View unanswered posts | View active topics It is currently 11 May 2026, 11:51

Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Lovepedal AMP11. Såld till begärt pris!!! =) 
Author Message

Jag brukar inte lägga mig i vad folk skriver på forum men det här tycker jag bara är fjantigt. Det Mats-Rune skrev kunde lika gärna jag skrivit utan någon som helst baktanke. Skriver/säljer man något på ett forum så får man räkna med att man får en reaktion, speciellt när det är till ett överpris, som faktiskt också jag tyckte det var.
Vad som är ännu mer fjantigt är att andra går in o klappar comfortableman på axeln o tycker Mats-Rune är en skurk som är inne o kladdar på upphovsmannens tråd, bara för han vänligt påpekar att han gärna köper pedalen för ett par hundra mindre då pedalen finns att köpa splajans ny med garanti och bytesrätt 1700:- Dahhhh

30 Mar 2011, 17:09
Profile ICQ YIM WWW

Absolut. Problemet är ju bara att den inte finns att köpa, utan är restad. Sedan är ju frågan om det spelar roll. Det är uppenbarligen individuellt. Likaså vad gäller överpris eller ej. Således har vi redan konstaterat att det handlar om vad som är subjektivt och då önskar jag, och många andra, att man inte skriver tillrättavisningar och utgår från att säljaren inte känner till priser i resten av världen. Det är detta som är så tröttsamt. Ganska lätt att undvika och på så sätt slippa skapa irritation, men samtidigt något som är så väldigt viktigt för vissa att få göra (t ex MatsRune).

30 Mar 2011, 17:14
Profile ICQ YIM WWW

Det är också individuellt vad som är att "vänligt påpeka". För mig är det vänligare att skicka en försiktig undran via mail. Att skriva "TGT11 tar xxx. Jag köper den för xxx." är kanske inte vad som faller inom ramen för vad som är att betrakta som vänligt? Återigen subjektivt.

Fjantigt. Ja, återigen subjektivt. Men jag tror att pudelns kärna diskuteras i vårt diskussionsforum och den är väl inte så fjantig egentligen. Men för min del tangerar vi fjantigheten när vi åberopar demokratiska rättigheter, grundlagsbrott, Iran och Nordkorea i en fråga som i grunden handlar om vad som en del uttryckt som folkvett och respekt. Någonstans där blir det fjantigt även för mig.

30 Mar 2011, 17:19
Profile ICQ YIM WWW

bapa wrote:

Jag brukar inte lägga mig i vad folk skriver på forum men det här tycker jag bara är fjantigt. Det Mats-Rune skrev kunde lika gärna jag skrivit utan någon som helst baktanke. Skriver/säljer man något på ett forum så får man räkna med att man får en reaktion, speciellt när det är till ett överpris, som faktiskt också jag tyckte det var.
Vad som är ännu mer fjantigt är att andra går in o klappar comfortableman på axeln o tycker Mats-Rune är en skurk som är inne o kladdar på upphovsmannens tråd, bara för han vänligt påpekar att han gärna köper pedalen för ett par hundra mindre då pedalen finns att köpa splajans ny med garanti och bytesrätt 1700:- Dahhhh

...det var ju inte direkt första gången de här kommentarerna dök upp i säljes-annonser om man säger så.

30 Mar 2011, 17:40
Profile ICQ YIM WWW

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

31 Mar 2011, 13:49
Profile
Reply to topic   [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2