View unanswered posts | View active topics It is currently 15 May 2026, 07:52

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Strymon El Capistan m fav switchON HOLD 
Author Message

Post Strymon El Capistan m fav switchON HOLD
Nu har jag testat och den är helt sagolik! Bandeko in absurdum, man kan påverka väldigt mycket i ljudkedjan. Kolla in demos på Strymons hemsida, där går de igenom pedalen grundligt (och kör den genom en Bogner Alchemist[8D][8D])

http://www.strymon.net/products/elcapistan/

Varför sälja? Har ingen som helst nytta av ett såpass finfint delay, men det var kul att testa! Den skapar ursnygga ljudlandskap likväl som realistiska multibandekon. Med favourite switchen har du tillgång till två olika inställningar och därtill tap-tempo på varje. En trs-kabel följer med till switchen.

Image

Pris: 2500 inkl frakt vid behov. Klart man får komma och testa innan köp. Byten kan funka även delbyten, bara att fråga.

Matte

mslcases@gmail.com

18 Jan 2011, 14:22
Profile

Har ett gäng olika byten att erbjuda.
<b>
Menatone KarKrash (Trainwreck/Comet in a box):</b>
Riktigt bra odpedal som går att ställa om i två lägen. Dels att låta som en Comet och dels som en Trainwreckstärkare. Två av Ken Fischers legendariska skapelser. Oerhört dynamisk och en av de pedaler jag testat som reagerat bäst på anslag och gitarrvolym.
Sällan de dyker upp på begagnat marknaden.
<b>
Maxon AD-999 analog delay (900ms)</b>
Kommer att ångra mig otroligt mycket bara av tanken på att sälja denna.
Har gått igenom ett gäng delaypedaler genom åren och denna är den som är "sweetast" av de jag testat. Delaysvansarna smälter som smörstekta kantareller i gommen:-) Varmt och organiskt och med delaytider upp till 900ms.
<b>
Mad Professor Sweet Honey</b>
Behöver väl kanske ingen närmare presentation.

Kan lägga lite mellanskillnad på SHOD:en annars tycker jag det är ganska likvärdigt prismässigt.

mvh
Thomas a k a Hoffe

</font id="Arial">

19 Jan 2011, 10:04
Profile

<font face="Arial">Tjena Matte!
Har ett gäng olika byten att erbjuda.
<b>
Menatone KarKrash (Trainwreck/Comet in a box):</b>
Riktigt bra odpedal som går att ställa om i två lägen. Dels att låta som en Comet och dels som en Trainwreckstärkare. Två av Ken Fischers legendariska skapelser. Oerhört dynamisk och en av de pedaler jag testat som reagerat bäst på anslag och gitarrvolym.
Sällan de dyker upp på begagnat marknaden.
<b>
Maxon AD-999 analog delay (900ms)</b>
Kommer att ångra mig otroligt mycket bara av tanken på att sälja denna.
Har gått igenom ett gäng delaypedaler genom åren och denna är den som är "sweetast" av de jag testat. Delaysvansarna smälter som smörstekta kantareller i gommen:-) Varmt och organiskt och med delaytider upp till 900ms.
<b>
Mad Professor Sweet Honey</b>
Behöver väl kanske ingen närmare presentation.

Kan lägga lite mellanskillnad på SHOD:en annars tycker jag det är ganska likvärdigt prismässigt.

mvh
Thomas a k a Hoffe

</font id="Arial">

Tjena Hoffe,

Karkrasch är jag inte intresserad av, den är säkert kanon men behöver inget som låter stärkare. Maxonpedalen har jag ingen aning om, ska googla lite på den. Din SHOD kan däremot vara intressant, kruxet är att PCB-varianten går att få tag på billigt numera och den låter lika bra som HW, som jag antar att din är. Jag funderar lite till...

Matte

mslcases@gmail.com

19 Jan 2011, 10:23
Profile

Du har rätt det är en HW, och det är ju självklart att en PCB inte till närmelsevis kan låta lika bra som en HW;-)
Sen snackar vi ju Mojo som är en aspekt som man inte kan bortse från i dagens prylträsk:-D

/Thomas

19 Jan 2011, 10:28
Profile
Reply to topic   [ 4 posts ]