Provat Fender ´63 Reverb?
Tjena! Har nån av er munspelare provat ett "riktigt" Fender ´63 Reverb? RI eller inte... (Inte att förväxla med Boss FRV-1). Om ni har provat; vad tyckte ni?
Re: Provat Fender ´63 Reverb?
Tjena Robban!
Jag hade ett sådant en gång i tiden, ett riktigt av den gamla sorten så jag vet inte hur de nya är. Rent ljudmässigt så finns det inte något att klaga på låter fantastiskt bra. Jag tycker dock att de rymdklanger som ett sådant här reverb är riktigt bra på aldrig blir aktuellt med munspel. Personligen så har jag väldigt lite reverb på så jag kunde inte motivera mig till att släpa på denna klump (stort som en 50 w förstärkartopp och nästan lika tung). Den såldes och jag skaffade ett Room Mate reverb från danska T-REX. Låter inte riktigt lika bra men är ändå såpass nära att jag kunde leva med den kompromissen. Jag använder i princip bara reverb när jag lirar akustiskt då jag tycker att det kommer till sin rätt bäst där. Vid elektrifierat spel så är det delay som gäller och där kör jag med Lone Wolfs pedal.
_________________ C J Hörnfeldt
26 Jan 2012, 14:02
Robert Blues Harp
Re: Provat Fender ´63 Reverb?
Tycker det konstigt att jag inte kommer överens med LoneWolf-delay. De andra pedalerna tex Octave funkar skitbra. Kör med en Boss FRV-1 pedal. Med lite lätt reverb. Den får troligen duga, trots ett visst "Boss-diskant".
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum