| Author |
Message |
|
KingsHighway
|
 söker trummis o basist att spela blues (ÖREBRO)
en gitarrist som vill lira blues, men behöver en trummis och basist som gillar musiken. Skriver en hel del eget material, skulle vara kul o lira Live här spelar jag som Gästartist med LAZY ROOSTERS, väldigt dålig kvalite på ljud o bild men man hör om man koncentrerar sig http://www.youtube.com/watch?v=Jtxn0vQypMchär sitter jag och plinkar lite http://www.youtube.com/watch?v=tOp-TZD9AY4Jag kan tänka mig lite olika blues, men Texas är väl det som faller mig mest i smaken. Tony Vega Band, Chuck Hall, Jimmie Vaughan, Josh Nelms. Även lite tyngre blues kan tänkas också men inge hårdrock ålder spelar ingen roll, men vill gärna ha lite kvalité på grejerna  mejla mig vid intresse
|
| 10 Sep 2010, 22:41 |
|
 |
|
Matte
|
Någon myspace eller liknande så man kan höra hur ni låter?
<font size="1">I play pretty loud onstage, mainly because there's a wild ape on the drums.<i> -Scott Henderson"]</font id="size1">
|
| 11 Sep 2010, 22:56 |
|
 |
|
KingsHighway
|
Matte wrote: Någon myspace eller liknande så man kan höra hur ni låter?
<font size="1">I play pretty loud onstage, mainly because there's a wild ape on the drums.<i> -Scott Henderson"]</font id="size1">
Nej, själva tanken är att en riktig inspelning sker nu till hösten, sen blir det nog åka av  mejla mig på min mejl kingshighway@live.se
|
| 12 Sep 2010, 11:57 |
|
 |
|
leffje
|
|
| 25 Feb 2011, 09:40 |
|
 |
|
KingsHighway
|
nej visst fan det hade jag glömt...tack för tipset
|
| 25 Feb 2011, 18:17 |
|
 |
|
christian-h
|
Hör av dig om du skulle vilja jama någon dag. Känner nämligen ingen som spelar gitarr på en seriös nivå...Och du har ju bra koll på bluessvängen, det har ju jag hört det[:D].
Med vänliga hälsningar, <u><i><b><font color="brown">Christian.</font id="brown"></b>"]</u>
|
| 17 Mar 2011, 01:05 |
|
 |
|
KingsHighway
|
christian-h wrote: Hör av dig om du skulle vilja jama någon dag. Känner nämligen ingen som spelar gitarr på en seriös nivå...Och du har ju bra koll på bluessvängen, det har ju jag hört det[:D].
Med vänliga hälsningar, <u><i><b><font color="brown">Christian.</font id="brown"></b>"]</u>
Tjena, jag antar att du är gitarrist själv 
|
| 17 Mar 2011, 22:09 |
|
 |
|
christian-h
|
KingsHighway wrote: christian-h wrote: Hör av dig om du skulle vilja jama någon dag. Känner nämligen ingen som spelar gitarr på en seriös nivå...Och du har ju bra koll på bluessvängen, det har ju jag hört det[:D].
Tjena, jag antar att du är gitarrist själv  Jag försöker i alla fall...[8D] Med vänliga hälsningar, <u><i><b><font color="brown">Christian.</font id="brown"></b>"]</u>
|
| 17 Mar 2011, 23:39 |
|
 |
|
KingsHighway
|
christian-h wrote: KingsHighway wrote: christian-h wrote: Hör av dig om du skulle vilja jama någon dag. Känner nämligen ingen som spelar gitarr på en seriös nivå...Och du har ju bra koll på bluessvängen, det har ju jag hört det[:D].
Tjena, jag antar att du är gitarrist själv  Jag försöker i alla fall...[8D] Med vänliga hälsningar, <u><i><b><font color="brown">Christian.</font id="brown"></b>"]</u> vad lyssnar du på för blues?
|
| 19 Mar 2011, 07:54 |
|
 |
|
christian-h
|
Det är det du får lära mig, vad som är inne på gräddhyllan osv.[:D]
Nej men, det är väl de mest klassiska ifrån 50:-talet och framåt. Det finns ju så jäkla mycket att ta lärdom av och jag har än så länge bara skrapat lite på ytan. Har du någonting att tipsa om möjligtvis?[:)] ingen i min umgängeskrets lyssnar på den musiken alls, därför blir det lite svårt att bilda en uppfattning utifrån mig själv hela tiden. För majoriteten av av besluten vi tas är väl av intryck ifrån andra?[:)]
Jag har mycket kvar att lära.[:)]
|
| 21 Mar 2011, 08:14 |
|
 |
|
KingsHighway
|
christian-h wrote: Det är det du får lära mig, vad som är inne på gräddhyllan osv.[:D]
Nej men, det är väl de mest klassiska ifrån 50:-talet och framåt. Det finns ju så jäkla mycket att ta lärdom av och jag har än så länge bara skrapat lite på ytan. Har du någonting att tipsa om möjligtvis?[:)] ingen i min umgängeskrets lyssnar på den musiken alls, därför blir det lite svårt att bilda en uppfattning utifrån mig själv hela tiden. För majoriteten av av besluten vi tas är väl av intryck ifrån andra?[:)]
Jag har mycket kvar att lära.[:)]
ja alltså, det är bara du som vet vad du gillar, sen tar du alla godbitar och gör något till ditt eget. Jag skrapar på ytan också, det är svårt o lira riktig blues, frasering och feeling är det som gäller. maila mig på mejlen så kan vi lättare bolla
|
| 22 Mar 2011, 19:15 |
|
|