyvärr eftersom "verkligheten gäller", dvs bokföring, familjeärenden,och att "man gör annat ibland" osv. som gör att leveranstiden inte kan hållas. Det må vara hänt, men att inte svara på mail och inga grejor kommer, utan förklaring över vad som har hänt eller händer, det är oacceptabelt. Du kan på din PayPal sida inom 45 dagar från det du betalat öppna ett "case" mot säljaren. Gå till resolution center på ditt PayPal och anmäl det hela via dem så räddar du i alla fall pengarna om det nu skulle visa sig att han inte tänker leverera. Tråkigt och jag förstår din frustration.

Sjoeberg

24 Jan 2010, 21:58
Profile WWW

Har du provat att ringa till THD och kolla? Alla deras nummer står ju på hemsidan thdelectronics.com.

Någon där borde väl kunna säga om trattarna är ivägskeppade eller ej.

Kan ju ha fastnat nånstans på vägen, eller i tullen eller nåt.

Jag menade bara att det väl är synd att svärta ner fel firma om det nu skulle vara så att THD är oskyldiga till problemet?

MVH

Mattias

24 Jan 2010, 22:07
Profile WWW

Det jobbigaste är ju att jag inte får något svar. Därför kan allt vara möjligt. THD kan vara oskyldiga, men hur ska jag kunna veta det?
Tack för tipset Sjöberg, och ni andra också, men de där 45 dagarna har gått. Jag väntade för länge och var tolerant och tålmodig, ända tills det slog över på andra hållet. Livet går vidare... Man kan skriva en blues om detta.
Med ett visst men litet hopp
sk

25 Jan 2010, 14:54
Profile ICQ YIM WWW

Jag föreslår telefonkontakt. Då är det mycket svårare för motparten att ducka och försöka slingra sig. De få gånger jag haft problem och leveransförseningar från USA har det alltid löst sig efter ett telefonsamtal. Glöm inte att avsluta samtalet med "what was your namn again, so I can refer to this conversation later on?"

Fråga efter shipping ID eller tracking number!

/S

25 Jan 2010, 15:12

Samma sak har hänt mig. Har inte fått mina 4 högtalare. Efter flera försök via ebay fick jag istället via thd:s hemsida kontakt med en person som heter ed degenaro. Han skulle fixa det hela idag. Återstår att se vad som händer. Han beskrev hela situationen som "ridiculous" och skulle prata med bossen idag som jag antar är andy marshall. Kan meddela vad som händer.

25 Jan 2010, 16:49
Profile

Nu fick jag svar av Andy marshall själv. Tydligen så blev vissa order som skickades med priority mail skadade eftersom dom inte packat högtalarna tillräckligt väl. Därför fick dom tänka om och förbättra paketeringen. Högtalarna är på väg men har alltså blivit försenade. Marshall säger att han skickat mail till mig om detta men jag har alltså inte fått det. Han vill erbjuda mig ett par yellowjackets som kompensation. [:)] Misstänkte att allt var i ordning(förutom förseningen alltså), thd är ju ett seriöst företag. Hmm vilka yellowjackets ska man välja.

@badboy. Jag tycker du skall försöka ta kontakt med killarna på thd via deras hemsida igen, antingen mailen eller ring. Det bör lösa sig bara ni får tag i varandra.

26 Jan 2010, 11:00
Profile

Skumberg, jag verkar ha fått precis samma mail som du. Förutom att han undrar om jag vill ha pengarna tillbaka istället. Jag begärde pengarna tillbaka genom Paypal i ren desperation. Ja, har inte jag också alltid sagt att THD är ett seriöst företag? När (om) jag har trattarna i handen ska jag snygga till Andys feedback på Ebay.

26 Jan 2010, 14:31
Profile ICQ YIM WWW

Janne Sjöström "Harmonica Henry" kör med Black Eminence Alnico 10:or i sin Bassman59, vet att han har sådana till försäljning.Om du inte får hem dina THD kan du ju höra med honom.[8D]

26 Jan 2010, 15:50
Profile ICQ YIM WWW

Jag köpte faktiskt såna svarta Eminence av Janne Sjöström, förra våren tror jag det var. Dom lät bra, mycket bättre än de italienska Jensen P10R som satt i från början, men en pajade efter ett tag. Sen skaffade såna jag egentligen ville ha från början, dom blåa Eminence. Dom sitter i nu (i min Bassman) och låter ännu bättre. Man kan ju blanda 2+2 också. Jag kan sälja en sån svart Eminence om någon är intresserad.

THD ja, nu har jag i alla fall ett visst hopp om högtalarna när jag har fått kontakt. Jag vill samtidigt tacka för alla tips om vad man kan eller bör göra. [:)]

26 Jan 2010, 18:33
Profile ICQ YIM WWW

Andy Marshall mailade att han ska skicka mig trattarna idag. Hoppet lever alltså. Han säger bl a att han har haft problem med mailen. Hmmm....
Skit samma bara jag får grejerna.

28 Jan 2010, 10:46
Profile ICQ YIM WWW

EDIT: Jaså, var det USA det handlade om... [:I]

28 Jan 2010, 12:45
Profile

Jag har satt i två av mina THD tillsammans med två av originaltrattarna, blå Eminence, i min Bassman, men jag har inte hunnit testa ordentligt. Återkommer med omdöme så småningom. Vore kul att höra andras erfarenheter av THD-högtalarna, när de kommit fram vill säga...

