|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
Peterson StroboClip - inget för munspelaren
| Author |
Message |
|
sjoeberg
|
 Peterson StroboClip - inget för munspelaren
Jag fick till slut Peterson StoboClip levererad av Thomann i Tyskland. Det visar sig efter test att den inte "duger" för att stämma våra munspel till Just Intonation stämning, men väl för Equal Tuning (ET). Det var en chansning ifrån min sida, för att se om den klarade av Just Intonation (JI), eftersom det inte framgick ifrån början vilka "sweeteners" tex JI som var förinställda i stämmaren, vilket det gör nu när full info har kommit ut om den. För de som spelar gitarr, blåsinstrument, banjo, säckpipa (!) osv. finns där 28 förinställda värden för olika instrument. Den är snygg att se på samt har en outstanding nogrannhet på 0.1 cent, vilket andra tillverkare inte når till, vad jag förstår. Den kostar Euro 71 + Euro 15 i frakt, Euro 86 toalt vilket blir ca 850 kr. Om någon, som spelar andra instrument än munspel, vill ha den suveränaste clip on stämmaren som finns, så släpper jag den för 700:-.
Sjoeberg
|
| 02 Aug 2010, 15:40 |
|
 |
|
Herb
|
Är den kvar?
"Det finns alltid plats för mer"
|
| 18 Jul 2011, 21:37 |
|
 |
|
sjoeberg
|
Hej! Näe ... jag sålde den till gitarristen i bluesbandet. Jag var däremot inne på Thomann sidan i veckan och om jag inte minns fel så var det ett betydligt bättre pris nu än när den var ny.
Sjoeberg
|
| 19 Jul 2011, 21:45 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|