|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
JoelAndersson1
|
 Out of the box harps
Hejsan!
Tänkte bara dela med min uppfattning om "out of the box" spel. Jag tycker att Hohner crossover är det bästa spelet du kan få direkt från fabrik, dom på Hohner har pillat lite grann på stämmorna redan där och kroppen är hyfsat plan. Däremot håller man på med lite moddning så skulle jag rekommendera Suzuki Manji istället, det krävs nästan bara en liten planing av kroppen och ena stämplattan så har man ett super duper spel där! Anledningen att det räcker långt att bara plana kropp och platta är för att spelen är redan embossade från fabrik kan man enkelt säga. dom punktsvetsar stämmorna och då kan man ha mindre toleranser mellan stämman och stämplattan, på crossover så nitar man stämmorna och då måste man ha ett större spel däremellan[:)]
MvH / Joe
|
| 21 Nov 2010, 17:42 |
|
 |
|
tobex
|
tjena mannen ! det ska bli intresan och höra crossover spelet till hälgen =) stärkaren är snart i sverge som de ser ut så vi höres till helgen !! //HA DE GÖTT /TOBEX[:D]
|
| 23 Nov 2010, 00:49 |
|
 |
|
JoelAndersson1
|
Tjah! Norrlänningarnas tråd det hära[:D] Det kommer bli asgrymt med din nya stärk! hoppas bara UPS inte slagit sönder den i småbitar bara[V]
|
| 23 Nov 2010, 19:17 |
|
 |
|
harpgear
|
så får man inte ens tänka[:0] JoelAndersson1 wrote: Tjah! Norrlänningarnas tråd det hära[:D] Det kommer bli asgrymt med din nya stärk! hoppas bara UPS inte slagit sönder den i småbitar bara[V]
|
| 23 Nov 2010, 19:20 |
|
 |
|
JoelAndersson1
|
haha nä det är sant! Men man måste förbereda sig för det värsta, så blir man glad i slutändan[:D]
|
| 23 Nov 2010, 19:49 |
|
 |
|
tobex
|
den kom ju idag =) HEL och REN =) (Tur Det ) jag kommer nog ner till hälgen om tiden tillåter
(Harpgear) är du sugen å komma upp[:)] och jamma lite sonny jr stärkare med oss =)? ta med dig din vettja så kör vi lite på skojj // ha de bra alle sammans //tobex
|
| 24 Nov 2010, 17:30 |
|
 |
|
harpgear
|
Återkom med tid och dag så ska jag kolla, men klart jag är sugen[8] tobex wrote: den kom ju idag =) HEL och REN =) (Tur Det ) jag kommer nog ner till hälgen om tiden tillåter
(Harpgear) är du sugen å komma upp[:)] och jamma lite sonny jr stärkare med oss =)? ta med dig din vettja så kör vi lite på skojj // ha de bra alle sammans //tobex
|
| 24 Nov 2010, 17:41 |
|
 |
|
tobex
|
Jess tid och dag kommer =) de värkar som om de kan bli redan i hälgen ! hur ser de ut för dig typ söndag äftermiddag ? ///tobex[8D]
|
| 24 Nov 2010, 17:45 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|