Mattias

28 Jan 2010, 14:14
Profile WWW

Jag har samma 2+2 blandning. Vet inte om det är någon jätteskillnad direkt. Jag gjorde en höjning av bakpanelen samtidigt. Men Jag vet att dom låter oerhört bra i en liten 10-15 wattare.

28 Jan 2010, 17:47
Profile WWW

Trattarna är skickade från THD 29/1.
Jag har tracking nr. Hoppas allt går väl.

05 Feb 2010, 11:13
Profile ICQ YIM WWW

Högtalarna lämnade USA på morgonen 5/2 lokal tid.
Det blir väl nästa vecka jag får dom då.
OM dom kommer fram alltså.

08 Feb 2010, 10:06
Profile ICQ YIM WWW

Nu är dom i Sverige!
Skumberg! Har du fått dina?

08 Feb 2010, 18:01
Profile ICQ YIM WWW

Jag har inte fått högtalarna och jag mailade andy två gånger för att få tracking nummer men han svarade aldrig...
Men mina borde ju vara i Sverige om dina är det. Meddela när du får dina så ska jag hålla utkik. Undra hur många högtalare det ödslats på oss? jag beställde fyra men tydligen misslyckades två sändningar så 8st har väl pajats.
//
Nicklas

09 Feb 2010, 15:39
Profile

Finalmente!! Happy end för min del, så här långt i alla fall.
Har nu fått hem alla trattarna, 12 st. Har ju köpt åt kompisar också. Har inte undersökt dom ännu. Det måste jag förstås för att ev reklamera om ngt är sönder. Fick som bonus ett par Yellowjackets. Dom är väl mest för gitarrister med omoddade stärkar antar jag.

Skumberg! Hur går det för dig? Jag föreslår att du skickar iväg en tvåstegsmissil, som jag gjorde. Först begära pengarna tillbaka genom Paypal. Sedan, om inget händer, så ger du bottenfeedback på Ebay.

13 Feb 2010, 15:10
Profile ICQ YIM WWW

Har öppnat och kollat på högtalarna. 4 av totalt 12 är märkta 1989, inte 1990. De ser också använda ut, men jag är inte helt säker.
Vet inte heller om jag orkar fortsätta att bråka. THD kan ju ha fått leveransproblem och högtalarbrist eftersom en del har pajat under transporten. Dom kanske gjorde ett bottenskrap och hittade några använda. Men, låter dom bra så...va fan.

14 Feb 2010, 21:16
Profile ICQ YIM WWW

Inkörda högtalare är inte få skam, minns att Gerald Weber körde en bassignal genom nya högtalare nått dygn innan leverans,för att få dem att åldras och låta bättre.

15 Feb 2010, 11:08
Profile ICQ YIM WWW

Inkörda högtalare är inte få skam, minns att Gerald Weber körde en bassignal genom nya högtalare nått dygn innan leverans,för att få dem att åldras och låta bättre.

Å extrapengar fick man punga ut för att få dom "begagnade"[:D]
Du och Skumberg har haft otur, men de verkar ju ha gjort allt för att få iväg det som var utlovat i alla fall.
Det är värre med en del andra fabrikanter där borta. Man kan få andra saker än man beställt och få stå för frakten om man vill byta och såna där kul grejer.

15 Feb 2010, 21:13
Profile WWW

Inget i sikte ännu. Fick en hemsk tanke innan. Hoppas dom vet att det är två personer som det gått åt skogen för i sverige. Vi kontakta ju dem ungefär samtidigt och kommunikationen har varit usel. Hälften av gångerna får man inget svar. Han påstod även nån gång att han skickat meddelande till mig som jag inte kunde hitta. Men så illa kan det väl ändå inte vara...eller jo det kan det...[:(]

16 Feb 2010, 22:48
Profile

Fick äntligen kontakt. Det verkar som mina tidigare mail aldrig kom fram. Måste säga att när man väl får kontakt händer det saker. Nya högtalare har skickats och nu fick jag tracking number. Tydligen skickades högtalare samtidigt som dina badboy men kom alltså aldrig fram. Eftersom de inte hade någon tracking på den sändningen är dom spårlöst försvunna. Efter detta undrar jag om jag någonsin vågar skicka efter någonting utan tracking och med nedskrivet värde. Hela postmaskinen är ju inkompetent, alternativt så finns där pirater i atlanten.

THD verkar vara ett riktigt bra företag att ha och göra med när man väl får kontakt med dem.

23 Feb 2010, 12:49
Profile

Fick äntligen kontakt. Det verkar som mina tidigare mail aldrig kom fram. Måste säga att när man väl får kontakt händer det saker. Nya högtalare har skickats och nu fick jag tracking number. Tydligen skickades högtalare samtidigt som dina badboy men kom alltså aldrig fram. Eftersom de inte hade någon tracking på den sändningen är dom spårlöst försvunna. Efter detta undrar jag om jag någonsin vågar skicka efter någonting utan tracking och med nedskrivet värde. Hela postmaskinen är ju inkompetent, alternativt så finns där pirater i atlanten.

THD verkar vara ett riktigt bra företag att ha och göra med när man väl får kontakt med dem.

Jag köper aldrig utan trackingnummer, det känns bara som en riktig chansning. Tyckte THD var kanon att ha och göra med så jag är förvånad.
Andy verkar ha avregisterat sitt konto på ebay.

23 Feb 2010, 12:59
Profile
Reply to topic   [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next