View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 11:40

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Embossing osv 
Author Message

Någon som utför denna tjänst?

Jag vågar mig inte riktigt på att göra detta själv då jag tidigare sabbat ett par spel med taskiga customizing försök.

Blev tipsad av Mr Masterharp om hans USTverktyg. Men jag skiter nog på mig sv rädsla för att sabba mitt nya spel.

Har tidigare köpt harps av Chris Michalek och Spiers. Och ett är ju som att stoppa in en Ferrari i käften.

Det munspel jag skulle vilja ha hjälp med är ett Seydel SP12 stål skruvade reeds. Stämt i Eb diminished. Nytt

27 Apr 2012, 09:23
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: Embossing osv
Med UST verktyget, numera Seydel Setup Tool, finns det inte längre någon anledning att "skita på sig". :lol: Med Setup tool följer en 15 sidig manual samt video som visar hur det fungerar. Avsikten med verktyget är att vem som helst skall med minimum av kunskap skapa ett customiserat munspel. Dessutom medföljer på USB sticket en Seydel mjukvarustämmare som Seydel själv använder i fabriken. Enkel och lättfattlig.

Jag skulle rekommendera dig att investera 360 kr i ett setup tool, öva tekniken på ett skrotspel innan du går på ditt Seydel. Följer du anvisningarna så lyckas du lätt att skapa ett customspel av hög klass.

Det finns ett par "bojare" som har köpt Setup verktyget, kanske någon av dem kan ge dela med sig av sina erfarenheter.

http://www.masterharp.com/
http://www.facebook.com/pages/MasterHarp-Sweden/345435568840735

27 Apr 2012, 10:10
Profile WWW

Post Re: Embossing osv
Jag har verktyget i fråga och det är mycket smidigt att arbeta med. Initialt är det bra att träna på något gammalt spel precis som Mäster säger. Att sedan ge sig på ett nytt spel är inga problem var bara försiktig. Känner du dig ändå osäker och tycker att det är något som du vill lämna bort så får du väl maila mig så kan vi säkert lösa det. Men, jag uppmuntrar dig att köpa Mäster Dicks verktyg och pröva själv, det är något som du kommer att vinna på i längden.

27 Apr 2012, 14:23
Profile

Instämmer med föregående talare, kan inte gā fel där inte :wink:

27 Apr 2012, 23:06
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 4 posts ]