Wah-Wah Deluxe - Foxrox, Whipple ON HOLD
Säljer min Vox Wah som är "Clydeifierad" och tweakad enligt de regler konsten föreskriver... Har bytt inductor mot en <b>Whipple</b> och pot mot en <b>ICAR </b>samt även bytt transistorer mot 2st <b>BC 237B</b> för rätt gain, och därefter bytt till <b>kolmassamotstånd</b> samt uppgraderat kondingar för att få det ljud jag ville ha. På kretskortet sitter det även fyra<b> trimpottar</b> för att ytterligare justera wah-wahn efter tycke och smak.
För att justera svepet på wah-wahn så har jag satt in fyra miniswitchar samt fyra olika kondingar. Det går nu att ändra svep från ca 4nF till 20nF i en mängd olika kombinationer (2x4nF samt 2x6nF <b>polystyrene kondensatorer</b> som fritt går att kombinera). Har gjort ett snyggt hål i bottenplattan så att det enkelt går att komma åt switcharna. <b>Fulltone Clyde Deluxe</b> har som bekant tre sveplägen, <b>Shaft 5nF, Jimi 10nF och Wacked 20nF</b>. Med denna wah wah har du samma möjligheter att ändra svep, samt ytterligare möjligheter att finjustera till mellanlägen.
Det sitter även en utgångsbuffer i pedalen (klon på <b>Foxrox</b> retrofit) så att wah-wah'n funkar som den ska funka ihop med fuzz.
Den låter bra... tro mig! [:I]

Pris 1400kr inkl frakt.
Eller första vettiga bud...
<font color="brown">Intressanta byten kan vara RM Voodoo-1, eller en Octavia av bättre sort</font id="brown">