View unanswered posts | View active topics It is currently 11 Jul 2026, 21:06

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Gjort några fynd? 
Author Message

Post Gjort några fynd?
Den där känslan att jag borde göra mig av med förstärkare, gitarrer och pedaler som jag inte använder frekvent, den känslan…den känner inte jag. :lol: Med det sagt så är det numera längre mellan inköpen men jädra vilka roliga grejer man kan få tag i. Har under flera år varit sugen på en Gibson Trini Lopez och plötsligt dök de upp en, bara att hugga! Vet inte om man kan tala om fynd, kostade ändå en del. Men jädrar vad rolig den är att spela på och med den inspirerade känslan det ger är den kanske att betrakta som ett fynd.

Har väl sådär en 3-4 instrument ytterligare jag villhöver men sedan tror jag att det får vara ganska så bra. Men dyker det upp något fynd går jag bäl höra ett avsteg från planen.

Så, vad har ni gjort för fynd under våren/sommaren som ni antingen flippat eller behållit och fått inspiration av att nyttja?

Religion vs fossils. Fossils win.

10 Jul 2026, 17:39
Profile

Post Re: Gjort några fynd?
”Villhöver” borde vara årets nyord.

10 Jul 2026, 19:57
Profile

Jag tänkte aldrig -att jag skulle få äga en Hamer SS2:a. En gitarr jag i decennier suktat efter; men valt bort pga den vansinniga prissättningen på exemplar som fanns till salu. En dag dök helt plötsligt en upp här i Sverige till hyggliga pengar! Man var ju tvungen att nypa sig själv i ärmen. Idag är den gitarren hemma hos mig i absolut perfekt skick!

Hade Steve Stevens föregående signaturmodell (Hamer SS1) före. En bra gitarr; men om dock aldrig riktigt överens med den. Hade även en Washburn SS100 (Självlysande Frankenstein modellen) ett tag. Cool gura med skit klang (basswood).

Har hur många som helst såna här fynd, bucketlist -historier.... 8)

/ Jonken

10 Jul 2026, 20:47
Profile

Jag fyndade en Epiphone-strata för småpengar i syfte att fixa till den och sälja vidare (jag gillar att skruva gitarr).
Den blev klar och lades ut på Blocket men efter några dagar insåg jag att den är alldeles för bra för att säljas. Med det menar jag bra för mig för den visade sig ha en svinskön hals, lite oväntat. Mörk och fin rosewood med oslitna medium jumbo-band dessutom.
Det har blivit väldigt tydligt för mig att när jag väljer gitarr så väljer jag hals, resten går fixa. Jag förenklar lite här men en riktigt skön hals är den enskilt viktigaste grejen för mig vid gitarrköp.

11 Jul 2026, 17:53
Profile ICQ WWW

Granis67 och Jonken - upp med bilder "or it didn´t happen" som man säger... 8)

George Harrison

11 Jul 2026, 18:25
Profile
Reply to topic   [ 5 posts ]