|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
arnenym
|
 Platt-Katt
Nån som vill ha en pedal i Julklapp?
Jag kan inte ge bort dom men jag har lite grann till salu om nån vill ha. - Även den nya "Flat cat" kompressorn...
Prisex: Harp shield 1350:- Flat Cat 1600:- Harp attack 1650:- (2000:- inkl 18 voltsadapter) Harp Break 1450:- Harp Octave 1450:- Harp Tone 1450:- Harp Delay 1500:-
Snacka med tomten å maila mig genom att trycka på emailknappen här nedanför..
|
| 20 Dec 2012, 10:49 |
|
 |
|
Robert Blues Harp
|
 Re: Platt-Katt
Hör av dig när Harp Reverbet kommit! Annars får jag önska en God Jul! 
|
| 20 Dec 2012, 12:41 |
|
 |
|
arnenym
|
Tack det samma Robban. Reverbet kommer tidigast nån gång under våren. har vi tur kommer det nåt ex till konventet. Men det kan ju komma fortare också. Prototypen är ute och provspelas nu.
|
| 20 Dec 2012, 13:44 |
|
 |
|
Robert Blues Harp
|
Trodde faktiskt att reverbet skulle komma tidigare då det står uppsatt på Lonewolf´s hemsida... Om än inte med bilder, men ändå.
|
| 20 Dec 2012, 15:23 |
|
 |
|
Stubblues
|
Hej på er..villka är det som behöver dessa pedaler? Om man spelar gammal ärlig/skitig blues räker då inte med en förstärkare som distar lite på egen hand pga sin gamla konstruktion. Som jag förstår, om man nu aderar en massa pedaler så tillför man också en massa extra brus samt att man antagligen färgar ljudet en hel del om nu inte har köpt en massa dyra kablar med ren koppar i ledarn. Jag hoppas någon kan visa mig på konventet varför dessa behövs när man spelar..jag är nog helt novis i detta "pedalmåste världen"!.
mvh Raymond
|
| 20 Dec 2012, 21:42 |
|
 |
|
arnenym
|
Bra fråga. Det kan ju verka onödigt om man har rätt grejer. Men gamla förstärkare är inte så pålitliga. Gillar man trots allt blues så finns det inte så många förstärkare med en munspelsvänlig konstruktion att få tag på - som inte brummar och måste göras i ordning. Det finns speciella förstärkare som är byggda för att spela munspel på men dom är dyra och måste importeras.
De flesta använder moderna förstärkare som egentligen är avsedda för gitarr. Om du har en modern förstärkare som tex en Blues junior. så behövs den mjukas upp lite för att låta mer "klassiskt". -Då passar en Harp Octave bra som mjukar upp och lägger till lite härligt gammelförstärkarljud. Man får lite kompression, en massa bottenvrid, snygg dist och den motverkar feedback. -Ett delay... Ja en del gillar eko. Det ena delayet skär dessutom lite i toppen och motverkar feedback. V2 färgar inte ljudet alls, men ett eko gör det lättare att få feedback. -Harp Break använder man ungefär som en Harp Octave. Den lägger till lite krunch och punch. -Harp Attack är en rördriven pedal. Som en liten förstärkare utan högtalare! Kan användas som distbox för att få bra ljud i en stel och livlös förstärkare. Jag kopplar in den direkt i PA:t och har den som en reservförstärkare ibland. Jag kan tillägga att kunniga munspelare har trott att jag använt min Bassman fast jag använt pedalen.
De två nyaste pedalerna är lite mer "Rockiga" enligt min mening. Harp Shield är en gate. den tystar miken som en automatisk av och på knapp. Den har man för att slippa feedback när volymerna börjar bli outhärdligt höga eller om man har en lite och överansträngd förstärkare som ylar när det ska vara tyst. Flat Cat är en kompressor. den passar den snabbe spelaren som rappar av ett rock eller bluessolo med 390 toner per beat. Typ Jason ricci. Den levererar de svagaste tonerna med samma volym som när man trycker på som värst ,,, om man vill.
Brum kan du glömma när det gäller pedaler om du investerar i bra strömförsörjning. Patchkablar mellan boxar kostar inte många kronor.
Jag rekommenderar dig att titta lite på Youtube och sök lonewolf pedal så får du upp en del klipp med demos.
|
| 20 Dec 2012, 22:49 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|