View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Sep 2026, 15:06

Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Lackade halsar 
Author Message

Post Re: Lackade halsar
Mike Leaf wrote:
Många har svårt i praktiken med mittenmicken, man kan ju skruva ned den till max , men ser lite udda ut.
Har försökt ett antal ggr att vänja mig med 3-PUP Customs men kommit på att jag nog trivs bättre med den senare >1968 modellen
Eller <1957 Med 2 Single coils.

Om man nu inte bara ska ha den på väggen!

Så är det. Många har faktiskt problem med mitten micken. Men det är ju snyggt som F!
Skulle man äga en fin orginalare; skulle man nog ha den prydligt stående i en fin glasmonter hemma.
Rent praktiskt föredrar jag precis som du -utan mitten mick. Men sånt är ju sekundärt i drömmar.

/ Jonken :wink:

28 May 2020, 21:31
Profile

Post Re: Lackade halsar
Mrniceguy87 wrote:
Jag hade en gitarr med en halslack jag inte trivdes med som jag hoppades att jag kunde matta ned såpass lite att den gick att polera upp igen vid försäljning.
Körde med #0000 stålull och tyckte inte att känslan blev bättre, det blev bara lite fulare, som tur är funkade det att polera upp den igen och jag valde att sälja gitarren och satsa på en annan.

Jag brukar köra sådana härhttps://www.ahlsell.se/10/verktyg--maskiner-1/kap-slip-och-borst/slipark-och-rullar/186050/. Den blå ultrafine funkar bra för att få en snabb och len hals på polyuretanlack. Ta otroligt lite, en fjärdedels millimeter..? Halsen kommer se annorlunda ut, kanske går det att polera till men jag har aldrig prövat. Aldrig behövt. Blir som ett annat instrument, men tror inte att det är lika effektivt för er med mycket handsvett...

29 May 2020, 16:26
Profile
Reply to topic   [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2