View unanswered posts | View active topics It is currently 09 May 2026, 17:58

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Lovepedal Eternity Burst SÅLD 
Author Message

Post Lovepedal Eternity Burst SÅLD
Lovepedal Eternity Burst <font color="red">SÅLD </font id="red">

Alltså en tidig version utan text bara lackad enligt Paul Ramos Lovepedal. Knoppen på switchen är lite rundad och inte platt PCB build och vad som skiljer med senareversioner skall jag låta vara osagt men det flesta tycks vara överns om att denna version låter bättre. Färgen undertill (ovidkommande) har fått stryck av kardborrebyten men är ju åtgärdat av den petige med lite svart färg. Annars några små skråmor men i fint skick, ser bra ut och funkar perfekt, och låter som en dröm men det vet det flesta! Ser ut som på bilden: http://www.noiseguide.com/product_info/ ... nity_burst

Så här låter reklamen: The Eternity Burst features the warmest, woodiest tone of all eternity units. Det stämmer ta mig tusan för det är en grym pedal. Lite svårt att göra sig av med denna pedal men vad gör man inte för pengar [:D]

"Det är aldrig försent att ge upp"

27 Jan 2011, 16:39
Profile WWW

Bojare har företräde så den får ligga här en dag eller två innan jag lägger ut den på andra ställen [:D]

27 Jan 2011, 17:34
Profile WWW

Har du en direkt referens på denna pedal kontra den vanliga beigefärgade med trevägsswitchen??

27 Jan 2011, 21:24
Profile

Nej har bara surfat runt av intresse men mailade Paul Ramos Lovepedal som gav svaret att det första "Burst" var lackade på detta sätt och att de finns både som Handwired och med PCB Build i det tidiga skedet och tydligen gick man snabbt över till PCB för att få jämnare kvalitet. Samlare rankar trolign handwired högre men låter ju inte bättre. Att pedalen låter ruggigt bra är det dock ingen tvekan om [:D] Modellen med trelägesswitch vill jag inte uttala mig om eftersom jag inte ägt någon men den har ju tre lägen Overdrive, treble boost, and clean boost läge men det gör ju inte grundljudet bättre!

27 Jan 2011, 21:58
Profile WWW

Okej okej. Jag har ju redan trelägesmodellen, och jag har inte fått en riktig klarhet i hurvida de är så olika eller inte när jag läste runt innan mitt köp.
Lite sugen blir man ju på att testa även bursten givetvis eftersom den andra låter så bra. Hmm..

27 Jan 2011, 22:52
Profile

28 Jan 2011, 00:04
Profile

28 Jan 2011, 00:19
Profile WWW

Hej, jag äger en likadan och undrar av ren nyfikenhet vad din gick för, om du nu sålde den.

01 Feb 2011, 23:46
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 8 posts ]