| Author |
Message |
|
kjelle
|
 Re: Senaste pedalköpet?
clapton71 wrote: Har sålt min stora switcher och även min Mobius. Tanken var att skala ner till ett PT jr med hjälp av ett par minipedaler. Så, har nu åter en Mooer Blues Crab som första Drive och den är verkligen en av de bästa jag haft- vill aldrig slå av den! Ger en snyggt skimmer i det övre mellanregistret och med gain ratten på kl 12 så ger den bara lite skít på hårt anslag. Före en ts ger den precis det där lilla extra skjutsen man ibland vill ha. Fullkomligt lysande! En Mooer Trelicopter har också tagit plats. Ville ég ha ett Fulltone tremolo men trelicopter får duga så länge. Låter jättebra före alla drives, rätt subtil då, ska testa den efter blåcrabban också. I veckan kommer ett Corona chorus, en Stinkfoot wah och en Amp Eleven ( igen...min fjärde om jag minns rätt). En vibe eller phase 45 sen är det fullt på bordet
Matte Jag har över en Analogman moddad Phase 45, med univibe switch. Kan eventuellt även ha en Supa Trem, original till salu nästa vecka, köpte en ST-2 som är på väg. Intresserad? Affär i så fall först nästa vecka, är på semester tills dess.
| 19 Aug 2014, 13:44 |
|
 |
|
TUF
|
Vad skulle en sådan kosta Kjelle?
|
| 19 Aug 2014, 15:31 |
|
 |
|
1331
|
Rook Royale, inhandlad av davidihse, mycket bra OD.  TC Electronics Alter Ego, ska hämtas imorgon...
|
| 19 Aug 2014, 16:03 |
|
 |
|
Din_Mentor
|
Fick hem en BBE wah som var grymt bra och så har jag en Wampler Plexi Drive på ingång 
|
| 19 Aug 2014, 21:52 |
|
 |
|
kjelle
|
TUF wrote: Vad skulle en sådan kosta Kjelle? Vilken?
| 20 Aug 2014, 14:40 |
|
 |
|
kjelle
|
Din_Mentor wrote: Fick hem en BBE wah som var grymt bra och så har jag en Wampler Plexi Drive på ingång  Plexidriven är min favorit Low gain pedal för tillfället. Sundecay Liquid Sunshine ligger på samma "gilla" nivå, men har en annan karaktär. Båda får vara med!
| 20 Aug 2014, 14:43 |
|
 |
|
Steven
|
Köpte en Maxon SD-9 för ett tag sedan och den är ju grymt bra! Hade aldrig testat nån förut och den är ju lika gammal som Ingvar Oldsberg men rackarns va bra den är. Väldigt fet utan att låta konstig, svarar bra på gitarrens volymratt (om den skulle blivit liiiite mer ren när man skruvar ner skulle den varit helt perfekt). Skum tonkontroll men den låter bra med ratten ställd kl 9. Allt under är för basigt, allt över blir skrikigt. Funkar lika bra med Stratta, Tele och LP. Jag önskar jag testat SD-9an tidigare för det hade besparat mig en massa pedalinköp tror jag.
_________________ Jag sponsrar Ljudbojen!
|
| 21 Aug 2014, 12:34 |
|
 |
|
Freppezon
|
Just det där med klockan 09.00 har jag funderat på. Det är nästan "magiskt" fungerar likadant med Boss Bluesdriver BD-2:an. Säkert Joyo-pedalerna också. Så fort över klockan 09.00 på tonkontrollen=fuzz deluxe 08.45 fnizzligt och otight... Ungefär som 7:an på mastervolymen på en Fender-förstärkare! 
|
| 21 Aug 2014, 14:56 |
|
 |
|
EvilHomer
|
Bearfoot Dyna Red Distortion. Trodde jag var klar med plexi-pedaler men fick möjlighet att testa innan jag beslutade mig och den lät bättre än väntat så den får stanna tills vidare. Med tonkontrollen på 0 och mids typ kl 3 låter den bra mycket bättre med single coils än både Bogner och Fetto i mina öron.
Dessförinnan en analogman silver mod ts-808 som jag med facit i hand borde skaffat för flera år sedan, låter skitbra med od på 0 och volume på max. Tyvärr blir volymhoppet lite för stort så man får dra ner volume till kl 2. Kanske skulle haft half-gain modden men men, det får bli en senare fråga.
_________________ "Jazz is not dead - it just smells funny"
|
| 22 Aug 2014, 10:49 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Nu var det ett tag sedan...jag rev mitt stora pedalbord och sålde switchern och min Mobius. In med ett PT jr och ett par mindre pedaler i stället. Dessa har på sistone funnit plats på bordet:
Mooer Trelicopter och Blues Crab. Alldeles lysande pedaler bägge två, har haft dem förut men först nu är jag mogen dom.
Lovepedal Amp Eleven, tror det är min fjärde...men blues crab gör ett minst lika bra jobb så den ska nog få gå igen.
Rockett WTF fuzz, vansinnigt rolig fuzz med Trombetta signaturen the bone.
MJM London Fuzz, germanium och bias på utsidan. Helt otroligt grym, faktiskt så gillar jag den bättre än WTF, speciellt innan min TS808.
Dunlop Cry Baby GCB-95 med gammal fasel, tbp och led. Har en ICAR pot liggande som ska i så småningom.
Matte
_________________ the older I get, the better I was
|
| 10 Sep 2014, 23:52 |
|
 |
|
southbeck
|
Två nya lovepedals åkte med på gig igår. Amp 11 och Eternity e6. Amp 11 var kanon! Riktigt varm, naturlig od. Som en smäck med strata och boosten fungerar fint. Eternity blir lite överflödig just nu så åker nog ut till salu men låter väldigt bra. Mycket gain har den.
|
| 14 Sep 2014, 09:20 |
|
 |
|
Din_Mentor
|
har blivit hyffsat fuzztokig på senaste tiden...
Det har blivit följande:
Mojo hand FX crosstown fuzz (fuzz face) Earthquaker Hoof fuzz (big muff) Catalinbread Merkin (Fuzzrite) Wattson EFY-6 (Superfuzz)
nöjd med alla faktiskt, saknas bara Superfuzzen nu men den dyker snart upp med posten =)
|
| 15 Sep 2014, 07:06 |
|
 |
|
Din_Mentor
|
...och nu stillade jag även min GAS efter en bluesbreaker pedal, nämligen VFE blues king. Kommer bli grymt kul att prova!
|
| 15 Sep 2014, 20:28 |
|
 |
|
Steven
|
Mi Audio Super Blues Pro. Väldigt bra overdrive. Tweakbarheten är helt grym med 2x3 lägen för clippvarianter och förutom gain och volym tre smårattar för ton, bas/mid-reglering och nån sorts diskantkontroll för driven. Om man någonsin varit i närheten av att gilla en tubescreamer men tyckt den varit förbasfattig eller haft för mycket bas, eller behövt mer eller mindre midbump eller mer eller mindre bit i overdriven eller en annan sorts klippning eller... Skaffa en Super Blues Pro.
|
| 16 Sep 2014, 14:34 |
|
 |
|
Din_Mentor
|
Steven wrote: Mi Audio Super Blues Pro. Väldigt bra overdrive. Tweakbarheten är helt grym med 2x3 lägen för clippvarianter och förutom gain och volym tre smårattar för ton, bas/mid-reglering och nån sorts diskantkontroll för driven. Om man någonsin varit i närheten av att gilla en tubescreamer men tyckt den varit förbasfattig eller haft för mycket bas, eller behövt mer eller mindre midbump eller mer eller mindre bit i overdriven eller en annan sorts klippning eller... Skaffa en Super Blues Pro. Ja den är grym  läste att du sålde din Super Crunch Box? whaaaj? 
|
| 17 Sep 2014, 07:22 |
|
 |
|
Steven
|
Din_Mentor wrote: Steven wrote: Mi Audio Super Blues Pro. Väldigt bra overdrive. Tweakbarheten är helt grym med 2x3 lägen för clippvarianter och förutom gain och volym tre smårattar för ton, bas/mid-reglering och nån sorts diskantkontroll för driven. Om man någonsin varit i närheten av att gilla en tubescreamer men tyckt den varit förbasfattig eller haft för mycket bas, eller behövt mer eller mindre midbump eller mer eller mindre bit i overdriven eller en annan sorts klippning eller... Skaffa en Super Blues Pro. Ja den är grym  läste att du sålde din Super Crunch Box? whaaaj?  Jag insåg plötsligt att jag aldrig testat en Maxon SD-9 så jag var tvungen att köpa en bara på kul begagnad. Det visade sig att SD-an var otroligt skoj. Passade mig perfekt som high gain OD eller vad man skall kalla den ihop med Strata och ren stärk. Men då var jag tvungen att ta bort nån pedal på bordet och SCBn blev den som inte längre behövdes, eftersom den ljudmässigt låg närmast SD-9an. Det hör till saken att jag har en vanlig Crunchbox som jag moddat med extern precense-ratt och jag hade SCBn inställd ljudmässigt som den gamla CBn, så när jag behöver det soundet så har jag det i byrolådan. SCBn är ju asbra den också och om jag hade hur mycket slantar som helst skulle jag behållit den, men jag gillar mer att sälja av det jag inte använder och köpa annat istället.
|
| 17 Sep 2014, 11:21 |
|
 |
|
Trout
|
Shin-ei companion Fuzz Wha 8tr 
|
| 17 Sep 2014, 12:47 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
Har en Mad Professor Royal Blue OD på väg (tack Steven för den GAS:en) samt ett Vertex Landau chorus. Mason säljer ut dom jättebilligt efter alla skandaler och avslöjanden så jag kände att det kan vara värt att testa. Moraliskt är det ett ytterst tveksamt beslut, att stödja en lögnare, men jag fullkomligt älskar min Arion SCH-1 och efter James Taylor-gigget i söndags så blev frestelsen för stor...kommer jag att brinna i helvetet nu? :-/
_________________ "Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken
|
| 18 Sep 2014, 09:26 |
|
 |
|
Steven
|
jazzfromhell wrote: Har en Mad Professor Royal Blue OD på väg (tack Steven för den GAS:en) samt ett Vertex Landau chorus. Mason säljer ut dom jättebilligt efter alla skandaler och avslöjanden så jag kände att det kan vara värt att testa. Moraliskt är det ett ytterst tveksamt beslut, att stödja en lögnare, men jag fullkomligt älskar min Arion SCH-1 och efter James Taylor-gigget i söndags så blev frestelsen för stor...kommer jag att brinna i helvetet nu? :-/ Enda sättet att rädda din själ är att skriva en recension med jämförelse mot SCH-1:an. Jag har alltid varit skeptisk mot EWS och Vertex moddarna för att dom varit så jäkla dyra. Efter Vertex fiasko är jag också skeptisk till allt han skrivit om Arion modden men man vet ju inte. Min misstanke är att han bara satt i en trimpot för att ställa volymen (det har jag gjort själv på min SCH-Z) samt att han satt i en True bypass switch och sen gjort en kill dry mod (den har ju en chorus/vibe switch). Alla dessa moddar finns på FSB-forumet. Men man vet aldrig - det kanske finns något mer under huven. Jag är själv väldigt förtjust i Arion choruset, har en SCH-1 och en SCH-Z. Såg nu också att Arion släppt en SCH-ZD som jag nog måste köpa för att se om den är bra. Jag kör med Strymon Mobius på pedalbordet men ibland undrar jag om jag inte skulle överleva med två SCH-1or: En för Chorus-ljud och en med Leslie-inställning.
|
| 18 Sep 2014, 13:48 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Precis så använder jag min Sch-z, snabbt snurr med ganska lite djup - pseudoleslie typ. Eller med samma djup ett långsamt chorus till strata och eggläget. Jag frågade förr om det skulle gå att göra ett expressionuttag på stereo ut som steglöst kan reglera hastigheten. Borde bli en succé, nån som kan?
Ang EWS -moddade pedalen så har jag haft en sån också och det är en skillnad, mest iom att buffern är borta. Faktiskt så föredrar jag den vanliga med buffer, den låter varmare och fetare och det funkar kanon till ett bright rent ljud. Sch-1 har jag också haft ett par stycken men de tenderar att paja. Inte helt idealisk konstruktion och byggkvalitet med plastpotar som går av och torkar ihop nere vid huset. Albin på moody har riktiga ersättningspotar i metall som funkar.
Matte
_________________ the older I get, the better I was
|
| 18 Sep 2014, 18:30 |
|
 |
|
Steven
|
clapton71 wrote: Precis så använder jag min Sch-z, snabbt snurr med ganska lite djup - pseudoleslie typ. Eller med samma djup ett långsamt chorus till strata och eggläget. Jag frågade förr om det skulle gå att göra ett expressionuttag på stereo ut som steglöst kan reglera hastigheten. Borde bli en succé, nån som kan?
Ang EWS -moddade pedalen så har jag haft en sån också och det är en skillnad, mest iom att buffern är borta. Faktiskt så föredrar jag den vanliga med buffer, den låter varmare och fetare och det funkar kanon till ett bright rent ljud. Sch-1 har jag också haft ett par stycken men de tenderar att paja. Inte helt idealisk konstruktion och byggkvalitet med plastpotar som går av och torkar ihop nere vid huset. Albin på moody har riktiga ersättningspotar i metall som funkar.
Matte Aha, man kanske skulle kolla med Moody om nya potar. Fast jag använder ju en Musicom-switcher så jag trampar inte på pedalerna direkt.
|
| 18 Sep 2014, 19:03 |
|
 |
|
1331
|
Köpte en Fromel Green ringer av Hyper Pak. Kul "bra att ha" pedal, dessutom snyggt etsad och lågt serienummer. 
|
| 24 Sep 2014, 10:13 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
Tjackade en MP Ruby Red Booster förra veckan och den gillar jag skarpt. Det är en clean boost, en skitig boost samt en treble boost i ett som man kan blanda som man vill, grymt användbart. Den har upp till 40 dB boost tillgängligt så det saknas aldrig kräm direkt, även den tröttaste stärkare kan få sig en rejäl knuff. Kolla in denna om ni är på jakt efter en mångsidig boostpedal.
_________________ "Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken
|
| 24 Sep 2014, 10:20 |
|
 |
|
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
|
ett stycke MC401 Boost/Line Driver ! den gör sitt jobb i loopen strålande 
_________________ -----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com
|
| 26 Sep 2014, 16:12 |
|
 |
|
Din_Mentor
|
Shoppade en Fulltone Clyde Deluxe, ska bli grymt kul att prova! 
|
| 26 Sep 2014, 17:15 |
|
 |
|
leffje
|
En MP Simble (en liten träbrun liten leksak) Håller på och försöker ratta in "ljudet" -funkar bra i hemmavolym -lite besviken i repsituation...(stark volym). Ska gigga x2 med den imorron -så jag har inte gett upp ännu. Har försökt läsa på både online och manual.... svårrattad men det ska nog lösa sig 
_________________ Bojen sponsor
|
| 26 Sep 2014, 17:37 |
|
 |
|
Hasse-Angerfist
|
En Joyo Ultimate Drive. Fick låna en Fulltone OCD senast vi var inne i studion senast som jag tyckte lät förbaskat bra tillsammans med min Marshall combo. Gav hela ljudbilden lite mer botten och omfång. Googlade run lite och hittade Joyo som ska vara en klon. För 160 spänn beggad måste jag bara säga att den här lilla rackaren låter helt gudomligt bra. Skulle vara kul och A/B testa Joyon och en Fulltone och se hur mycket som skiljer dom åt om det ens skiljer något. Av mitt öra så hör jag ingen nämnbar skillnad. Förövrigt är väl Joyon och Fulltone OCD listade som overdrive pedaler? Tycker nästan det verkar vara lite orättvist då dom har betydligt mer dist än en traditionell OD pedal. 
_________________ Elsträng och Hammare
|
| 26 Sep 2014, 19:50 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
Joyon har väl lite mer dist om jag inte missminner mig.
|
| 26 Sep 2014, 20:15 |
|
 |
|
Din_Mentor
|
Shoppade en fulltone clyde deluxe, den senaste med output buffer. Låter för j*vla gott! 
|
| 27 Sep 2014, 16:24 |
|
 |
|
es-347
|
MJM london fuzz och en Effectrode tubedrive på g.
|
| 27 Sep 2014, 23:00 |
|
|