View unanswered posts | View active topics It is currently 04 May 2026, 05:18

Reply to topic  [ 3 posts ] 
Erfaren rockgitarrist söker band/bandmedlemmar 
Author Message

Post Erfaren rockgitarrist söker band/bandmedlemmar
Tjenare!

Då mitt tidigare band upplösts pga olika ambitionsnivåer och smakinriktningar inom bandet så känner jag att det är dags att köra vidare med ett nytt band.

Jag letar efter ett befintligt band som lirar rockmusik, alltifrån 70-tal och framåt, dock ej trash/speed/death metal och liknande. Själv har jag 27 års erfarenhet och egen utrustning.

Några av mina influenser utan särskild rangordning: AC/DC, Hellacopters, Kiss, Iron Maiden, Foo Fighters, Rainbow, Black Sabbath, Ozzy Osbourne, Thin Lizzy, Gary Moore, Van Halen, Europe, Journey, Boston, Creed, Primal Scream, The Black Crowes, Velvet Revolver, Guns n' roses, Jimi Hendrix, Steve Lukather, Audioslave, Electric boys, Pearl Jam, Stone Temple Pilots och många fler.

Alternativt så letar jag efter en uppsättning bandmedlemmar: basist, trummis, sångare, gitarrist alt keyboardist.

Ett krav på den som känner sig intresserad är att du är rutinerad och disciplinerad och kan/vill repa c:a 1 gång i veckan och kan tänka dig att spela ute c:a 1-2 gånger i månaden. Kontakter i nöjesbranchen är ett stort plus.

Hör gärna av dig om detta låter intressant.

/Jonas

27 Oct 2010, 16:55
Profile ICQ WWW

Hej, Bosse här från bandet Chameleon. Tänkte fråga hur gammal du är, var du bor? Vi är ett band som repar i Tyresö söder om Sthlm. http://www.myspace.com/chameleonsthlm
Hör av dig till Mats Törnqvist 0706479453 om intresse finns. Obs! Bråttom!

Strängplågaren wrote:

Tjenare!

Då mitt tidigare band upplösts pga olika ambitionsnivåer och smakinriktningar inom bandet så känner jag att det är dags att köra vidare med ett nytt band.

Jag letar efter ett befintligt band som lirar rockmusik, alltifrån 70-tal och framåt, dock ej trash/speed/death metal och liknande. Själv har jag 27 års erfarenhet och egen utrustning.

Några av mina influenser utan särskild rangordning: AC/DC, Hellacopters, Kiss, Iron Maiden, Foo Fighters, Rainbow, Black Sabbath, Ozzy Osbourne, Thin Lizzy, Gary Moore, Van Halen, Europe, Journey, Boston, Creed, Primal Scream, The Black Crowes, Velvet Revolver, Guns n' roses, Jimi Hendrix, Steve Lukather, Audioslave, Electric boys, Pearl Jam, Stone Temple Pilots och många fler.

Alternativt så letar jag efter en uppsättning bandmedlemmar: basist, trummis, sångare, gitarrist alt keyboardist.

Ett krav på den som känner sig intresserad är att du är rutinerad och disciplinerad och kan/vill repa c:a 1 gång i veckan och kan tänka dig att spela ute c:a 1-2 gånger i månaden. Kontakter i nöjesbranchen är ett stort plus.

Hör gärna av dig om detta låter intressant.

/Jonas

29 Oct 2010, 14:26
Profile ICQ YIM WWW

Hej,

Bosse från Chameleon igen. Hör av dig till Mats Thörnqvist om du är intresserad att prova lira med oss. Ring 0706479453 eller maila mato@nacka.se .

/Bosse

Str�ngpl�garen wrote:

Tjenare!

D� mitt tidigare band uppl�sts pga olika ambitionsniv�er och smakinriktningar inom bandet s� k�nner jag att det �r dags att k�ra vidare med ett nytt band.

Jag letar efter ett befintligt band som lirar rockmusik, alltifr�n 70-tal och fram�t, dock ej trash/speed/death metal och liknande. Sj�lv har jag 27 �rs erfarenhet och egen utrustning.

N�gra av mina influenser utan s�rskild rangordning: AC/DC, Hellacopters, Kiss, Iron Maiden, Foo Fighters, Rainbow, Black Sabbath, Ozzy Osbourne, Thin Lizzy, Gary Moore, Van Halen, Europe, Journey, Boston, Creed, Primal Scream, The Black Crowes, Velvet Revolver, Guns n' roses, Jimi Hendrix, Steve Lukather, Audioslave, Electric boys, Pearl Jam, Stone Temple Pilots och m�nga fler.

Alternativt s� letar jag efter en upps�ttning bandmedlemmar: basist, trummis, s�ngare, gitarrist alt keyboardist.

Ett krav p� den som k�nner sig intresserad �r att du �r rutinerad och disciplinerad och kan/vill repa c:a 1 g�ng i veckan och kan t�nka dig att spela ute c:a 1-2 g�nger i m�naden. Kontakter i n�jesbranchen �r ett stort plus.

H�r g�rna av dig om detta l�ter intressant.

/Jonas

31 Oct 2010, 11:25
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 3 posts ]