Re: Intryck från Harp Shield pedalen
Harmonica Slim II wrote:
Arne hade väl tänkt att dra igång denna tråd men jag förekom honom helt fräckt. Tanken är väl att Randy skall få tillgång till vår feedback (obs ingen lustighet avsedd) för att på sikt förbättra det som vi kunder eventuellt upplever som ett problem. Jag gillar den och jag upplever den som genomtänkt och välbyggd, den kommer att ha sin självklara plats på mitt pedalbord.
Det är bra att du drog igång den här tråden. Jag skulle göra det idag när en del har fått sina pedaler och kanske provat dem.
Tanken är att jag vidarebefordrar era intryck, precis som du skriver.
Det är ingen gyllene trollstav. Det är en bäbisbajsfärgad liten låda som kan hjälpa till att få upp volymen en bit.
Det är viktigt att lägga Harp Shield först i kedjan Direkt efter miken som första pedal! Bara sladden mellan! ( Om man inte kör sladdlöst förståss. )
Om den ligger senare så stjäl den tex, ekosignaler från delayet. Det hör till sakens natur att den kopplar från svagare ljud än det man tutar in. Jag körde med alla möjliga pedaler efter och märkte inte att den skulle påverka dom på nåt vis om den bara satt först.
Jag provade även att köra den in i PA:t med en Harp Break efter och då skrek mina bandkompisar rakt ut å höll för öronen av den höga volymen.

Jag kan nog lova att den funkar med Attacken också. Men jag ska göra ett prov för att bli säker
-Den kan runda lite samtidigt som du spelar om du har väldigt hög volym på men det blir tyst när du slutar spela.
-Den är utmärkt att ha istället för av och på knapp. Inga fler ofrivillga tjyt när du passerar förstärkaren med miken i handen.
-Eftersom den fungerar som en gate så släpper den igenom det ljud som spelas och påverkar/färgar ljudet det minsta. Disclaimer: Jag har inte provat kristallmik än.
- Nackdel. Om det kommer en känslosam lite tystare sak så går det inte spela tyst om man haft den inställd för heavy metalvolym låten innan. Då klipper den bort en del ljud. Då rekommenderas att köra i sångmiken istället.