View unanswered posts | View active topics It is currently 20 Sep 2026, 01:30

Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Rolling Stones - idag 
Author Message

05 Jan 2011, 01:55
Profile

[|)]Den här diskussionen har ju pågått sen typ 1975. Låt gubbarna spela och fansen gilla dem så länge de vill. Det är rock'n'roll, inte nån j***a idols-tävling.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

***Every night I tell myself: I am the Cosmos***

05 Jan 2011, 12:07
Profile

Lynxtrap wrote:

[|)]Den här diskussionen har ju pågått sen typ 1975. Låt gubbarna spela och fansen gilla dem så länge de vill. Det är rock'n'roll, inte nån j***a idols-tävling.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

***Every night I tell myself: I am the Cosmos***
</font id="size1">

+1 bra sammanfattning.

05 Jan 2011, 12:11
Profile WWW

Post Re: Rolling Stones - idag
https://www.dn.se/kultur-noje/rolling-s ... tsintrang/

28 Jun 2020, 18:45
Profile

Trump kan spela Mike Oldfields låtar istället!

28 Jun 2020, 21:11
Profile

Aldrig förstått mig på Stones. Förstår att alla gillar olika men jag har aldrig gillat dem. Att de har fått nya yngre fans, t om i 20-årsåldern, tja förstår på ett sätt. Dagens musik suger hästballe för det mesta. Allt har blivit så utslätat eller så ska det vara såå jävla extremt. Nej om Stones kommit idag hade de inte låtit som de gör. De hade låtit mer som urtråkiga U2 eller ett än värre och tråkigare band, Coldplay. Fattar inte ens att de kunnat bli så stora.

29 Jun 2020, 11:58
Profile

Tokerekloker wrote:
Aldrig förstått mig på Stones. Förstår att alla gillar olika men jag har aldrig gillat dem. Att de har fått nya yngre fans, t om i 20-årsåldern, tja förstår på ett sätt. Dagens musik suger hästballe för det mesta. Allt har blivit så utslätat eller så ska det vara såå jävla extremt. Nej om Stones kommit idag hade de inte låtit som de gör. De hade låtit mer som urtråkiga U2 eller ett än värre och tråkigare band, Coldplay. Fattar inte ens att de kunnat bli så stora.

Stones är Stones, i grunden ett bra bluesband som då typ de senaste 40 åren "glömt" detta, med undantag för Blue and lonesome-plattan.
När de får igång, än idag, gunget så är de oslagbara, men alla kan ju inte gilla det.
Inte snällt jämföra med U2 och Coldplay dock......

29 Jun 2020, 17:36
Profile

Lite kul: Denna tråd är äldre än vad dom flesta rockband blir!

Det blir inte riktigt bra att prata i hypoteser om stones då och nu. Exempelvis: menas att om dom kommit idag, hade det då varit i originaluppsättning, fast i dag som tjugo plus några år unga? Hade dom då låtit som U2 eller coldplay etc?
Eller att dom kommit i dag som nybildat band bestående av en samling rätt vitala 70-80 åringar! Hade dom låtit som U2 eller Coldplay!
Hur som helst har nog stones likt Beatles haft en påverkan på den tid vi lever i, och troligen fortfarande gör. Helt klart är det ju någonting Trump (mot stones vilja) vill förmedla med att använda bandets musik.

Själv tycker jag det är synd att så många inte har klart för sig hur otroligt produktiva Jagger/Richards har varit som låtskrivare, både till stones, och på 60-talet mycket även till andra artister. Ofta rätt långt ifrån den rock som stones spelar live i dag.

29 Jun 2020, 19:39
Profile

Tokerekloker wrote:
Allt har blivit så utslätat eller så ska det vara såå jävla extremt.

Och ska man hårddra det så är väl Stones ungefär där nånstans emellan utslätat och extremt. :D

29 Jun 2020, 23:09
Profile

Ett band som har existerat i 58år och sålt över 200 miljoner album är ju bra,annat kan man inte säga!

//Robban

30 Jun 2020, 08:30
Profile

Har egentligen aldrig lyckats fastna för Stones även om jag har hört enstaka låtar som är helt ok. Men jag hyser en enorm respekt för att de har hållit på i 58 år. Och för bara några veckor sen slölyssnade jag i bilen på någon av rockkanalerna som spelade en helt ny stoneslåt om coronapandemin: https://www.youtube.com/watch?v=LNNPNweSbp8

Som någon skrev i yt-kommentarerna: "I think these guys have a future."

30 Jun 2020, 10:21
Profile

lpstd wrote:
Har egentligen aldrig lyckats fastna för Stones även om jag har hört enstaka låtar som är helt ok. Men jag hyser en enorm respekt för att de har hållit på i 58 år. Och för bara några veckor sen slölyssnade jag i bilen på någon av rockkanalerna som spelade en helt ny stoneslåt om coronapandemin: https://www.youtube.com/watch?v=LNNPNweSbp8

Som någon skrev i yt-kommentarerna: "I think these guys have a future."

Påminner mig lite om The Specials gamla låt Ghost Town - och då inte bara till titeln: https://youtu.be/RZ2oXzrnti4

30 Jun 2020, 12:05
Profile
Reply to topic   [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2