|
HarpPerL
|
 Vem kan segla förutan vind
Hej Nybörjarfråga här, Jag fick TAB för en Lee Oskar Fm (N) Natural Minor till Vem kan segla förutan vind från en tråd på HARP-L mellan Martin Oldsberg och Rob Paparozzi. Jag har skaffat spelet, "lärt mig" melodin och undrar nu om någon kan tipsa om några andra melodier som skulle fungera på det munspelet?
Per
|
|
Martin O
|
[quote]<i>Originally posted by HarpPerL"]
Hej Nybörjarfråga här, Jag fick TAB för en Lee Oskar Fm (N) Natural Minor till Vem kan segla förutan vind från en tråd på HARP-L mellan Martin Oldsberg och Rob Paparozzi. Jag har skaffat spelet, "lärt mig" melodin och undrar nu om någon kan tipsa om några andra melodier som skulle fungera på det munspelet?
Per
Om du vill ligga kvar i nordisk folkton så är "Kristallen den fina" enkel, likaså "Visa från Utanmyra" (du har hört den med Jan Johansson), den senare har även lite bluesig prägel. Sedan har du en uppsjö av kända och inte särskilt komplicerade melodier, "House of the rising sun", vår nationalsång, Hendrix "Little wing" etc etc som du kan hitta på det munspelet.
hälsar, Martin O
|
|
HarpPerL
|
Patrik här kommer TAB'en Kopierat från en tråd av Rob Paparozzi från HARP-L
Lee Oskar Natural Minor Fm Natural *Who Can Sail w/o the Wind on a Natural Minor harp in (2nd) Cross Position
'=1st bend ''=2nd bend
3B,3D'',3D,3D'',2D.4D, 4D------
5B,5D,6B,5D,5B,4D,4D----
4B,4D,5B,4D,4B,3D,2D---
3D'',3D',1D,2D'',2D',3B-----//
*Your Last note can also be the 2D, but I'm sure you'll want to BREATHE by then,-)...after all "Who can Sail w/o the Wind,-)"
Take care Per
|
|
HarpPerL
|
Tack Martin "Kristallen den fina" och "Visa från Utanmyra" samt "Astrids vals" som Joel föreslagit finns nu på listan av melodier som jag ska försöka mig på under semestern. Hendrix "Little wing" skulle vara suveränt men det fixar jag inte utan Tabbar, åtminstone inte ännu.  Take care Per
|