|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Frisk
|
 Rio Grande pickups?
Någon som har erfarenheter av detta märke? Jag hade en BBQ humbucker för typ 17-18 år sedan. Minns i princip inget av den, mer än att jag tyckte den var helt okej då, men kan inte minnas mer än så egentligen.
Någon som testat fler mickar från denna tillverkare? Vilka är era favoriter i så fall?
|
| 22 Sep 2025, 15:25 |
|
 |
|
Axewall
|
 Re: Rio Grande pickups?
Hej! Enda Rio Grande jag testat är Baby Bluesbar, en "P90" i mini-humbucker format. Den blev för skrikig i min 2016 Firebird, som jag nu efter flera byten av pickups har förstått är bright i själva konstruktionen. Har ännu inte testat den i annan gitarr. Som en sidonot kan jag säga att original Firebird stallmick funkar ypperligt i en BaCH LP jag har; rock!
_________________ "Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
|
| 27 Sep 2025, 00:34 |
|
 |
|
CarlM
|
 Re: Rio Grande pickups?
Jag köpte en begagnad Rio Grande PAF för 24-25 år när jag provade runt bland PAFar. Den var bra och jag har den fortfarande i en gitarr, men jag minns inte exakt vad modellen hette.
|
| 28 Sep 2025, 08:37 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|