|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
robis
Joined: 29 Dec 2007, 12:45 Posts: 338 Location: Karlskoga, Värmland
|
 Velocette till munspel?
Tjenare
Har en Trace Elliot Velocette (1x10") ståendes som används mindre och mindre till gitarrspel. Är det någon som har några erfarenheter av att använda den till munspel? Den säljs väl i dag under Gibsons namn (tror det är snarlik stärkare) Det är 15-watts modellen utan reverb.
Mvh Robert
|
| 13 Mar 2010, 18:44 |
|
 |
|
Harmonica Slim II
|
Hej!
En sådan har jag kört med ett helt gig då vi hade lånad backline. Fungerar väl sådär, vill minnas att jag tyckte att den var relativt känslig för rundgång och att den hade en ganska vass diskant som gjorde livet lite småsurt. Jag skulle prova att sätta en Tone+ pedal framför och lyssna på den då. Kommer säkert att göra susen då den pedalen dessutom ser till att anpassa micken till stärkaren, de mår helt enkelt lite bättre ihop. Annars finns alltid möjligheten till en liten mod men det kräver lite större elektronikkunnande och för dessa spörsmål lämnar jag med varm hand över ordet till Professor Arnenym.
J Hörnfeldt AKA Harmonica Slim II
|
| 13 Mar 2010, 19:45 |
|
 |
|
robis
Joined: 29 Dec 2007, 12:45 Posts: 338 Location: Karlskoga, Värmland
|
Hej!
Tack för svaret, antar att det inte skadar att prova
Mvh Robert