Ändrad spelstil?
Brukar nästan alltid spela sönder insug 4-hålet. Men på de två senaste spelen, D-spel, så gick utblås 4-hålet sönder. Man börjar genast att fundera över om det är slumpen, eller om man bytt spelstil.
Brukar nästan alltid spela sönder insug 4-hålet. Men på de två senaste spelen, D-spel, så gick utblås 4-hålet sönder. Man börjar genast att fundera över om det är slumpen, eller om man bytt spelstil.
Annars har du råkat vända på munspelet, kolla så att du verkligen använder den sidan där hålen är Skicka PM om du vill ha något reparerat
13 Jun 2013, 13:51
Martin O
Re: Ändrad spelstil?
Konventionell visdom säger väl här att 4B belastas intensivt när man böjer 4D djupt. Och det är ju lustigt, för vad jag minns från mina tidiga år var det alltid 4D som la av; dröjde ganska länge innan någon annan ton sjönk. (Nu har det inte hänt mig på många år, medan 6B och 8B alltid ger upp alldeles för fort.)
Någon har sagt mig att D-spelen är de belastningskäsligaste munspelen men jag minns inte alls varför, annat än att man tänker sig en brytpunkt och antar att den är överrepresenterad på D ...
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum