View unanswered posts | View active topics It is currently 11 May 2026, 23:19

Reply to topic  [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 52  Next
Senaste pedalköpet? 
Author Message

Post Re: Senaste pedalköpet?
Lemmy wrote:
Hoffe wrote:
Damp ner en GtrWrks b5 overdrive häromdagen. Är en sucker för dynamiska lowgainpedaler. Och denna piskar allt jag testat med råge. Den här är vad t ex Zendrive skulle kunna vara. Perfekt vrickad för att hoppa fram i mixen. Inte transparent utan pustar mellanregistret lite.
Jag har länge letat efter en pedal som kan locka fram John Mayer "Gravity"soundet ur riggen och denna är det närmaste jag kommit. Har dynamiken som en Dumblestärkare. Klarhet men ändå smooth. Svårt
Att att förklara men en pedal som gör det så kul att lira. Funkar bra för low gain men även för att dra gainern lite högre.
Ska tillägga att jag bara lirar singlecoil och den får min tele att sjunga med jättelite gain. Den giftelrr sig perfekt med stärkaren och det märks inte att det är en pedal. Ska väl tillägga att det inte faller inom kategorin "Dumblepedaler" som Zendrive mm men tycker att den har den dynamiken och även voicingen att den lyfter mellanregistret lite snyggt.

Nu är jag väldigt sugen på deras 19 sixty3 pedal som ska låta överstryk Blackface och tror att de skulle gifta sig perfekt. Har lyssnat en del på Popintothechemists YT videos och känner suget: http://www.youtube.com/watch?v=rdTmimAuQfs&feature=youtube_gdata_player samt Allen Hinds demo av den: http://www.youtube.com/watch?v=7Bf7SNqbyoQ&feature=youtube_gdata_player

En ny favorit som kommer stanna länge!

Den där b5 lät ju rackarns trevligt på klippen.... nu blev man allt lite sugen... :P

Är så impad av b5 så det blev ytterligare en beställninga av en GtrWrks pedal. Denna gång en 19sixty3 som är deras "take" på en Blackfacestärkare på fullt spett.

21 Mar 2012, 11:09
Profile

Harley Benton Ultimate Drive. Jätteful, jättebillig och låter finfint.

28 Mar 2012, 22:03
Profile WWW

En Worm från EHX. Funderar just nu på var i kedjan jag vill ha den. Relativt modesta effekter men väl fungerande, har personligen aldrig haft något större behov av mycket så den fungerar för mina behov. Lite jobbigt att den går på 24 volt vilket utesluter min strömstation i alla fall. Smällar man får ta...

20 Apr 2012, 09:38
Profile

En boss RC-3 häromveckan och nu är det Fulltone deja vibe på väg med postbilen.
första vibe pedalen, julafton!! :)

20 Apr 2012, 12:33
Profile

boozter wrote:

Det är väl inget som lite hammarlack inte kan fixa.

20 Apr 2012, 12:36
Profile

Michael wrote:
boozter wrote:

En sån har jag med, låter riktigt gött för de få slantarna :P

20 Apr 2012, 12:53
Profile

Har länge velat ha en Colorsound Wah och så dyker denna upp. Värstingvarianten med Jumbo bender och allt i sig. Älskar den trots att wah wah'n raspar lite för tillfället. Fuzzen är helt grym.

Image

Image

20 Apr 2012, 17:05
Profile

Suhr Koko boost damp ner idag och överträffar alla orimligt höga förväntningar med råge. Så man vill sätta sig på ett plan till Kalifornien bara för att ge herr Suhr en björnkram.

20 Apr 2012, 22:02
Profile

Var är den där "Gilla" knappen när man behöver den!? Coloursound!

Jag fick hem en MP Forest green compressor, igår, eller Forrest Gump Compressor som bandpolarna tyckte det stod. :lol:
Blir nog fint när jag balanserat in den i bordet ordentligt.

Image

/V

20 Apr 2012, 23:29
Profile WWW

Fick hem en Lovepedal BBB11 igår...
Än så länge har jag bara testat hemma, men den här pedalen har potential.
Förhoppningsvis behöver jag inte köpa nån mer fuzz.....på länge iallafall. 8)
Den här gör ju allt! Från boost, till dist, till fuzz! Och det låter bra hela vägen!
Nu ska den bara testas ihop med bandet..

24 Apr 2012, 05:44
Profile WWW

Michael wrote:
boozter wrote:

Riktigt, men jag tänkte försöka betvinga min fåfänga och märkesfixering genom att med stolthet använda min billiga tyskjapanska klon med befintlig lack. Särskilt bra känns det att köra den i min billiga TRANSISTORSTÄRKARE (huh!) och låta öronen övertala ögonen om att det faktiskt låter utmärkt.

24 Apr 2012, 21:42
Profile WWW

Egentligen en bra idé men jag hade så svårt för figuren på toppen, spelar ju inte dödsmetall

24 Apr 2012, 21:53
Profile

Randomrat wrote:
Har länge velat ha en Colorsound Wah och så dyker denna upp. Värstingvarianten med Jumbo bender och allt i sig. Älskar den trots att wah wah'n raspar lite för tillfället. Fuzzen är helt grym.

Image

Image

Så jävla grym!

30 Apr 2012, 23:28
Profile

Nya Bonamassa wah som faktiskt som ovanligt nog känns värd sitt pris som är lite högt kan tyckas. Bästa kvackis jag testat och det har blivit några stycken genom åren. Har precis så långt slag i frekvensregistret som jag önskat mig och faktiskt onödigt snygg :-)

01 May 2012, 17:31
Profile WWW

Dags igen då... :)

HBE Ultimate Fuzz Octave; en riktigt go fuzz och dessutom med oktav upp. Jag gillar den skarpt! Riktigt gött oljud. :)

Låter det bra så är det antagligen bra...

01 May 2012, 19:33
Profile

Tom-Andrew wrote:

HBE Ultimate Fuzz Octave; en riktigt go fuzz och dessutom med oktav upp. Jag gillar den skarpt! Riktigt gött oljud. :)

Om man skippar fuzzbiten hur bra oktaverar den över greppbrädan?

01 May 2012, 20:23
Profile WWW

Nu har jag inte postat i denna tråd på evigheter...säkert flera månader sen. I alla fall två!

Tillbaka i pedalträsket igen och det känns fräscht! Finns ju så mycket bra och faktiskt billiga grejer att testa, nu bytte jag till mig ett Carl Martin Red Repeat delay/echo och det låter inte fy skam! Lätt att hitta ett bra slapecho, något jag inte riktigt lyckats med i andra delaypedaler. Ett snabbt vrid uppåt på time-ratten ger ett grymt skönt komp/solo delay på runt 400 ms. Det som gör det extra kul är ett det smälter så fint ihop med gitarrljudet, tar inte över men hörs definitivt. Inget taptempo finns och inga subdivisions, men med lite träning så sitter de oregelbundna studsarna med hjälp av högerhanden- grymt prisvärt delay! Nu finns en ny design på pedalen- jag har den gamla- och det gör den mer platsekonomisk.

Nu säljer jag av allt löst skrot för här ska köpas pedaler igen! :lol:

Matte

01 May 2012, 23:23
Profile

lillefar wrote:
Tom-Andrew wrote:

Om man skippar fuzzbiten hur bra oktaverar den över greppbrädan?

Oktavfunktionen kan först och främst endast användas tillsammans med fuzz.
När det gäller oktavfunktionen tycker jag att den är ganska diskret på bassträngarna, särskilt i de lägre registren. Intrycket är dock baserat på att jag mest lirat på min tele. Tycker mig få mer oktav i lägre register om jag byter till en gitarr med mer output.

Lirade igenom med lite olika gitarrer alldeles nu och mitt intryck är att oktaveffekten blir olika påtaglig i olika register beroende på gitarr och pickup. Min gissning är att det har att göra med pickupernas olika resonansfrekvens, vilket får oktaveffekten att flytta lite på sig; gemensamt är dock att D- och G-strängarna runt 12:e bandet ger mest effekt.

Låter det bra så är det antagligen bra...

02 May 2012, 10:25
Profile

Köpte en Analog.man-moddad Phase 45 av lstljud.
Är väldigt nöjd kan jag säga....låter precis som jag vill i både Uni-Vibe och P-45 läge.
Den fick ersätta en DejaVibe och en Coron Phaser50.
...bra för pedalbordsstorleken. :mrgreen:

02 May 2012, 10:41
Profile WWW

En Wampler Ego Compressor från Tgt11, har skyhöga förväntningar på den. Kommer väl efter helgen kan jjag tro

Matte

03 May 2012, 16:58
Profile

En boss OD-1 med första generationens chip RC3403ADB blev det från fyndlådan hos danskarna på Fuzz-mässan. :P

Det köpet var klar ca 10:15 på Lördag morgon.

06 May 2012, 21:22
Profile

Det har faktiskt trillat in ett par stycken de senaste dagarna.

- TC Nova Delay iB Modified. Hade Repeatern förut som jag gillade men har mer och mer insett behovet av presets. Jag tycker att det är större skillnad på delaytyperna i denna än det var i Repeatern, dock hade den snyggare modulation. Man kan inte få allt tydligen.
- Boss Power Stack. Bra Marshallsimulator som får fylla den platsen på minibordet tills nya CM Plexitonen släpps.
- Boss Blues Driver....igen! Denna gång ska den stanna kvar för evigt. Fan vad jag gillar den, bra till mycket!
- Boss Line Selector. Hade en men sålde...dumt. Lika mångsidig som en schweizisk armekniv.

08 May 2012, 13:15
Profile

Hoffe wrote:

Är så impad av b5 så det blev ytterligare en beställninga av en GtrWrks pedal. Denna gång en 19sixty3 som är deras "take" på en Blackfacestärkare på fullt spett.

Har själv varit sugen på b5 och även boost-pedalen, men det får bli till sommaren, har spräckt min pedal-budget rätt rejält just nu. Den där demon med Allen Hinds låter sjukt bra, men han lirar på riktigt fina grejer och dessutom det viktigaste - han KAN lira

11 May 2012, 17:55
Profile

Blev ett inköp utav Suhr Shiba Drive #50 , ska testas under helgen ;-)

11 May 2012, 21:57
Profile

Fick (äntligen!) hem en Strymon El Capistan från tgt11 i förra veckan. Mumma!

Och idag kom det en grön påse med guldfärgat innehåll :wink:
Har bara hunnit plugga in och se att allt funkar samt känna en gnutta på soundet. Kan nog bli bra det här, riktigt bra...

15 May 2012, 21:05
Profile

En Malekko Phaser:
Image
Riktigt skön, den får nog stanna på pedalbordet.

23 May 2012, 14:36
Profile ICQ WWW

köpte just lovepedals lilla babyface tremolo. tog ett tag innan man fick rätt på de interna potarna men när det äntligen lyckats så lät det över förväntan.

23 May 2012, 18:26
Profile

clapton71 wrote:
En Wampler Ego Compressor från Tgt11, har skyhöga förväntningar på den. Kommer väl efter helgen kan jjag tro

Matte

Förväntningarna kom på skam?

24 May 2012, 00:09
Profile WWW

kjelle wrote:
clapton71 wrote:

Matte

Förväntningarna kom på skam?

Ja, lite i alla fall. Giggade med den i lördags och använde den som boost mer än kompressor. Bra som boost, men jag vill ha nåt mer i Ross-väg inser jag...

Däremot är Blodpuddingen jag köpte här helt sagolikt bra! Använder uteslutande 808-läget och med telen lät det grymt- ville aldrig stänga av den! Svarar fantastiskt bra med volymkontrollen.

Matte

24 May 2012, 07:37
Profile

En Line6 M5, i första hand för att få tillgång till diverse modulationseffekter som man är i behov av lite nu och då. Sen har den ju dessutom lite annat smått och gott.

04 Jun 2012, 00:09
Profile
Reply to topic   [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 52  Next