Konventet, för er som inte var där.
Tänkte bara att jag skulle ge en kort resumé över vad vi gjorde i två dagar i Enköping. Väl framme så började vi med att bära grejer (alltid lika kul). En sak som förvånade mig var att det fanns så många olika förstärkare på plats. Minst lika många stärkare som deltagare. Sen byggde vi upp en komphörna där Matte slängde upp sina trummor och vi hade bas samt gitarr på plats. Sen började det spelas. Hur länge vi höll på vågar jag inte svara på men det blev en stund. Finns säkert någon av de andra boysen som hade koll på klockan, allt är inte glasklart från slutet på kvällen.
Lördag, frukost och indelning i två grupper. Min grupp började hos Micke Bäckman som gick igenom positionsspel i fyra olika positioner (första, andra, tredje och tolv). Vi fick med oss papper på exempel så att man kunde öva hemma. Många saker här som var nyttigt för mig då jag är rätt kass på teori.
Efter lunch flyttade vi över till Dick och där var det munspelsmoddning på dagordningen. Dick gick igenom lite teoretiska funderingar och vad han tycker är viktigt att tänka på då man förbättrar ett "out of the box" spel. Sen tog han ett spel från en av deltagarna och fixade det! Man blir förvånad över att det blir så bra, skillnaden är milsvid.
Middag med levande musik från Joel och mat från Åkes gumma (mycket gott). Därefter följde lite prat om mickar och pedaler och en chans att prova lite olika varianter. Sen jammade vi (igen).
Söndag; frukost och lite snack sinsemellan. Avresa och sen var det bara att käka mil tills man var hemma.