|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 1 post ] |
|
| Author |
Message |
|
matscool
|
 Blues with a feeling
Har ni varit med någon gång när allt smälter samman det bara stämmer och musiken går ät samma håll, total tillit och lekfullhet fast man inte ens känner eller har spelat tillsammans tidigare. Jag fick äran att va med om det på gårdagens spelning som utspelades på Stockholms Bluesförening. Jag tar det från början. Blev uppringd av Big Red Magnus Calais som bla har spelat med Sven Zetterberg Blues Rockers, Tempo Trippers Han spelar nu med ett Band som kalllar sig PANAMA BLUES LIMITED. Han frågade i alla fall om jag kunde hoppa in som trummis, hans trummis hade magsjuka och jag svarade ganska snabbt ja visst ok Done. Blev däremot lite kallsvettig efter samtalet när jag tänkte på vilka trummissar dom brukar lira med bla Stoffe Sundlöf och Arne Woody Olsson. Sagt och gjort efter 2 tim i bilköer i stockholms rusningen så var vi äntligen framme, fick bära instrumenten genom en halvmeter djup snö, dom e fan inte snabba på att ploga i stortan inte. Träffade Magnus om ännu mer försenad pga snöovädret han drog lite snabbt vad det va för låtar som va aktuella för kvällen. Mitt band öppnade bra respons från publiken extra nr och allt spelar både munspel och trummar i detta band. Nu blev det dags att inträda som trunmmis med dessa musiker ett par handslag med bassisten och en ung man vars namn ni nu antagligen kommer höra mycket av i framtiden Gustav Slim Andersson Gitarr Munspel, Inledde med lite Albert king några sköna Muddy som She's Nineteen Years Old. På den låten så greppar Gustav munspelet och spelar som självaste Little Walter och desutom med ett autentiskt sound, det gick rysningar genom hela ryggraden blev euforisk och spelade som jag aldrig spelat trummor tidagre, körde också That Ain `t It och så spelar han som Big Walter det va skrämmande bra. I Pausen så han vi snacka lite och fick veta att Gustav spelat munspel i ett år, ett år helt sjukt va han har snappat upp. Det blev snack om stärkare och mickar såklart jag kan ju inte hälla käft direkt. Han lånade Magnus stärkare en Gibson Maestro med 4 st 8 or lät precis så man hör från gamla inspelningar men naturligtvis så satt soundet i käften på honom. Som sagt en musikalisk fullträff. Ja just Vad va det för mick då en helt tråkig vanlig Shure Green Bullet den nya med Dynamiskt element. Gustav fick naturligtvis prova mina dyrgripar och fick ett ännu fetare ljud. Yesterday I reach the Blue notes Fortsatt trevlig helg på er alla.[8D]
Mcool
|
| 13 Feb 2011, 00:45 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 1 post ] |
|