View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 10:16

Reply to topic  [ 2 posts ] 
Munspelare runt om i Sverige? 
Author Message

Post Munspelare runt om i Sverige?
Hallå där!

Mitt namn är Joseph, och jag är en ung munspelare på 19 år från Norrköping. Till höst så har det varit två år sedan jag för första gången plockade upp ett munspel, och känner nu att jag äntligen börjat få kläm på detta lilla instrument. Mitt mål med spelandet är väl precis vad dom flesta igentligen vill uppnå - att bli så bra som jag bara kan bli. Jag känner dock ingen riktig munspelare från min stad, och det jag vet att ensam inte är stark så söker jag människor som delar mitt intresse att jamma och öva tillsammans med.

Min fråga till er: finns det någon därute, helst inom östergötland, som precis som jag vill ta kontakt med - och lära känna andra munspelare att utbyta erfarenheter och kunskaper med? Hör gärna av er via denna tråd eller PM =)!

04 Jun 2012, 19:38
Profile

Joseph,

Du är 19 så i bästa fall får du väl gå på krogen (fast jag vet att på vissa ställen jävlas de med en nuförtiden tills man fyllt 25) och mitt råd är att gå på de lokala bluesspelningarna och kolla där: folk som spelar blues brukar inte sällan gå på sådana konserter. (Här förutsätter jag helt brutalt att ni har bluesspelningar då och då i Norrköping.)

Annars är väl just Ljudbojen ett ställe där du kan ställa frågor och i bästa fall få vettiga svar. Föreställer jag mig är tanken med forumet. (Om du inte har problem med språket finns ett par engelskspråkiga fora också -- liksom ett franskt och ett tyskt.)
Du befinner dig i ett drömläge för att lära dig instrumentet, och det är glädjande att höra att du är beredd att engagera dig. (Jag ska inte tråka ut dig med att berätta hur det var att lära sig spela munspel vid 70-talets början/mitt, men låt mig säga att det från informationsteknisk synpunkt var en rätt ensam historia, ack o ve.)

Kan tyvärr inte hjälpa dig med jammandet, Göteborg är för långt bort.
/Martin O

05 Jun 2012, 18:04
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 2 posts ]